Sovesofa Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 heisann.. lurte egnetlig bare på hva den brune fløytesnoren representerer? har sett den bli brukt på hær, hv og luft uniformer, men har aldri funnet noe godt svar på hva denne betyr.. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 heisann.. lurte egnetlig bare på hva den brune fløytesnoren representerer? har sett den bli brukt på hær, hv og luft uniformer, men har aldri funnet noe godt svar på hva denne betyr.. Jeg er ikke helt sikker, men det har blitt meg fortalt at blant annet HMKG bruker denne som "lagførersnor", altså en snor som tilkjennegir at vedkommende er lagfører. Vet ikke hvorvidt dette stemmer og om det eventuelt er vanlig praksis andre steder. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 ok, skal forhøre meg litt om det, i garden har vel uansett den hvite og sorte også, etter som hva jeg har funnet ut, står det brukes av alt militært personell når tjenesten tilsier dette.. så som LF kunne det jo vært en grei ting å ha.. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ok, skal forhøre meg litt om det, i garden har vel uansett den hvite og sorte også, etter som hva jeg har funnet ut, står det brukes av alt militært personell når tjenesten tilsier dette.. så som LF kunne det jo vært en grei ting å ha.. Meget godt poeng. Det er noen år siden jeg ble fortalt dette med lagførersnor. Ved nærmere ettertanke kan jeg ikke huske å ha sett noen gardister med den brune snora etter at HMKG fikk sin egen snor, så nå ble jeg veldig usikker... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 etter å ha googlet litt mer, så finner jeg ut at den ble delt ut til LF`er og til diverse lag som besto div tester. ble visst brukt med fløyte i enden da lagføreren lettere skulle kommunisere med en fløyte til laget sitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå