Gunfreak Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Når rart skjedde i dag, jeg hadde lyst på en drink. da spesifikt en whiskey. Dette er en ukjent følelse for meg, da jeg kjennerelt drikker latterlig lite. Faktisk fra perioden 18 til 24 drakk jeg vel ikke noen ting i det hele tatt. og selv når jeg drakk fra 16-18 var det aldri fordi jeg hadde lyst på en drink eller noe, det var for å bli full på fest. Men så i år bestemte jeg meg for å få voksene drikke vaner, altså lære å like voksnene drikker som whiskey, brandy osv. Jeg ga fort opp på vin, da jeg rett og slett brakk meg på den sure samken, så neste steg var whiskey. Jeg kjøpte først two blended saker som jeg IKKE likte i det hele tatt. og kommer vel til å så i barskapet nesten fulle til jorda går under, jeg prøvde en dyr single malt sak og den var veldig dyp i smaken, og når jeg prøvde den et par flere ganger var den ganske fin, men fremdles ikke noe jeg fikk lyst til å drikke. Så på torsdag i et siste forsøk på å finne en whiskey kjøpte jeg en bourbon, og til min oversakelse likte jeg den, den var ok de første gangene jeg smakte den, men etter noe flere forsøk fikk jeg virklig smaken, alle andre ganger jeg fylte glassene mine pleide jeg bare ta en liten dash med drink i bunnen av glasset så jeg følte jeg drakk det opp, med det var ofte veldig lite veske i glassene, men nå fant jeg meg faktisk at jeg fylte whiskey glasset mitt med en god mengde whiskey, jeg fant også at etter et glass fikk jeg lyst på et til. Så nå er jeg her i dag på søndag, og har lyst på et glass til, men når jeg ser på flaska er jeg nesten halveis gjennom den, på bare 3 dager, dette er en latterlig stor mengde drukket av meg, sammen lignet med tidligere, jeg ble aldri full, ikke i nærheten en gang, det var altid en elller to glass sammen med mat eller chips eller bare alene for å kose meg med den, men tydligvis nok til at en stor del av hel flaska er borte. Så jeg lurer litt på dette, jeg VET at min farfar var alkoholiker, noe som første til at faren min ikke drakk før han ble over 25, han er den eneste jeg vet om i familen med alkoholisme så jeg vil ikke si at det er et stor problem, men det har jo seg sånn at slike ting hopper genrasjoner osv. Så jeg sitter da og lurer og pønsker, jeg har som sagt nesten ikke drukket på 6 år, selv med masse sprit i barskapt, har aldri følt for å drikke. Så jeg tror ikke at det er alkoholen jeg vil ha når jeg vil ha en drink, men at jeg rett og slett liker smaken på denne speisele whiskeyen, da jeg ikke har lyst på de to andre whiskeyene jeg har, eller vodka'n, så det er kanskje mer som at man noen gang får lyst på en sjokolade eller lakris osv. Det er bare at denne lysten på noe alkoholholdig er helt ny for meg, har aldri hatt den før og det skremte meg litt, sikkert helt ufarlig, bare nytt og skremmende, så jeg poster her så dere kan trøste meg og si det ikke er noe farlig. Men bare for sikkerhets skyld, skal jeg ikke ta et glass i dag, og ikke noe hele neste uke før helga igjen, bare for å si til meg selv at jeg ikke TRENGER å drikke Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Heisann du! Ja, hvordan skal man vite om man er alkoholiker? Det er mange alkoholikere som ikke vet det. Jeg ble dessverre fanget av Kong Alkohol da jeg var 16 år, og det er noen år siden nå. Har store problemer med alkoholen og dens virking på kroppen. Men til ditt spørsmål: Du er sannsynligvis alkoholisert når: - du ikke kan kontrollere ditt alkoholinntak - trenger mer alkohol for å oppnå samme ruseffekt (merk, dette gjelder ikke alle) - når alkoholen går utover dine daglige rutiner og virker negativt på ditt sosiale liv - hvis du føler et stadig sug etter alkohol - når personer i din omgivning er urolige for ditt alkoholinntak - OG når du SELV lurer på om du har problemer (dette gjelder heller ikke alle) Det finnes mange flere faktorer på alkoholmisbruk, bare rot litt rundt på nettet. Eller ta kontakt med fastlegen, evt. rusklinikk. Og husk at alkoholisme og alkoholmissbruk ikke nødvendigvis er det samme. Mvh en "erfaren" alkoholiker Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Takk for ditt ærlige og opene svar Har altid vært forsiktig med russmidler, var den eneste i vennegjengen som ikke prøvde eller brukte harsh. Hadde også en ste onkel som falt sammen i piller og alkohol og det ente med selvmord mens han var ruset på piller og sprit. Så jeg er kanskje overforsiktig, det var bare at denne lysten på noe som inneholdt alkohol var ny for meg og litt skummel Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Om du sitter der nå å lurer på om du er alkoholiker, mens det fortsatt er alkohol igjen på flaska, så er svaret sannsynligvis nei. Lenke til kommentar
Gjest Gjesten Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Takk for ditt ærlige og opene svar Har altid vært forsiktig med russmidler, var den eneste i vennegjengen som ikke prøvde eller brukte harsh. Hadde også en ste onkel som falt sammen i piller og alkohol og det ente med selvmord mens han var ruset på piller og sprit. Så jeg er kanskje overforsiktig, det var bare at denne lysten på noe som inneholdt alkohol var ny for meg og litt skummel Huff, fælt å høre om ste-onkelen din! Kondolerer så mye! Har selv en ste-onkel som er alkoholiker. Eller han er vel mere en periode-alkoholiker. Da han jobber eller må være edru ved andre tilfeller så tar han en medisin som heter Antabus. Det er en medisin mot alkoholisme. Den demper suget etter alkohol og dersom man alikvel bestemmer seg for å drikke så fører medisinen til kvalme slik at man spyr opp alkoholen. Selv har jeg aldrig prøvd den. Jeg skjønner godt at din lyst på alkohol var ny og skummel for deg. Har det skjedd noe trist som kansje fører til at du vil ta et glass eller ti for å dempe deppinga? Uansett, vær forsiktig med alkoholen! Og husk at det kan være et lite eller stort faresignal at du får plutselig lyst på alkohol. Dersom du får den lysten, så IKKE demp den med alkohol. Nyt alkoholen kun i helgene og helst ikke hver helg. Når du nyter alkoholen så helst gjør det med venner og bekjente. Drikking alene kan ofte føre til problemer. Det vet jeg dessverre alt om. Ønsker deg lykke til videre, og drikk med måte!! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Nei ikke noe trist som har skjedd på lenge, og det er som sagt mye alkohol jeg har hjemme jeg ikke har lyst på, har ikke lyst på vodkan jeg har, har ikke lyst på de to blended whiskeynen, har ikke lyst på jegermisteren, er bare denne ene whiskeyen jeg har lyst på et glass av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå