Obskar Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Redigerer hele første posten min siden jeg har funnet litt ut av ting og den gamle bare ville ledet til forvirring. Jeg opplever packet loss på nettverket jeg er på noe som gjør at spilling og bruk av ting som ventrilo blir umulig, latency/ping blir alt for høy. Når jeg får slått av og på modemet så blir problemet løst, men kommer tilbake igjen rimelig raskt. Dette er et stort problem for meg da jeg ikke har adgang til modemet da det står i huseieren min sin del av huset. Modemet er et: Zyxel P-2602HWT-F3 Problemet ligger ikke på min pc så vidt jeg kan forstå siden samboeren opplever det samme problemet samtidig som meg. I posten under følger en traceroute jeg har kjørt til wow serveren jeg spiller på, alltid med det samme problemet. På andre hopp(først ut av modemet) så får jeg * som blizzard sier indikerer et packet loss og er roten til hele problemet mitt. Jeg tenkte at dette må være problem med linja fra telenor, men da forstår jeg ikke hvorfor problemet lar seg midlertidig løse ved og slå av modemet. Hadde det samme problemet rett etter nyttår, men da forbedret ting seg av seg selv uten at jeg kom så her langt i feilsøkingen. Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjulpet meg med løsningen Endret 20. januar 2010 av Hollowsoul Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Har kjørt tracert etter anbefalning av blizzard, her er resultatet: Sporer rute til host-103.wow-europe.com [80.239.179.103] over maksimalt 30 hopp: 1 2 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.138 2 * 13 ms 12 ms ti0019a380-l1.ti.telenor.net [88.90.142.0] 3 26 ms 30 ms 61 ms ti0019d320-ge1-1-0-10.ti.telenor.net [146.172.95.97] 4 37 ms 75 ms 47 ms ti0006c300-ge1-2-0.ti.telenor.net [146.172.99.221] 5 36 ms 33 ms 43 ms ti0002c310-as0-0.ti.telenor.net [146.172.98.130] 6 39 ms 35 ms 57 ms ti3002c310-ae8-0.ti.telenor.net [146.172.98.57] 7 43 ms 32 ms 59 ms ti3002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.78] 8 50 ms 30 ms 39 ms kbn-glos-i1-link.telia.net [213.248.73.177] 9 35 ms 70 ms 51 ms kbn-b2-link.telia.net [80.91.254.194] 10 52 ms 48 ms 36 ms kbn-bb2-link.telia.net [80.91.253.244] 11 51 ms 61 ms 68 ms hbg-bb2-link.telia.net [80.91.254.2] 12 66 ms 89 ms 69 ms prs-b1-link.telia.net [80.91.250.249] 13 77 ms 78 ms 68 ms prs-tc-i1-link-telia.net [80.91.250.30] 14 * 80-239-174-106.customer.teliacarrier.com [80.239.174.106] rapporter: M†lnettverket kan ikke n†s. S›king fullf›rt. Alt ser flott ut bortsett fra første første nr 2 hvor jeg får en *. Blizzard sier: Asterisks (*) indicate that your computer did not receive a response from the computer you are trying to contact at all, which can keep you from connecting to our servers all together, or cause you to be disconnected abruptly. Så er det første hopp ut til telenor som går galt da? Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det virker som om det er et problem på linja de, og ikke noen som bruker nettverket ja. Har samme problemet i leiligheten hos oss også, og ingen fysisk tilgang til ruter for å resette den når dette oppstår. Såvidt jeg har forstått er det ikke noe vi kunne gjøre noe med, var bare leverandøren som til tider har problemer. Ikke at det hjelper deg veldig mye tho Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Snodige greier, nå vet jeg at Blizzard bruker TeliaSonera sitt nett mtp server hosting, muligens problemet ligger hos Telenor og oppkoblingen mot dette nettet? Jeg har i allefall ingen problemer, men nå har jeg NGT nett som da allerede ligger i TeliaSonera sitt nett. Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Tja er vel mulig problemet ligger hos telenor, men det er litt rart at det skal vare over så mange dager. Så nå føler jeg meg i hvertfall hjelpesløs, om det er telenor så er det fint lite jeg kan gjøre. Utsiktene for å få huseieren til å ringe kundeservice fordi jeg ikke kan spille er også heller dårlige. Får si jeg har problemer med å snakke med familie over skype eller noe Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Har samme greia hjemme, med Zyxel ruter og telenor. Var fint den første måneden sånn ca, men så begynte det med latency 500-3000 til tider, mens noen dager er alt ok. Følger med på tråden om det dukker opp en løsning eller forklaring. Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Når jeg endelig fikk kommet meg inn til modemet og slått det av i noen minutter så var problemet løst. Det enkle er ofte det beste, bare jeg hadde hatt muligheten til å gjøre det før allt det andre slitet med feilsøking Hadde som trace routen viser packet loss på andre hopp, det er nå fikset. Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Heldig for deg da, det funker ikke hos meg. Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Vel det har vist seg å ikke være en permanent løsning, det fortsetter å komme tilbake Forsvinner når jeg får slått den av og på, men etter noen timer får jeg packet loss til jeg får slått den av igjen. Siden jeg ikke har mye tilgang til ruteren/modemet er dette veldig slitsomt. Endret 20. januar 2010 av Hollowsoul Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg sitter også på en Zyxel ruter fra telenor(er hos broderen), og den Zyxel ruteren kan ikke måle seg i forhold til min Linksys Wireless-G Broadband Router 54 med tanke på stabilitet, oppe tid på nett(har aldri restartet ruteren) , rekkevidde. Så det beste er vell å få skaffet seg en ny ruter. STYR UNNA ZYXEL!! Eler du kan prøve å oppdatere nettverks driveren din. Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hadde det bare vært min ruter. Tviler også på oppdatering driveren til nettverkskortet vil hjelpe når det er flere maskiner som har problemet. Jeg bare fatter ikke hva det er som gjør at det packet losset kommer tilbake. Endret 20. januar 2010 av Hollowsoul Lenke til kommentar
samerk Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Alle som har problemer med den nevnte ruteren bør bytte kanal. Ruteren er innstilt på kanal 11 (standard). Prøv heller kanal 6 eller 1 og se om problemet vedvarer. Bytting av kanal skjer på samme wireless-konfigurasjonsside. Endret 20. januar 2010 av samerk Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Har kanal 5, men kan prøve å bytte så klart. Endret 20. januar 2010 av Hollowsoul Lenke til kommentar
samerk Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Anbefaler denne linken: http://www.microsoft.com/athome/setup/wirelesstips.aspx Lenke til kommentar
samerk Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har kanal 5, men kan prøve å bytte så klart. Normalt bør du holde deg unna kanal 11, da de fleste ruterne bruker den samme kanalen. Personlig foretrekker jeg kanal 6. Lenke til kommentar
Obskar Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Har vel egentlig prøvd alle kanalene nå uten noen forandring. Men siden problemet ikke ligger mellom min pc og ruteren, har det egentlig så mye å si? Signalet mitt er forresten så bra som det kan bli. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har vel egentlig prøvd alle kanalene nå uten noen forandring. Men siden problemet ikke ligger mellom min pc og ruteren, har det egentlig så mye å si? Signalet mitt er forresten så bra som det kan bli. Bytte av kanal har mest med forstyrrelse av signaler å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå