Myztique Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) PC-en er infisert av et spywareprogram som blokkerer flere programmer, blant annet McAfee, Ad Aware, Spybot Search & Destroy, SuperAntispyware og Malwarebytes Anti-Malware. Får søkt med PC Doctor og den finner Rougue antimalvare 2009, også kalt win32.antivirusxp. Den fjerner den, men kommer opp hver gang PC-en søkes (selv etter restart). PC-en er generelt treg, henger seg opp av ingenting og et internettvindu åpnes med jevne med adressen netslists.com. Jeg vet at det er spyware, men får ikke fjernet det da det blokkerer ulike programmer som kan fjerne det. Jeg har prøvd å kjøre ulike online antivirusprogrammer, men de finner ingenting. Har prøvd å installere windows på nytt fra CD-en som fulgte med, men det går heller ikke. Ingenting skjer, alt stopper opp når CD-en leses av ved oppstart av PC-en. Vil gjerne formatere og reinstallere PC-en. Er det noen her som vet hvordan jeg blir kvitt problemet? Har en Dell E520, garantien har gått ut. Det går an å ringe de, men opplegget virker teit: http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...;l=no&s=gen Håper noen kan hjelpe meg! Endret 17. januar 2010 av Myztique Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Se om du får kjørt Malwarebytes fra sikker modus (tapp F8 under oppstart av pc'n, velg sikker modus) Hvis dette ikke fungerer, prøv og kjør Combofix (se veiledningen) Reinstallering er sjelden nødvendig ved en slik infeksjon. Endret 17. januar 2010 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå