Bartin Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Peugout speedfight 2 + vinterdekk? Noen som har erfaringer med vinterdekk på scooter? Er ute etter om det virkelig fungerer, og hvordan det er å kjøre med vinterdekk på snø med en scooter. Takker for alle slags svar! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Scooter anbefalast ikkje på vinterføre, bla. er det alt for mange ujevnheiter i underlaget, kombinert med små hjul har det ikkje noko å sei om du har vinterdekk. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Ok. Kjøpte scooteren og der følgte det da med vinterdekk. Aldri brukt de, grunnet jeg ikke har kapslene. Ville da skaffe info om det virkelig var noen vits å punge ut for kapsler. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Hvis du vil bruke den om vinteren er du pålagt under norsk lov å bruke vinterdekk, men scooter egner seg som sagt i det heile tatt dårleg på vinterføre. Endret 17. januar 2010 av HValder Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Spørs litt hvor det er da. Midt i byen burde det gå greit, tror jeg da. Snakker ikke om erfaring. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 En scooter er veldig veldig lett og du får ikke det store veigrepet selv om du har pigg. Men på snøføre funker det greit såfremst du kjører rolig. For min del er det uaktuelt for jeg må kjøre 1.5 mil i en 80-sone for å komme til byen, men om du bor i byen går det nok greit! Dog hvis det er veldig isete en dag, bør du la scooteren stå Lenke til kommentar
trondtang Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hvis du vil bruke den om vinteren er du pålagt under norsk lov å bruke vinterdekk, men scooter egner seg som sagt i det heile tatt dårleg på vinterføre. Man er ikke pålagt av norsk lov til å kjøre med vinterdekk på vintern. Man har lov til å kjøre med med sommerdekk med gode spor (3mm og over), men det heter seg at man skal være skodd etter forholda. Ontopic piggdekk på moped funker ganske greit på brøyta vei med de er ubrukelig hvis det er mer en 5cm snø... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 lol det heter ikke kapsler på en scooter Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Heter da? Uansett, du skjønner hva som menes, så gidd kommenter. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 oi så sint, kanskje for å spare deg ydmykelsen av å kalle det kapsler IRL? driter i si noe jeg da noob. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Bruker selv en scooter som vinterkjøretøy, og vil si at pigger sitter godt på iforhold til andre mopeder uten. Største problemet med scooter, er at hvis man MÅ ta bakkestart og det er glatt, kan du bare glemme å komme opp. Selv med pigg. Scooteren har ingen gir man kan legge den i, og la den dra tungt og jevnt, så. Bare du holder deg unna bakkestart, så funker scooter med pigg knall på vinterføre! Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Takker for godt svar Vurderer og selge vinterdekkene og evt. kjøpe nytt eksosanlegg. Må nok revurdere det, og heller teste ut litt før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå