Gå til innhold

slettet


Nik0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, får håpe på det..

 

Mistet ikke lappen på stedet, men når kan jeg evt forvente å høre fra politiet igjen ang. det? Tror ikke det blir noe problem i og med at det var sørpete og klare spor på at jeg plannet, og jeg holdt fartsgrensen, noe som kanskje likevel ikke er forsvarlig fordi forholdene var slik som de var? Hva tror dere?

Å holde fartsgrensen uansett forhold er uforsvarlig. Å uttale seg om det var uforsvarlig å holde fartsgrensen der er vanskelig å uttale seg om. Men feelingen eg får tilsier å holde en del lavere fart, spesielt i svingene der. Men, vanskelig å si noe konkret.

Lenke til kommentar
Så nå skal altså noen her sitte og vurdere hvor høy hastighet man forsvarlig kan holde på stedet basert på et bilde? Blir bare helt feil etter min mening. Er komplett umulig å vurdere basert på den informasjonen som finnes.

 

Vet ikke hvem du snakker til, men hvis det var meg du siktet til, er du på ville veier. Uansett hvilken hastighet han holdt, var det åpenbart ikke forsvarlig. Jeg spør hvilken hastighet han holdt fordi jeg lurer på det, ikke fordi jeg skal synse noe som helst basert på det.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler trådstarter å ikke oppgi den informasjonen i tråden, fordi uansett hva formålet med å spørre om det, så vil noen starte en diskusjon basert på at "jeg ville aldri gjort sånn", hvor det ikke eksisterer informasjon nok til å avgjøre det. For alt vi vet var det barvei like bak der bildet ble tatt.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler trådstarter å ikke oppgi den informasjonen i tråden, fordi uansett hva formålet med å spørre om det, så vil noen starte en diskusjon basert på at "jeg ville aldri gjort sånn", hvor det ikke eksisterer informasjon nok til å avgjøre det. For alt vi vet var det barvei like bak der bildet ble tatt.

 

Hva har det med saken å gjøre? Han har uansett kjørt uforsvarlig. Jeg er uansett ikke ute etter å kritisere, jeg lurte bare på hvor fort han hadde kjørt, rett og slett fordi det er kjekt å vite. Jeg kjører ofte langt fortere enn fartsgrensen tillater, men har alltid bevart kontroller, derfor lurer jeg på hvor stor hastighet han måtte opp i for å klare å kjøre opp fjellsiden og havne på taket.

Lenke til kommentar

Så du tror altså at hastighet er det eneste som har noe å si? Hva med bilens egenskaper (kraftig undervurdert av de fleste), dekk, spor på veien, osv.? Om du fikk tak i tallet for hastighet, vil det kunne brukes av deg på noen måte?

 

Poenget mitt er at den faktiske hastigheten ikke har noe som helst å si med mindre man tar inn alle de andre variablene i tillegg. To tilsynelatende like biler med lik fører kan ha helt forskjellig maks hastighet før veigrep forsvinner igjennom den samme svingen.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Så du tror altså at hastighet er det eneste som har noe å si? Hva med bilens egenskaper (kraftig undervurdert av de fleste), dekk, spor på veien, osv.? Om du fikk tak i tallet for hastighet, vil det kunne brukes av deg på noen måte?

 

Poenget mitt er at den faktiske hastigheten ikke har noe som helst å si med mindre man tar inn alle de andre variablene i tillegg. To tilsynelatende like biler med lik fører kan ha helt forskjellig maks hastighet før veigrep forsvinner igjennom den samme svingen.

 

Ja.

Lenke til kommentar

som sagt tidtligere; shit happens, jupp det suger at du er den økonomiske posisjonen du er nå men du lever og salpp rimelig lett unna.

 

jeg gikk front til front 1 time etter jeg fikk lappen, på en motorvei. vannplanning + dårlig vei= front til front.

3 dager på sykehus derav 2 på intensiven, slapp unna med knukke arm og en alvorlig hjernrystelse.

heldigvis var jeg den som ble hardest skadet.

 

og uansett, ikke vær redd for å gå til legen vis du får noen problemer med å sove eller lignende i nærmeste fremtid.

 

jeg var så heldig at jeg ble frikjent av politiet og fikk utbetalt forsikringspenger som dekket alle mine økonomiske utgifter

Lenke til kommentar

Man bør være forsiktig med hva man sier på nettet. Særlig du da du linker til din spesifikke sak og deretter inrømmer at du kjørte for fort i forhold til føret.

 

 

Lett å drite seg ut på nettet. For noen år siden dret jeg selv på draget da jeg skrev på et forum ( mest kjente folk, mye internhumor) at hvis ikke Halvorsen skjerpet seg så reiste jeg til Oslo med en jaktrifle og klatra opp i tårnet for å finne hun.

 

 

Dette var selvfølgelig en spøk, men 2 dager etterpå ringte PST arbeidsplassen min og spurte etter meg. Traff de hjemme hvor de hadde med seg både utskrift fra siden, et ark med all min personalia og passbildet mitt.

 

Så ikke tro at alt du skriver på nettet er anonymt.

Mest komiske med dette var at jeg kom på radio da jeg nevnte dette for en kammerat som jobber i NRK :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...