Gå til innhold

Diskusjon rundt nettlesernes evne til å søke på store tekstmengder


hernil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva dere sliter med egentlig. På den "pi with 1 million decimals" sida, trykker jeg ctrl+f, søker på 1 og det går på et øyeblunk så er alle enerne i teksten markert med gult. I opera 10. Alt er markert med det samme jeg trykker Enter omtrent.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Tok meg 1 minutt og 5 sekund, Intel core i7

Firefox 3.5

Kødder du?

FF 3.5.7 i Ubuntu 9.10 på C2D E8500 brukte bare 0:44.

 

Hvorfor er det så veldig overraskende? Det er jo åpenbart noe sloppy programmering et sted i firefox som skaper dette problemet, da andre browsere gjør samme oppgave momentant, at det er anerldes på et annet OS er vel ikke så overraskende?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg tror det har noe med hvilke tall en søker på.

Når jeg søkte på talle 1 så tok det ca. ett minutt, men når jeg søkte på 4 så tok det en del lengre tid.

Garantert fordi det er flere 4 tall enn 1 tall i de første million desimalene til pi...

 

Høres rart ut at det skal være vesentlig mer 4-tall enn 1-tall i en million siffer av pi. Forøvrig går det veldig tregt med IE8 også, siden henger ikke opp, men den markerer ett-tall gradvis nedover, så det tar lang tid før alt er markert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

i min firefox så viser den ingen tall gradvis, den bare låser seg og venter til alle er funnet.

 

noen her som kan finne ut hvor mange nuller, entall, totall ogsåvidere det er på den pi siden?

Lenke til kommentar

Eh. Skjønner ikke hva dere holder på med.

Opera: Finner alle tall og markerer de på kjempekort tid. Jeg merker at søkefunksjonen "henger" litt, men vi snakker millisekunder her.

Explorer: (Not Responding). Explorer brukte vel en 30-40 sekunder på å jobbe seg ferdig, og selv da markerte den ca 20 tall med gult felt hvert sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...