nst Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå har jeg slitt meg frem og søkt en del. Ringt Nokia og fått flere mailer. Feilen ligger i få rutere. Løsning 1: Kontrollpanel -> innstillinger -> tilkobling -> trådløst wlan -> trykk velg og velg avanserte innstilinger(her vil du få en advarsel, men velg ja), deretter deaktiver strømsparing. Løsning 2: Ser ut som om det er feil i firmwaren som venter på å bli rettet opp av thompson speedtouch ruterne. QoS, Quality of Service. Denne kan ikke deaktiveres i GUIen, men en må inn via Telnet på ruteren. Opprett en bruker med adminrettigheter hvis du f. eks har fått levert din ruter fra NGT. Deretter går du inn via Telnet, taster brukernavn og pass, tast inn "wireless qos config mode=disabled" og vent litt til det kommer ny linje. Deretter taster du inn "saveall" og venter på ny linje og til slutt exit. Dette løste problemet mitt og nå flyr mobilen på WLAN. Sammendrag: Prøv å deaktivere QoS på ruteren. Hadde ingen problemer med Linksys, men måtte deaktivere det på D-link ruteren som jeg også har testet. Håper dere kan merke dette innlegget, så det blir enklere for andre brukere å finne. Antar dette gjelder de fleste Nokias telefoner. For dem som ikke er "nerder": Gå inn på din ruter og deaktiver QoS. Har du Thompson Speedtouch eller lignende, prøv via noe som heter Telnet. Dette er en tekstbasert måte å gjøre endringer i ruteren på. Velg kjør, skriv inn CMD, Enter - Koble opp med kommandoen: telnet 10.0.0.1 - Der hvor markøren blinker skriver du inn:admin, trykk enter - Nå dukker Passord opp, bare trykk enter igjen. - Nå er du inne på den riktige siden, nederst ser du en linje det står admin. - Skriv:wireless qos config mode=disabled, trykk enter - Etter noen sekunder dukker en ny linje opp, skriv saveall. Enter Nå skal GATEWAY-problemene være løst for de med SPEEDTOUCH. Takker "Jan" hos Nokia for rask betjening og god hjelp. Det er heller ikkeno stress å ringe Nokia hvis du står bom fast. Lykke til! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nokia sier problemet ligger på routeren, men igrunn er det symbian som er problemet. Tenk bare; hvorfor kan alle andre telefoner utenom nokia koble seg på disse nettverkene uten å slå av QOS? Allmenne tilgjengelige nettverk, som resturanter, kaféer, bensinstasjoner o.l. har du ikke mulighet å sette opp som du selv vil. Her kan du ikke koble deg på med mindre de har "korrekt" router. Men har du HTC, SE eller Apple, har du tilgang til internett. Her må nokia med symbian group ta seg sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå