karinamusic Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Hei. Jeg har kjøpt meg JVC GZ-MS 120 A, og lurer på hvem minnekort det er å anbefale. Jeg har minnekort i klasse 2, 32 GB. Er det best å kjøpe SD-VIDEO HD minnekort, klasse 4? (16GB) (Scandisk) eller Transcend Secure Digital Video 480min(32GB) SDHC Video card?, klasse 6? Har noen erfaringer av minnekort til dette videokamera, og som tar bra film? og en annen ting, det står at formatet som kamera tar opp film på er i MPEG2, men ser bare det er en MOIfil.. Er helt fersk i denne typen, så håper noen kan hjelpe meg. Trenger å kjøpe minnekort ganske så snart, og vil velge riktig Her har jeg link til dem jeg har sett på: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2129263;c:36126 https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=45475...led#ProductTabs Endret 17. januar 2010 av karinamusic Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvem? Har de personifiserte minnekort på markedet? Den type minnekort kjenner jeg dessverre ikke til, og kan derfor ikke formidle en anbefaling. Lenke til kommentar
karinamusic Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har også Scandisk Exstrem 16 GB i klasse 10, og tenke i tillegg å ha denne: (siden jeg kan ha to minnekort i kameraet) klasse 10 burde vell være vell så bra? https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=50286...sts#ProductTabs TEST: http://www.legitreviews.com/article/1172/1/ Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Du sier du har et minnekort på 32GB, utifra det du skriver har du altså da SDHC-minnekort. Du vurderer 16 eller 32 GB minnekort (begge er SDHC-minnekort), men klasse 6 eller 4? Du merker egentlig lite til det under selve filmingen vil jeg tro, men har ikke erfaring med SDHC-kort og filming. Eneste forskjellen mellom klasse 2 og 6 er overføringshastigheten fra/til pc/kamera. Hvis de er snakk om å bare kjøpe ett nytt kort (altså ikke kjøpe nytt for å erstatte det du har..) så ville jeg gått for 32 GB, siden jeg nå vil tro at film tar litt plass. Apropos minnekort SD-kort = MAKS 2 GB lagringsplass SDHC-kot =Finner kun opp til 32GB nå til dags. Endret 17. januar 2010 av Asbjørn T. Lenke til kommentar
karinamusic Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Du sier du har et minnekort på 32GB, utifra det du skriver har du altså da SDHC-minnekort. Du vurderer 16 eller 32 GB minnekort (begge er SDHC-minnekort), men klasse 6 eller 4? Du merker egentlig lite til det under selve filmingen vil jeg tro, men har ikke erfaring med SDHC-kort og filming. Eneste forskjellen mellom klasse 2 og 6 er overføringshastigheten fra/til pc/kamera. Hvis de er snakk om å bare kjøpe ett nytt kort (altså ikke kjøpe nytt for å erstatte det du har..) så ville jeg gått for 32 GB, siden jeg nå vil tro at film tar litt plass. Apropos minnekort SD-kort = MAKS 2 GB lagringsplass SDHC-kot =Finner kun opp til 32GB nå til dags. Ja, jeg vurderer 32 GB klasse 10. Det er vissnok enda bedre enn ett SD-VIDEO card som har klasse 6. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 «Class» angir hvor rask kortet er. Tallet er den laveste garanterte skrivehastigheten. Et typisk class 4 vil dermed ha minst 4 MB/s skrivehastighet. Lesehastigheten er vanligvis høyere, kanskje 10 MB/s. Kameraet ditt krever 3 MB/s skrivehastighet. Et class 2 vil derfor være for treg. Jeg anbefaler class 4 eller 6. Det er ikke sikkert class 10 vil fungere på kameraet ditt. Om du satser på noe raskere enn class 4, så har dette ingenting å si for selve filmingen. Det er kun når du overfører til PCen at det vil gå litt raskere. Jeg for min del har satset på class 4 fordi lesehastigheten er rask nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå