Gå til innhold

Når vil 2. verdenskrig bare være en notis i lærebøkene?

Olum

Anbefalte innlegg

Og du klager på våre kilder? Dette er bare patetisk, og du kommer enda ikke med noen som helst dokumentasjon. Nei og nei, dette er det dårligste forsøket ditt til nå. Siden er bare klaging over sosialisme og islam. Glad jeg ikke er dum nok til å falle for slik propaganda.

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ante meg at du ikke leste hele artikkelen...

Du er ikke dum nok til å falle for "propaganda" ? Vel, du har falt for en krigshistorie som har null bevis tydligvis.

Hvorfor var det svømmebasseng, postkontor og teater for å nevne noen ting i auswitch? Og hvorfor blir de ikke en gang nevnt på guidturen i leiren?

Hvorfor ble gasskammerne rekonstruert da krigen tok slutt? Hvorfor ble det LAGD fire hull i taket i gasskammeret? Hullene var der ikke under krigen, så hvordan kan ofrene ha blitt gasset? Dette er dokumentert. Jeg skal linke fram bevis senere. Har de på en annen hardisk.

Og hvis det ble brent massegraver, hvor ble de brent? Det er ikke plass til å brenne en massegrav med like mange mennesker til å fylle en hel fotballstadium i leirene. Og det var kun per brenning.

Hvorfor ville de i det hele tatt bygge gasskammerene over veien for SS soldatenes bolig?

Og sist men ikke minst; hvem kan vitne til at de så gassing? Ingen. Gassingen skal ha pågått flere ganger om dagen sies det, så noen må ha vitnet det! Kom ikke her å si at ikke en levende sjel fikk det med seg, når gasskammeret lå så synlig til for SS soldatenes boliger, og ikke minst fangenes boliger!

http://www.ihr.org/

http://germarrudolf.com/work/trr/

Endret av remusen
Lenke til kommentar
Til dere to som hverken kan dokumentere det dere sier, eller har noe som helst form for kilder, men kun oppfattninger av det dere har lært av historielærern deres, ta en kikk her: http://blaatt.net/index.php?option=com_con...9&Itemid=26

Jeg gidder ikke diskutere med to stykker som ikke har noe troverdighet overhodet. "Det står i en historiebok at 6 millioner døde" - det holder ikke, og det er totalt uintressant hva som står i en historiebok. Jeg basserer mine tolkninger og konklusjoner på FAKTA, og med fakta så mener jeg ting som kan backes opp med bevis!

Les hele linken, selvom jeg frykter at jeg taler for døve ører her.

Det er en av hennes teorier :whistle:

Lenke til kommentar

Den sidan fell igjennom poå det som blir i vitenskapen kalla kjeldekritikk.

Og er full av typiske holocoust-fornektelsesting.

Bittesmå halmstrå som utgjer heile bærebjelken.

Berre ein liten detalj, syntes det er rart at ein skulle kunne oppgi globale tall for jøder på 1940-tallet utan å kunne oppgi noko tall for verdensdeler.

Det kalles vel "fingern i lufta"-telling.

I tillegg er kjelda for dei fleste talla kanskje ikkje den beste:

The World Almanac and Book of Facts is an American-published reference work and is the bestselling[1] almanac conveying information about such subjects as world changes, tragedies, sports feats, etc. The almanac can be found in homes, libraries, schools, businesses, and media outlets throughout the United States and to a more limited degree in other parts of the world

In the mid-1980s, the almanac was being put together by a 10-member staff. At that time, 20 percent of the book was rarely updated (for example, the text of the Constitution of the United States), 50 percent was updated at least briefly each year, and 30 percent of the content was completely new each year.[3]

30% oppdatert som nytt materiale

50% delvis oppdatert

20% Ikkje oppdatert i det heiletatt

og 10 personer for å oppdatere det årlig, lurer på kor mange årsverk wikipedia blir driven av?

Edit

Der kom Rudolf-referansene og ihr. Venta på dei.

Som sagt tidlegare, det er ikkje me som skal komme med bevisa.

Alle hypotesene dine må du bevise.

Når det gjeld Rudolf så er det eit spørsmål om han i det heiletatt var i konsentrasjonsleiren

I tillegg er det eit stort spørsmål rundt metodikk og utstyr. Bevisa er veldig tynne i den såkalla rapporten.

Då får du bevise at alle konsentrasjonsleirene hadde dette:

Hvorfor var det svømmebasseng, postkontor og teater for å nevne noen ting i auswitch? Og hvorfor blir de ikke en gang nevnt på guidturen i leiren?

Vis bilder og dokumenter at det var svømmebasseng der. Foreløpig er dette berre ein påstand.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Beklager.

Du kjem med påstandene , og du må bevise påstandene.

Er ikkje opp til oss å bevise dine påstander. Det må du gjere sjølv.

(Makan til latskap)

I tillegg så er det generelt lite villigheit til å diskutere problemstilligner som ikkje er fundamentert med dokumnetasjon.

"Min pappa er sterker enn din pappa"-diskusjon fungerer i barnehagen, diverre er den veldig dårlig diskusjonsfor på nettfora.

Så for øyeblikket har du tapt.

Berre påstander utan noko dokumnetasjon ( nei eit bilde på internett er ingen bevis.)

Siden det er greit å forkaste andre referanser så velger eg å gjere det sei at kva som står på blaatt er berre propaganda og løgn.

For sida er ikkje truverdig. Den skulle i det minste ha heite "moerkebrunt" for å gjenspeile dei virkelege holdningene.

Dermed så står du uten argumenter no, berre påstander. Men når du forkaster min referanse så er det fritt for meg å forkaste din.

Kjeldekritikk er ein artig sak.

Når kjem du forresten med gode gamle Ernst Z. referansene. Fyren har jo så mykje godt på lager, blant anna krav til boikott av filmen Schindlers Liste.

Slikt har vel ikkje blitt gjort i Norge sidan Life of Brian og generelt i ultrakonservative religiøse grupper (kristne og muslimer for det meste).

Den dagen IHR begynner å ta opp historisk revisjonsme på generell basis. Gulag-leirene, Maos kulturreovulsjon......... så skal dei få litt bedre kredabilitet. Så lenge det er berre holocoust som er temaet så blir det for einspora

Lenke til kommentar

Remusen, du har ikke vurdert det faktum at svømmebasseng, teater og sykehus ble bygget for befalet som jobbet i Auschwitz? De kan jo ha hatt et behov for litt kulturell atspredelse innimellom all slaktingen av menn, kvinner og barn... Se f.eks Falskmyntnerne i Sachsenhausen.

"Those those who forget history are doomed to repeat it"

Endret av McMuffin
Lenke til kommentar
Remusen, du har ikke vurdert det faktum at svømmebasseng, teater og sykehus ble bygget for befalet som jobbet i Auschwitz? De kan jo ha hatt et behov for litt kulturell atspredelse innimellom all slaktingen av menn, kvinner og barn... Se f.eks Falskmyntnerne i Sachsenhausen.

"Those those who forget history are doomed to repeat it"

Ja, det er logisk at soldatene tar seg en dukkert forann alle fangene, og ingen har vitnet til det. Man er alltid uskyldig til det motsatte er bevist, og så langt er Holocaust bare en eventyrfortelling.

Kom forresten over dette bildet: http://brianakira.files.wordpress.com/2009...imming-pool.jpg Kan dere forklare meg hva disse menneskene holder på med?

Lenke til kommentar

Eit bilde utan samanheng.

1: Ingen referanser til verken når det er tatt eller geografisk lokalisasjon. Finner heller ikkje bildet brukt på bloggen det er lenka frå.

nizkor seier dette om Leucher-rapporten som svømmebasseng-teorien kjem frå

* There was a swimming pool in Auschwitz, hence it could not have been an extermination camp.

Indeed, a water reservoir in Auschwitz I (the main camp) was converted to a swimming pool which was used by the camp's staff. Other means of entertainment for the SS personnel existed - a band composed of prisoners, and a brothel (which some prisoners were permitted to use). How this "proves" that Auschwitz was not an extermination center is beyond the author of this text.

men eg begynner å bli litt lei av å få tilfeldige bilder frå internett, utan verken referanser eller dokumentasjon, og innhold frå tvilsomme kjelder/ NWO-sider

Så spar meg om du sitter med ein del youtube-videoer. Det er søppel per definisjon så dei treng ikkje å bli tatt inn i tråden ein gong.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Så det å forholde seg til eksisterande dokumentasjon er å fornekte?

Interessant vinkling, men forsatt er det revisjonistene som må bevise at ting er virkeleg slik dei meiner, enkelt og greit.

Eg har enkle krav til kjeldekritikk:

1: Grunnkjelda må vere sporbar og åpen.

2: Teoriene må vise til og dokumentere / avkrefte eksisterande teorier

3: Eventuelle referanser må kunne verifiserers /spores / vere tilgjengeleg.

Diverre fell youtube-videoer ut på første punktet. og resten av kjeldene som har blitt referert til her har ikkje komme til punkt 2.

Som sagt me har ingenting å bevise, dagens sannheit er slik me ser det. Det er revisjonistene som må bevise, og då bør bevsiene kunne gå igjennom dei tre punkta.

Leucher-rapporten fall jo rett i grus når den blei gjennomgått iforhold til korleis prøvene av cyanid blei tatt, og kvar det blei tatt.

Lenke til kommentar

Når du sier slikt som

"Så spar meg om du sitter med ein del youtube-videoer. Det er søppel per definisjon så dei treng ikkje å bli tatt inn i tråden ein gong"

Så kan det tenkes at du fremstår som en smule arrogant og at de med et perspektiv som er i konflikt med ditt ikke orker å legge frem det de vet.

Lenke til kommentar
Eit bilde utan samanheng.

1: Ingen referanser til verken når det er tatt eller geografisk lokalisasjon. Finner heller ikkje bildet brukt på bloggen det er lenka frå.

nizkor seier dette om Leucher-rapporten som svømmebasseng-teorien kjem frå

* There was a swimming pool in Auschwitz, hence it could not have been an extermination camp.

Indeed, a water reservoir in Auschwitz I (the main camp) was converted to a swimming pool which was used by the camp's staff. Other means of entertainment for the SS personnel existed - a band composed of prisoners, and a brothel (which some prisoners were permitted to use). How this "proves" that Auschwitz was not an extermination center is beyond the author of this text.

men eg begynner å bli litt lei av å få tilfeldige bilder frå internett, utan verken referanser eller dokumentasjon, og innhold frå tvilsomme kjelder/ NWO-sider

Så spar meg om du sitter med ein del youtube-videoer. Det er søppel per definisjon så dei treng ikkje å bli tatt inn i tråden ein gong.

Så hvor er bevisene for at Holocaust har eksistert?

Lenke til kommentar
Når du sier slikt som

"Så spar meg om du sitter med ein del youtube-videoer. Det er søppel per definisjon så dei treng ikkje å bli tatt inn i tråden ein gong"

Så kan det tenkes at du fremstår som en smule arrogant og at de med et perspektiv som er i konflikt med ditt ikke orker å legge frem det de vet.

Nei, fordi enhver konspirasjonsteorist kan snekre sammen en video med klipp, bilder og utsagn tatt ut av sin sammenheng og vinkle det dithen at Holocaust aldri fant sted.

Jeg kan egentlig ikke forstå at noen ved sinne fulle fem kan fornekte en så veldokumentert handling som jødeutryddelsen. Det blir som å fornekte månelandingen, rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Du er ikke dum nok til å falle for "propaganda" ? Vel, du har falt for en krigshistorie som har null bevis tydligvis.

Du sier dette om og om igjen, men de såkalte "falske" bevisene våre, er de bevisene vi har. Du kommer med en haug påstander du fremdeles ikke kan bevise. Dette kommer fra ingen andre enn deg.

Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor det var svømmebasseng, kan tenke meg flere mulige grunner uten relevans i det hele tatt. At det var postkontor der sier seg selv, og jeg kan fortelle deg det at det ikke var der for fangenes del. Skulle ikke forundre meg om det er et postkontor i hver eneste konsentrasjonsleir. Teater for å underholde "overklassen" der, de øvre offiserene som bestemte. (Som også ofte kom fra fenglser ol. nettopp for de de var brutale). Nei det gidder jeg ikke å dokumentere, det får du finne ut selv som du sier til alle oss andre.

Når det er nevnt har jeg vært i diverse av disse leirene, bla auschwitz, og hadde du vært der og sett hvordan det så ut, ting som umulig kan ha vært laget etterpå, så hadde du nok trodd dette.

Hvorfor ble gasskammerne rekonstruert da krigen tok slutt? Hvorfor ble det LAGD fire hull i taket i gasskammeret? Hullene var der ikke under krigen, så hvordan kan ofrene ha blitt gasset? Dette er dokumentert. Jeg skal linke fram bevis senere. Har de på en annen hardisk.

Gasskamrene i f.eks. sachsenhausen er ikke rekonstruert i det hele tatt, ruinene ligger som de ligger, og det har i det hele tatt ikke skjedd noe der siden krigens dager.

Og hvis det ble brent massegraver, hvor ble de brent? Det er ikke plass til å brenne en massegrav med like mange mennesker til å fylle en hel fotballstadium i leirene. Og det var kun per brenning.

Hvorvidt hvor mange av disse massegravene som ble brent vet jeg ingenting om. Det jeg vet er at man ikke bare har filmet disse massegravene når massakrene tok sted, men også at man har gravd opp slike i senere tid, og de er ikke mye brent skal jeg si deg.

Hvorfor ville de i det hele tatt bygge gasskammerene over veien for SS soldatenes bolig?

Da spør jeg deg bare, hvorfor ikke?

Og sist men ikke minst; hvem kan vitne til at de så gassing? Ingen. Gassingen skal ha pågått flere ganger om dagen sies det, så noen må ha vitnet det! Kom ikke her å si at ikke en levende sjel fikk det med seg, når gasskammeret lå så synlig til for SS soldatenes boliger, og ikke minst fangenes boliger!

Gassing er bekreftet av tilstanden til likene, ikke bare kroppslig, men hvordan de fysisk lå etter å ha blitt gasset. Blir også bekreftet av rapporter, brev og utstyr. De som var uheldige nok til ikke å bli drept av gass ble satt til arbeid til de ikke kunne arbeide mer. De slet seg til døde. Eller også ble de ofre for gestapodoktorers merkelige eksperimenter, som antakeligvis var mange ganger så smertefulle. Uansett hvordan de døde, så døde de en unaturlig død, og de døde i hopetall.

Lenke til kommentar
Når du sier slikt som

Video er ingen objektiv presentrasjonsform, og dermed ein veldig dårlig måte å presentere ting objetivt og verifiserbart. Så om videoen forfekter det eine eller andre synet så er det forsatt søppel.

Om eg skal godta video som kjelde skal den kjelda og videoens ektheit kunne vere verifiserbar av annerkjente arkiv / biblotek. Ein Youtube-video har ingen referansekjelde eller verifiserbar kjelde.

Dokument som Leuchter-rapporten er mykje bedre. Her kan ein objektivt vurdere informasjonen og og argumentere for eller imot.

Så viss eg er arrogant fordi eg krever dokumentasjon i meir objektive former så er eg vel arrogant då.

Lenke til kommentar

Du sier dette om og om igjen, men de såkalte "falske" bevisene våre, er de bevisene vi har. Du kommer med en haug påstander du fremdeles ikke kan bevise. Dette kommer fra ingen andre enn deg.

Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor det var svømmebasseng, kan tenke meg flere mulige grunner uten relevans i det hele tatt. At det var postkontor der sier seg selv, og jeg kan fortelle deg det at det ikke var der for fangenes del. Skulle ikke forundre meg om det er et postkontor i hver eneste konsentrasjonsleir. Teater for å underholde "overklassen" der, de øvre offiserene som bestemte. (Som også ofte kom fra fenglser ol. nettopp for de de var brutale). Nei det gidder jeg ikke å dokumentere, det får du finne ut selv som du sier til alle oss andre.

Når det er nevnt har jeg vært i diverse av disse leirene, bla auschwitz, og hadde du vært der og sett hvordan det så ut, ting som umulig kan ha vært laget etterpå, så hadde du nok trodd dette.

Gasskamrene i f.eks. sachsenhausen er ikke rekonstruert i det hele tatt, ruinene ligger som de ligger, og det har i det hele tatt ikke skjedd noe der siden krigens dager.

Hvorvidt hvor mange av disse massegravene som ble brent vet jeg ingenting om. Det jeg vet er at man ikke bare har filmet disse massegravene når massakrene tok sted, men også at man har gravd opp slike i senere tid, og de er ikke mye brent skal jeg si deg.

Da spør jeg deg bare, hvorfor ikke?

Gassing er bekreftet av tilstanden til likene, ikke bare kroppslig, men hvordan de fysisk lå etter å ha blitt gasset. Blir også bekreftet av rapporter, brev og utstyr. De som var uheldige nok til ikke å bli drept av gass ble satt til arbeid til de ikke kunne arbeide mer. De slet seg til døde. Eller også ble de ofre for gestapodoktorers merkelige eksperimenter, som antakeligvis var mange ganger så smertefulle. Uansett hvordan de døde, så døde de en unaturlig død, og de døde i hopetall.

Hvordan kan du bevise det du skriver? Gi meg bevis, så holder jeg kjeft resten av livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...