PSycHOerlENd Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei! Jeg begynte i dag så smått med JavaScript. Jeg er vant til ActionScript 2.0. Hvordan event bruker man i JavaScript, som er det samme som onEnterFrame i AS? Altså at koden utføres hver frame, eller at ihvertfall koden utføres et antall gang i sekundet. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Se på setTimeout() =) Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Hmm... Hvordan skal jeg bruke det, da? Jeg tenker mest på: <!-- <script> function frame(){ setTimeout("frame();",500); document.write(Math.random()*4.7); } frame(); </script> eller kansje <script> function frame(){ setTimeout("frame2();",100); document.write(Math.random()*4.7); } frame(); function frame2(){ frame(); } </script> --> Eller noe sånnt... ?Vel jeg er litt tåkete i hodet etter å ha studert JS i x antall timer nå... -.- Trenger kansje _litt_ hjelp... REDIGER: Uhh jeg fant visst noe interresant her... http://www.w3schools.com/js/js_timing.asp Example - Infinite Loop Endret 17. januar 2010 av PSycHOerlENd Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) <script type="text/javascript"> var c=0; var t; var timer_is_on=0; function timedCount() { document.getElementById('ele').value =c c=c+1; t=setTimeout("timedCount()",1000); } function doTimer() { if (!timer_is_on) { timer_is_on=1; timedCount(); } } doTimer(); </script> ARGH Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil... Det virker ikke... Hva er feilen? REDIGER: i <body> har jeg: <form> <input type="text" id="ele"/> </form> Endret 17. januar 2010 av PSycHOerlENd Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Aha takk til Jckf og mitt geniale søskenbarn : nå funker det: i steden for å la doTimer(); utføres i head, må det utføres i body, etter at id'en til input texten er definert! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Derfor bør du bruke onload. Jeg tenkte at du kunne loope som dette: function myTimedEvent() { // Kode som gjør noe. setTimeout('myTimedEvent()',1000); } window.onload = myTimedEvent; Endret 17. januar 2010 av Jckf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå