NoobCannon Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Nå har jeg kommet meg forbi med min gamle bærbar en stund, men ser nå at batteritid blir mer og mer viktig siden ikke alle rommene har lett tilgjengelig kontakter (Auditorium o.l). Har sett rundt (Komplett, psdata, amentio) men har ikke funnet noen som passer. Noen spesifikasjoner: Helst ikke Dell, INGEN Packard Bell. Batteritid 7-8 timer pluss. Dette er det viktigste, alt annet kommer siden. Godt tastatur er ett pluss. Helst mellom 12-14 tommer (Litt større/mindre gjør ikke noe). Grafikk-kort er ikke viktig siden det ikke skal spilles, muligens film skulle det komme opp. Prossessor er heller ikke spesielt viktig, så lenge det er en dual-core går det greit. RAM - alt mellom 2 til 4 GiB. (Da gjerne noen tunge programmer skal kjøres, programmeringsapplikasjoner, nettleser, Word/OpenOffice dokumenter og PDF samtidig.) Kostnad: helst ikke for dyr, gjerne under 7-8 tusen (Hvis mulig). Operativsystem: Kommer på det samme. Helst ingen Linux distro siden det er ett utrolig styr for å koble til skolens nettverk. Bruksområde: Programmering (Web og vanlig), databaser, notater/rapporter og nettleser. Har øynet noen men de var litt for dyre. Hvis noen har forslag, er jeg veldig glad for å høre om de. Batteritid er absolutt viktigst, størrelse kommer nummer to og alt annet tredje. Endret 17. januar 2010 av Gunpig Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23166470 Har selv denne, Asus EeePC 1101HA. Veldig fornøyd, bruker den på skolen til notater, programerer i Eclipse og det meste utenom spilling. Batteritid er opp til 8 timer, blir antageligvis dårligere etterhvert Den møte ikke alle dine spesifikasjoner, men jeg synes det er en veldig god pc til bruk på skolen og til programmering generelt. I tillegg er den relativt liten og lett, men allikevel grei å bruke i forhold til de minste versjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå