Gå til innhold

Ny EK Supreme HF cpu vannblokk


Anbefalte innlegg

Nytt medlem i vannblokkfamilien min

post-42959-1263746079_thumb.jpg

 

EK Supreme HF info HER

 

Jeg har i flere år vært EK fan, mye pga pris vs performance. Kvaliteten er meget bra og kundeservisenligeså, de holder til i Slovenia. Eddie hos EK er en fyr med yrkesstolthet som setter sin ære i å tilfredstille kundene sine. Noe jeg mener de har lykkes med.

 

Mitt første møte med EK var EK wave, ei LGA 775 vannblokk, en meget bra blokk som fungerte alldeles ypperlig til C2D og C2D quad`s. Brukte den til mange forskjellige cpuèr på 775 plattformen. Nå ligger den i skuffen min,men jeg tar den frem en gang i blandt hvis jeg føler for litt "oldschool" overklokking av ex. E6300 ol... det er gøy..

 

Nok om Wave, denne tråden handler om EK Supreme HF.

Forskjellen fra "standard" Supreme til HF er de utbyttbare jetplatene,5 stykker i allt.

Standarplaten som er fabrikksmontert er den med 2 lange spor i midten, jeg tror de fleste av oss vil være fornøyd med ytelsen fra standard jetplate. Men for de som vil eksprimentere med flow,trykk ol i en custom loop, vil bytte av jetplate være ikke bare spennende,men du vil helt sikkert komme nærmere nirvana med din custom vannkjøling.

 

Bilder:

th_P1050320.jpg

th_P1050321.jpg

th_P1050324.jpg

th_P1050325.jpg

th_P1050326.jpg

th_P1050331.jpg

th_P1050333.jpg

th_P1050337.jpg

th_P1050339.jpg

th_P1050340.jpg

th_P1050318.jpg

 

Jeg har ingen review av Supreme HF, jeg har kun testet den litt på en i920 D0@4ghz og en i5 750@4ghz.

Jeg har sammenlignet med TRUE extreme@1400rpm 12cm Pabst og TRUE full KOBBER extreme@1400rpm.

 

Tallene mine er litt sprikende pga varierende tempratur inne. Jeg vil utføre en bedre og mer nøyaktig test før jeg serverer noen tall her. Unødig å si men, TRUE kobber blir grundig banket,ikke på idletempratur,men når det kommer til loadtemp er vannkjøling hakket vassere enn de beste luftkjølere (TRUE kobber)

 

Noe av det beste jeg har lagt merke til med denne HF blokka er at den har evnen til å meget hurtig senke temp fra load til idle meget raskt, faktisk det raskeste jeg noengang har notert fra ei vannblokk. En meget god egenskap som for meg sier noe om kvaliteten på dette designet.

 

Noen andre som har kjøpt denne vannblokka?

Del deres erfaringer her, dette er ei creme de`la creme cpu vannblokk.

Jeg poster resultater seinere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut! Fin tråd! :)

 

Skulle gjerne hatt en slik, men intill videre får Supremen min holde.

 

Du har ikke en Heatkillerblokk å sammenligne med? Kunne vært interessant å sett hvordan de er ift hverandre.

 

Mange som gjør blir misfornøyd med idle-tempen på vannkjøling. Det er vel differansen idle-load som er viktig i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Hvis du mener HK 3.0 blokka så nei,desverre jeg har ingen sammenligning,ei eller eier jeg ei HK blokk, men de skal vel yte noenlunde likt vil jeg tro av div rykter her og der.

 

Den eneste fullstendige testen av Supreme HF som jeg kjenner til er HER... test fra AwardFabrik Tyskland, har kun brukt google translate så "ikketyskere" her kan forstå litt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...