Gå til innhold

Hvor mange kb/s skal en 4mbits linje yte?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
4mbit = 4000 kilobit

Så da delere du 4000 / 8 = 500 kilobyte/s

Hvorfor får jeg da bare ca 300 kb/s hos nextgentel?

Lenke til kommentar
4mbit = 4000 kilobit

Så da delere du 4000 / 8 = 500 kilobyte/s

Hvorfor får jeg da bare ca 300 kb/s hos nextgentel?

Det kan være avstand til sentralen, men også masse annet stæsj.

Sjekk ut speedtest.net testen.

Man får btw aldri full hastighet med adsl, men den burde ikke ligge på mer enn 50kb/s under.

Min ADSL fra telenor ligger cirka 25 kb/s under.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Speedtest

Jeg har som sagt nextgentel, i tillegg har jeg bredbåndstv. Mener likevel at når man bestiller og får oppgitt en bredbåndshastighet på 4mb/1mb så burde man få det man bestiller. 1mb er ganske nær, men 4mb er ett stykke unna..

Noen andre med bredbånd fra ngt som har testa linja?

Lenke til kommentar

Nei det er ingen garanti for å få akkurat 4Mbit selv om du bestiller det. Syns du bør ringe NGT imorgen og fortelle og høre hva de sier. Kanskje du greier å forbedre linja di bare med en telefonsamtale. De har dataverktøy som kan analysere og finne feil på hver enkelt linje. Er det mye støy kan det reduseres f.eks. KabelTV'n vil selvsagt også spise av bredbåndshastigheten når den brukes.

Lenke til kommentar
NGT kommer jo gjennom koaksialkabelen. Så alt som går gjennom den vil svekke hastigheten, slik som telefon og tv.

Garanter t ikke koaks kabelen ;)

Er nok IP-TV du har.

Anbefaler at du hører med NGT først.

Tipper at du har en lang linjelengde som gjør at du får svakere linje, men kan også være en feil i profilene som er satt på linjen din.

Virker som du har en 2000/500 linje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

2000/500 var akkurat det forige eier hadde . Kanskje det har blitt gjort en feil/glemt.. Ringer NGT i morgen, de er som regel god på kundeservicen så jeg får se hva de sier :)

BTW:

Det er ikke koaksialkabel tv'en går gjennom, men IP. Ip tv'en står svært sjelden på og den burde da ikke spise så mye båndbredde såfremt det ikke er låst av en hvis båndbredde til den, men igjen syns jeg det er feil å markedsføre at man får 4 mbits bredbånd når man kun har 2.5 til disp..

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...