Gå til innhold

siste delen til pc og det er harddisken.. hvilken?

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips til harddisk som er god og rask å som ikke bråker så mye til en pris av 350-450kr? minst 500gb må det være og fra dustin ettersom jeg får studenrabatt og tenkte å kjøpe samme de andre tingene jeg er i ferd med å bestille. Harddisken må også være på lager for må få sotti sammen pcen iløpet av denne uken.

Takker masse for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16mb kontra 32mb bufferstørrelse? er det noe forskjell på dette? minns noen fortalte at jeg burde kjøpe harddisk med 32mb bufferstørrelse?
Det er korrekt.

Men selv hadde jeg nok kjøpt en SSD som OS HDD og en vanlig HDD til lagring, men det går nok ikke med mitt budsjett.

Lenke til kommentar

Det kan jo ha innflytelse på ytelsen, men jeg tror søkekarakteristikken og platetettheten har mye større betydning.

Cachestørrelse er mer et salgsarmument fra selgers ståsted enn noe som er viktig i praksis.

Jeg har en slik F3 500GB og synes den er flott mtp prisen. Foretrekker selvsagt VelociRaptorene mine og SSDene, men de koster mye mer per GB.

Tror det er lettere å få korrupt data ved overdreven cachestørrelse dersom det skulle oppstå strømbrudd eller lignende.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...