Christoffer99 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Driver å jobber med særemne nå, der jeg skal lese første harry potter boka (ferdig med den) og se filmen, også skal jeg framføre dette. Oppgaven er å sammenligne boken og filmen og si litt om handlinga og personene som er med. Tenkte jeg skulle begynne med å skrive litt om boka nå, også se filmen etterpå og skrive om den, og sammenligne etterpå, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal greie å fylle 15-20min med framføring, noen som har noe forslag til noe mer jeg kan snakke om, eller vet om noe spesielt som jeg burde ha med? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Du må ha med noko om kvifor filmen ikkje er lik boka, ei oppramsing av forskjellane kjem du ikkje langt med. Kva er problemstillinga di? Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, har tenkt å ta det med, skriver også et lite handlingsreferat, men vet ikke helt hvor langt jeg kan ha det, læreren sa at det ikke skulle være så veldig langt. Problemstillinga er vel at jeg skal sammenligne boken og filmen, snakke om innholdet i boka/filmen, som f.eks. karakterene som er med i historien osv. og snakke om forfatteren. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Har fått skrivd en del nå, men har et lite problem, skal skrive noe om effekter o.l. i filmen og hvordan det blir brukt, noen som har noe forslag til hva jeg kan skrive om da? Eller vet om en side det står litt om dette. Lenke til kommentar
Bedhead Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ehm, Quidditch-scenene? Fluffy (den hunden tror jeg..)? Oog Voldemort på baksiden av hodet til prof Quirrel? Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Hmm ja, burde vel kunne få skrivd noe om det. Vet du noe om hvilke effekter og slikt som blir brukt i disse tingene? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det er vel en form for dataeffekter regner jeg med. Mye av det er nok konstruert i 3D, men det kan hende jeg tar feil. Jeg har vel egentlig ikke peil på slike effekter osv. Tips: Ha en konkret problemstilling. Still deg et spørsmål om temaet som du lurer på, og har lyst til å finne ut av. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Er forsåvidt ferdig nå, men hadde noen planer om å kanskje få med noe mer om rumpeldunk. Om det er noen som vet litt mer detaljert enn bare dataeffekter, hvordan de har redigert det, eller vet om et sted det står litt om det på (fant ingenting med google). Har framføring på tirsdag, så har ikke så mye tid Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har nesten det samme så gidder ikke lage en egen tråd Jeg har lest Fluenes herre og Robinson Crusoe å sett filmene. Men har også problemer med å få dette til å bli 20 minutter. Vanskelig å finne info siden Robinson Crusoe filmen er en ganske gammel og lite kjent film :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå