L O G I M A N Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Har man fått en BSOD, så gir win 7 beskjed om det i en popup boks ved restart hvor man annet kan trykke "sjekk for løsning" etter at man har logget inn. Om jeg opplever en BSOD, og deretter tar en restore av et image senere(tatt lenge før en BSOD overhode). Dukker denne BSOD infoen opp igjen. Win 7 ligger alene på en SSD disk. Selv om jeg under restore av image både overskriver partisjon og MBR, så dukker dette opp. Så hvor "gjemmer" win 7 denne informasjonen? Aldri opplevd dette før med image, ikke engang på Vista. Jeg har installert Win 7 slik at den ikke har lagt til den ekstra 100MB systempartisjonen. Edit: For å være helt klar, så er ikke dette en BSOD eller feilmelding som oppstår pga av image restore. Det har vært en BSOD fra før. For å få fjernet dette, så må jeg formatere disken først, og så ta restore. Da dukker ikke melding opp. Overskiver jeg partisjonen, MBR og hidden track, så finner den info om den siste BSOD. Derfor er jeg litt spent på hvor den lagrer dette, siden kun formatering fjerner den infoen. Endret 17. januar 2010 av L O G I M A N Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kanskje dette blir lagt i bootmanageren et eller annet sted... kanskje bcdedit kan gjøre noe med det? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Kanskje dette blir lagt i bootmanageren et eller annet sted... kanskje bcdedit kan gjøre noe med det? Mulig, men jeg testa med å overskrive BCD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå