Gå til innhold

Hva med tester av CRT-skjermer?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg ny PC, og siden jeg stoler blindt på dere hardware-gutta lette jeg etter en test av en 19" CRT-skjerm på testsidene deres. Da ble jeg skuffet, fordi jeg fant ut at dere bare har tester av LCD-skjermer under Skjermer-seksjonen. Kanskje dere hadde en test av en gammel Hyundai-skjerm ellernoe, men jeg har søren meg ikke vurdert å bli LCD-tøs med det første. Jeg sier bare en ting : sett i gang med testingen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du, du lurer ikke meg. Jeg skal ha CRT, orker ikke grauten LCD har å by på. Uansett synes jeg det er teit av hardware å ikke ha tester av 19" CRT, ikke bare fordi (forhåpentligvis) mange som meg ikke vil bli LCD -tøser, men også fordi mange har budsjetter å ta hensyn til, noe som betyr at de ikke har råd til å betale 5000,- for en Hansol LCD. Please, jeg tror det er mange som ville likt noen tester av 19" CRT. Trenger ikke være mange, men f.eks. noen Samsung skjermer, og noen Eizo og Sony skjermer. Bare en ide fra min side da.

Lenke til kommentar

Helt enig! Det hadde vært interessant med en slik test. :yes:

Hardware.no anbefaler jo en rimelig Samsung skjerm, en litt dyrere Nec skjerm, mens under "spilleren" anbefaler dere en Hyunday skjerm.

Kanskje testet disse(m/flere) opp mot hverandre, og funnet mest for pengene, best kvalitet osv.

Lenke til kommentar
Vel - Hyundai Imagequest P910+ står foran meg nå, og den er kjempebra. Sjitbillig er den også...

(...)

sitter også med en slik skjerm og vil jo si at sjitbillig er ordet. Skjermen er grei nok den, så lenge man holder seg unna 1024x768@85hz over tid... Det piper noe jævlig i det tilfellet.... kan godt hende at det bare er min skjerm, men da er det jo greit å ha en test å sjekke med ;) Skjermen bærer vel ellers noe preg av prisen. Synes at CRT skjermer bør testes jeg også :wink:
Lenke til kommentar
Vel - Hyundai Imagequest P910+ står foran meg nå, og den er kjempebra. Sjitbillig er den også...

(...)

sitter også med en slik skjerm og vil jo si at sjitbillig er ordet. Skjermen er grei nok den, så lenge man holder seg unna 1024x768@85hz over tid... Det piper noe sinnsvakt i det tilfellet.... kan godt hende at det bare er min skjerm, men da er det jo greit å ha en test å sjekke med ;) Skjermen bærer vel ellers noe preg av prisen. Synes at CRT skjermer bør testes jeg også :wink:

Det er nok bare din skjerm. Min funker som bare rakkeren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...