Gå til innhold

Dagen derpå triks

Anbefalte innlegg

Ehm har ikke funnet noe lignende tråd så jeg slår til med denne!

De fleste har nok våknet dagen etter en god fest og da har nok også mange opplevd denne dagen derpå-følelsen. Vondt i hue, kvalm osv kroppen fungerer liksom ikke helt max.

Hva gjør dere for å bli "bedre"? Noen som har noen triks til hva som hjelper dagen derpå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du legger deg tar du en vitaminpille og drikker et par glass Gatorade eller annen type sportsdrikk med salt eventuelt bare vanlig vann og noe med salt.

Du vil fortsatt ha mye giftstoffer i deg neste morgen, så ikke forvent maraton-form, men du har hvertfall ikke samtidig mineral-/salt-/vann-/elektrolytt-mangel som kan gjøre hjernen din et ubehagelig sted.

Når du våkner kan litt søt appelsinjuice (obs, ikke dersom du har drukket screwdrivers :)) eller annen type lettdrikkelig væske med mye sukker være godt å starte dagen med. En halvtime senere bør du være ganske nær normal form.

Lenke til kommentar
Drikk ett glass med appelsinjuice, med ett rått egg oppi. Funker som faen.

Det hørtes ut som en fryktelig dårlig ide hvis du allerede er litt kvalm.

Vet det høres ut som en dårlig ide, og var utrolig skeptisk til den selv før jeg prøvde. Men den funker.

Skal ha den i bakhode neste gang da. Må si jeg er skeptisk jeg også :hmm:

Lenke til kommentar
NevroMance: Ikke se bort fra at det er en stor del placebo inkludert i oppskriften. Uten at det er noe negativt med det, placebo er den beste typen medisin vi har.

Det er det nok helt sikkert, men funker placebomedisinen bruker jeg heller den enn å putte i meg masse legemiddelgreier med masse bieffekter.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å lage meg en god frokost bestående av egg og bacon.

Jeg drikker også en del juice.

Det er egentlig ikke så mye du kan gjøre dagen etterpå. Det beste er å drikke en god liter med vann før du legge deg og kvelden. så slipper man i alle fall at tungen er limt fast i ganen når man våkner.

Lenke til kommentar

Min oppskrift for en god dagen derpå:

- spise mat før eg drikker

- drikke jevnt hele kvelden

- ikke blande forskjellige typer alkohol

- 1-2 timer før kvelden er over bytter eg ut alkohol med vann - gjerne med vann i flaskene så folk tror eg drikker fortsatt

- alltid gå de siste 5-10 minuttene hjem - frisk luft utgjør mirakler

- når eg kommer hjem spiser eg litt salt mat og drikker mye vann + en vitamintablett

- legger meg til det som går på Discovery

- står opp senest 9-10(uavhengig av når eg kom hjem)

- en god frokost med masse fet mat + en pose salt chips og mye cola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...