annemarie89 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg og tre venninner (alle 20 år) planlegger å dra til Barcelona til sommeren. Vi er alle studenter og har dermed ikke en altfor tykk lommebok. Vi tenker en 7-10 dagersreise i juni/juli. Litt opplysninger om hvilke kriterier vi har til turen: - vi tenker maks 3000 pr person for hotell (altså pr. natt pris x antall overnattinger / 4) - ikke noe særlig mer enn 1500 pr person for fly (kan jo lett bli dyrt det...). Fly fra Rygge eller Gardermoen. - trenger ikke måltider inkludert i prisen på hotell, dvs at vi har mulighet for å lage frokost på rommet (leilighetshotell kalles vel det... ) - hotellet må ligge relativt sentrumsnært (15-20 min å gå) - strand i nærheten Er det noen som har vært i Barcelona og vet om noen hotell som oppfyller disse kriteriene? Gjerne din egen mening om hotellet også da i så fall Ellers lurer jeg på om noen har tips til hva man kan gjøre i Barcelona. Ingen av oss har vært der før. To av de reisende er ikke interessert i museer og slikt, så slike tips trengs ikke Tenker mer på shoppingmuligheter, utflukter og sånn. På forhånd takk Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Shopping er jo "La Rambla" er must, ligger midt i sentrum. Et utrolig folkeliv. Ellers er det taubane som går rundt i sentrum og div., som kan være kjekt å ta en tur i. Har ikke erfaringer med hoteller i Barcelona, da jeg har pleid å være utenfor selve byen, og bare inne i sentrum på dagsturer. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 - Overnatting kommer dere sansynligvis best fra om dere velger leilighet. Dere får flere rom og jeg antar det blir billigere enn hotell og det gir mulighet for å lage mat selv. Søk på Vacation Rentals - Fly til 1500,- klarer dere neppe om dere reiser i skoleferien (grunnskolen). Norwegian er allerede oppe i 1554,- en vei for de fleste dager fra Gardermoen og flyr ikke (direkte) fra Rygge. - Anbefaler en reisehåndbok - både til planlegging og til å ha med på turen - og selvfølgelig litt surfing på verdsveven Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 dere har ikek vurdert vandrehjem siden dere vil ha de billigst mulig? de fleste vandrehjem har soverom for 4 stykker slik at dere får delt rom. Sjekk dette søket hos hotels.com for oversikt over hotel som ligger sentralt og dette søket for vandrehjem. det tar ikek så lang tid å komme seg til stranden i Barcelona da den ligger ganske nærme havnen. det går også metro-linjer som har holdeplass ganske nærme stranden. For billige fly bør dere sjekke flybilligst.com eller finn.no da de sammenligner priser fra flere flyselskaper. Barcelona er en veldig fin by (men kanskje litt vel turistifisert etter min smak) og 7-10 dager er akkurat passe for å få med seg alt. jeg har vært der 4 ganger og skrevet dette om Barcelona på hjemmesiden min og dette på wikitravel.org. Lenke til kommentar
annemarie89 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Takk for tips Nå skal nok planleggingen gå litt bedre! ilpostino: Sidene du foreslo var veldig nyttige! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Heii Hvorfor bestiller du ikke fra www.ryanair.com? Ganske billig, men du må nok til Girona først, som da ligger 103km unna Barcelona = 1 time og 10 minutter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 skal du reise med ryanair må du kaste bort mye tid og penger på å reise til/fra flyplassene som du flyr mellom. tar du med kostnadene det tar med flybuss til Ryggeog Torp og så fra Girona til Barcelona tipper jeg du ikke ligger så langt unna det Norwegian tar for å fly til Barcelona. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå