mfb Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Bor i en leilighet der vi er 6 som deler internett. Det går kabel fra modem til ruter som er trådløs. Når jeg skal spille call of duty modern warfare 2 på xbox'en min så får jeg alltid 2/5 streker som indikerer verdien på min internettilkobling, og det "lagger" til tider. Når jeg har kjørt internettshastighetskalkulator så kommer det opp 4,7 megabit internett. Snakket med en kompis som sa det kanskje var fordi om jeg eksempelvis har 10megabit, delt mellom 5 stk, og kun EN person er pålogga får han kun en 1/5 av linja. Er det sånn det er i virkeligheten, og derfor jeg får dårlig tilkobling, når jeg hos meg da muligens kun får 0,8 megabit? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Lite sannsynlig at det finnes avansert styring av hastigheten. Trolig er det hva andre bruker og hvilken kvalitet du har på trådløsforbindelsen din som spiller inn. Det første du bør gjøre er å sjekke forbindelsen til router. Gå i start på Windows om du har det... Velg kjør... CMD <enter> ipconfig <enter> Se etter ipadressen til standard gateway. Den kan f.eks være 192.168.1.1 eller 10.0.0.138. Skriv så (f.eks.): ping 192.168.1.1 -t <enter> Du vil nå få en strøm av resultater med forsinkelsen mellom PC og router i millisekunder. La den gå noen minutter og se om det blir noen store verdier som indikerer problemer. Her bør resultatet helst ligge stabilt mellom 1-5ms ca. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 legger ut bilde her av den. varierer veldig mye. noe jeg kan gjøre for å bedre det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det kan hjelpe å bytte kanal i routeren http://192.168.3.1 Det beste er å bruke nettverkskabel dersom det er mulig. Et annet alternativ er homeplug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå