Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

MSI K9A2 790X hk, AMD Athlon II 620 CPU, 2xCorsair PC6400 CL4 XMS2 RAM voltsettinger ved overklokking.

Anbefalte innlegg

Heisann alle...

Jeg har et MSI K9A2 CF-F HK (Rev 1.0), en AMD Athlon II 620 Quad CPU (Propus Model 5,Stepping 2), og 2stk Corsair XMS2 CL4 PC6400 minnemoduler. Klokker den for tiden bare til 4x 3211.4 MHz på 1.392V på cpu'n og 2.2V på RAM'en. Northbridgen og HT'en har jeg bare skrudd opp 0.05V, da jeg ikke vet hva de tåler. Er det noen her som vet hvor høy spenning jeg kan sette på CPU'n, RAM'em og chipsettet uten å være så veeldig langt over faresonen? ;-)

Kunne tenkt meg å se hvor mye futt jeg kan få ut av den. Er forresten veldig fornøyd med Athlon II-serien til AMD. Fikk en utrolig hastighetsøkning fra den "gamle" X2 4200+ Athlon'en jeg hadde i før. Og til 700.- må det være de best anvendte kronene jeg har brukt de siste årene, (sammen med Radeon et 4670 skjermkort). Og Athlon II har ikke L3 cache engang! Rare greier.;-)

Håper noen kan hjelpe meg med spørsmålene.

Forresten er det noen som har en ok kjøler t.s eller bytte i Bergen? Helst en radiator, men vifte er også int. Ikke vannkjøling, hvis det ikke er integrert CPU-vannblokk. Kan byttes mot AMD Athlon X2 4200+ CPU,AMD Athlon Mobile 1.6GHz s462(tror jeg)CPU,SBLive 5.1 lydkort,andre kort,LCD-skjerm,kabler etc.

Håper det er ok å spørre i forumet. ;-) Send meg en PM i tilfelle.

Vennlig hilsen

Ronny,

Bergen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann alle...

Jeg har et MSI K9A2 CF-F HK (Rev 1.0), en AMD Athlon II 620 Quad CPU (Propus Model 5,Stepping 2), og 2stk Corsair XMS2 CL4 PC6400 minnemoduler. Klokker den for tiden bare til 4x 3800 MHz på 1.423V på cpu'n og 2.1V på RAM'en. Northbridgen og HT'en har jeg bare skrudd opp 0.1V, da jeg ikke vet hva de tåler. Er det noen her som vet hvor høy spenning jeg kan sette på CPU'n, RAM'em og chipsettet uten å være så veeldig langt over faresonen? ;-)

Kunne tenkt meg å se hvor mye futt jeg kan få ut av den. Er forresten veldig fornøyd med Athlon II-serien til AMD. Fikk en utrolig hastighetsøkning fra den "gamle" X2 4200+ Athlon'en jeg hadde i før. Og til 700.- må det være de best anvendte kronene jeg har brukt de siste årene, (sammen med Radeon et 4670 skjermkort). Og Athlon II har ikke L3 cache engang! Rare greier.;-)

Håper noen kan hjelpe meg med spørsmålene.

Forresten er det noen som har en ok kjøler t.s eller bytte i Bergen? Helst en radiator, men vifte er også int. Ikke vannkjøling, hvis det ikke er integrert CPU-vannblokk. Kan byttes mot AMD Athlon X2 4200+ CPU,AMD Athlon Mobile 1.6GHz s462(tror jeg)CPU,SBLive 5.1 lydkort,andre kort,LCD-skjerm,kabler etc.

Håper det er ok å spørre i forumet. ;-) Send meg en PM i tilfelle.

Vennlig hilsen

Ronny,

Bergen

Ingen som har forslag? Merkelig, er jo masse kunnskapsrike nerder her..

Endret av chiron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...