CraigFinn Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg vil ha en bok å lese, og trenger tips fra dere. For jeg orker ikke lete rundt alene noe mere. Jeg har tenkt på boken Don Quixote, og også Moby Dick. Jeg ønsker meg et mesterverk, med spenning og mystikk. Jeg ønsker meg en klassiker, en bok som er så bra at den alltid vil bli husket, hva bør jeg lese da? Lenke til kommentar
pusnes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg vil ha en bok å lese,og trenger tips fra dere. For jeg orker ikke lete rundt alene noe mere. Jeg har tenkt på boken Don Quixote, og også Moby Dick. Jeg ønsker meg et mesterverk, med spenning og mystikk. Jeg ønsker meg en klassiker, en bok som er så bra at den alltid vil bli husket, hva bør jeg lese da? Papillon er en roman fra 1969 med selvbiografisk stemme av Henri Charrière om opphold på og flukter fra franske fengseler og straffekolonier. Charrières fremstilling bygger på hans egne erfaringer som livstidsfange i Fransk Guyana men inneholder rikelig med både påfunn og innslag fra andre plagierte berettelser. Den fristående fortsetningen, Revanch! (originaltitel Banco), er nærmest å betrakte som en roman med svak virklighetstilknytning. Til forskjell fra hva som oftest påstås når boken diskuteres, rømte Charrière aldri fra Djeveløya, men fra Saint-Laurent-du-Maroni som ligger på fastlandet. Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Da takker jeg for svaret! Jeg setter pris på det. Jeg tror til og med jeg vil lese den på originalspråket. Det passer bedre med mitt nyttårsforsett om å forbedre meg i fransk. Da de andre to på boklisten var engelsk eller spansk. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Dragonlance er bra Den vil alltid bli husket av en rekke fans Conan fra Kimmeria er også en man husker men les bøkene Endret 18. januar 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hva med Watership Down? Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Stieg Larsson trilogien 1. Menn som hater kvinner 2. Jenta som lekte med ilden 3. Luftslottet som sprengtes Eksepsjonellt bra bøker Endret 25. januar 2010 av malnor Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Mine favoritter: Oliver Twist Dr Jekyll og Mr. Hyde Skatten på sjørøverøya. Men skal bemerkes at jeg har lest dem på norsk men regner med at de er enda bedre i originalspråket. Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Det skal jeg notere og ta med meg videre, til jeg trenger én bok til. Bare la tipsene strømme på, så mye dere vil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå