morti23 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har bygd min egen pc med dette oppsettet: •1 ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPC •1 Samsung DVD-brenner SH-S223L/BEBE, Dual, SATA, Lightscribe, Black, OEM •1 Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed •1 XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPo •1 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7 •1 WD VelociRaptor 150GB 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB •1 Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4 og 850 wattt psu Når jeg tar i strømmen så starter viftene og lysene så stopper det, og "on" knappen på hk lyser rødt og reset knappen lyser grønt. når jeg prøver å starter pcen fra knappen på kabinettet skjer det ikke no. helelr ikke når jeg trykker på "on" knappen på hk. jeg vet ikke helt hva problemet er, de pinene som skal gi system warning har jeg ikke koblet til fordi det ikke var med psun. bare led og power on og reset pins til kabinettet... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Er det første gang du bygger pc, eller har du litt erfaring, har du lest manualen til hk, og dobbelt sjekket alt av kabling og hardware er skikkelig på plass, og på riktig plass? Guide: Bygg PC-en selv. Er avstandsstykkene rett plassert mellom hovedkortet(hk) og kabinettet, i forhold til feste hullene på hk, så hk ikke kortsluttes? Har du rammen i de røde ram slottene, som de skal være? Har du husket 4/8-pin strøm til prosessor(cpu), det anbefales å bruke 8-pin til i7-920! Har du koblet til 2 stk 6-pin pci-e strøm til Radeon HD 5850? Har du prøvd å starte opp med minimalt med hardware(hw), bare strøm, cpu(og kjøling), en og en ram brikke i den første røde ram slotten og skjermkort, alt annet frakoblet hk, se om den starter! Hvis ingen ting nytter, så ta alt i fra hverandre, og start å bygg helt på nytt! Edit: Se også at alle jumpere er på sin normale plass på hk, og system warning speaker er fast i enkelte kabinetter, har ikke noe med psu å gjøre! Endret 17. januar 2010 av ask99 Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Stod i manual at ram skulle i blå da ,, Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Etter hva jeg kan se, så har P6T Deluxe V2 røde og svarte ram slotter! Og rammen skal i de røde, de svarte skal bare brukes hvis du har 4-6 brikker! Endret 17. januar 2010 av ask99 Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Etter hva jeg kan se, så har P6T Deluxe V2 røde og svarte ram slotter! Og rammen skal i de røde, de svarte skal bare brukes hvis du har 4-6 brikker! har de i de røde my bad --- Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Etter hva jeg kan se, så har P6T Deluxe V2 røde og svarte ram slotter! Og rammen skal i de røde, de svarte skal bare brukes hvis du har 4-6 brikker! har de i de røde my bad --- Jeg tok ut de led kablene fra kabinettet de reset/pwr on ledingene osv ut, da funket "på" knappen på hk kortet wtf? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg tok ut de led kablene fra kabinettet de reset/pwr on ledingene osv ut, da funket "på" knappen på hk kortet wtf? Sikker på at du hadde koblet riktig med Q-Connector? http://www.mysuperpc.com/build_your_own_co...el_cables.shtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå