KAH82 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei! Jeg har en gammel telefon, en Nokia 6610i, og skiftet nylig abonnement fra Netcom til OneCall. Nå får jeg hverken mottatt eller sendt mms, og wap fungerer heller ikke. Jeg har forsøkt de automatiske innstillingene man får tilsendt fra OneCalls sider, og har også prøvd ut enkelte alternativer jeg har sett postet på internett, men uten hell. Jeg har lest at noen anbefaler at man sletter alle gamle innstillinger, men jeg finner ingen måte å gjøre dette på på min telefon, og det er nå en lang smørbrødliste med mms-innstillinger lagret på telefonen. Jeg ser likevel ikke hvorfor dette skulle ha noe å si når jeg på manuelt vis kan sjekke at det er OneCalls innstillinger, med alt hva det innebærer av adresser osv, som er aktivert. Noen tips?? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 MMS-problemet kan kanskje komme av at mobilen er stilt til å berre laste ned når han er i heimenettet. Dette må stillast til "alle nett" for at MMS skal fungere når telefonen roamar på Telenor. Elles har eg lita erfaring med Nokia (er vant med SE), så håpar nokon som har betre greie på dette kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har selv hatt problemer med One Call på noen få mobiler. Årsaken er at de bruker Network Norways nett, men i tillegg bruker Telenors nett for 3G. Network Norway har ikke riksedekning ennå. Dette problemet kom etter at One Call sluttet å bruke ett nett (Netcom) for et par år siden. Jeg gadd ikke styre med innstillinger, og byttet operatør. Veldig synd, for ellers fungerte One Call supert, og prisene deres er svært konkurransedyktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå