Gå til innhold

Hvilket musikk-cd-rippeprogram anbefaler erfarne brukere?

Anbefalte innlegg

Kort og godt, hvilket program er best?

Jeg driver og tenker på å kjøpe meg et program og la pc-en min bli den jukeboksen jeg har drømt om. Og før jeg betaler for noe vil jeg vite hva som er best.

Jeg har tenkt på Easy CD-extractor, men er det andre som er bedre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver og tenker på å kjøpe meg et program og la pc-en min bli den jukeboksen jeg har drømt om. Og før jeg betaler for noe vil jeg vite hva som er best.

Da har du bare ett valg http://www.musicex.com/mediajukebox/features.html Den støtter alle formatene uten om mp3PRO (som er synd forresten) Har og musicmatch jukebox 8.0 (Fullversjon kjøpt i 98)Bruker den enda på grunn av at den støtter mp3Pro/winamp 2.90 også. Har og audiograbber 1.82 fullversjon, grunnet overgang til win2k kjøpte eg den. (audiocatalyst) var ikke laget til win2k/xp. Og så har eg dBpowreAMP fullversjon.

Men eg bruker nå mest media jukebox 9.0.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på Easy CD-extractor, men er det andre som er bedre?   :)

Lame kan vel ingen protestere på når det kommer til encoding. Når det kommer til ripping så er også rådet fra de erfarne relativt unisont, nemelig EAC, på de hubbene som kun deler høy-kvalitets mp3 kreves EAC som det rippeprogrammet som er brukt, det er ikke uten grunn, EAC har den beste errror-correctionen blant rippeprogrammene, det er ingen grunn til å bruke noe annet om ikke hastighet er veldig viktig for deg.

AtW

Lenke til kommentar

Da har du bare ett valg http://www.musicex.com/mediajukebox/features.html Den støtter alle formatene uten om mp3PRO (som er synd forresten) Har og musicmatch jukebox 8.0 (Fullversjon kjøpt i 98)Bruker den enda på grunn av at den støtter mp3Pro/winamp 2.90 også. Har og audiograbber 1.82 fullversjon, grunnet overgang til win2k kjøpte eg den. (audiocatalyst) var ikke laget til win2k/xp. Og så har eg dBpowreAMP fullversjon.

Men eg bruker nå mest media jukebox 9.0.

Han har ikke bare ett valg nei (eller dvs det har han kanskje, men det erikke det valget du foreslår ;)), her er du på ganske høy kolisjonskurs med de aller fleste rippere som kan bitte litt. Hvis man vil ha kvalitet bruker man EAC, hvis hastighet er veldig viktig vil jeg heller ha anbefalt CDex enn medi jukebox.

AtW

AtW

Lenke til kommentar

Han har ikke bare ett valg nei (eller dvs det har han kanskje, men det erikke det valget du foreslår ;)), her er du på ganske høy kolisjonskurs med de aller fleste rippere som kan bitte litt. Hvis man vil ha kvalitet bruker man EAC, hvis hastighet er veldig viktig vil jeg heller ha anbefalt CDex enn medi jukebox.

Så lenge du bruker lame er det en smaksak hvilket program du bruker, men han sa jo at han ville bruke pc'en som en jukebox. Og media jukebox 9.0 støtter lame/ogg (MEDIA JUKEBOX supports over 80 media file formats) Nevn noen andre som gjør det?

Forresten atw har du teste det?

Så syns eg du ikke skal være spydige, du er ikke alene som har hold på med mp3 i mangen år. :wink:

Lenke til kommentar

Her var det mange svar. Bra!

"Jukeboks-funksjonalitet" tenkte jeg at jeg skulle ordne ved bruk av QCD, min favoritt blant mp3-spillerne.

Tenker jeg går for EAC til ripping, jeg, siden kvalitet er mitt høyeste krav... 8)

Thankju får jår help, evrybådy! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...