Gå til innhold

valg av hunde rase?

Anbefalte innlegg

Labradoodle er ingen rase, og som allergiker er det noe moren din hvertfall bør holde seg unna. Selv om det er puddel i den, er det en blandingshund og man vet ikke hvordan den vil ende opp.

Det der er en Curly Coated Retriever. Den er en av de større retrieverrasene :)

Nei det er ikke no rase, men de sier det er blitt så populært nå om dagen.. Er det ikke det kronprinsen har eller no? da er det vel på mote med en gang. Ikke at jeg helt skjønner hvorfor men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en puddel!

Har selv 2 puddler å dette er nok en rase som passer dine krav.

Før jeg begynner vil jeg bare få avklart alt det "blinde" tullet som er rundt rasen! Mange har det inntrykket av at en puddel ikke er annet enn en sofa/pynte hund, men dette er feil! Jeg var selv skeptisk til puddel når vi kjøpte vår første, jeg hadde akkurat samme oppfatningen helt til jeg ble kjent med rasen. Grunnen til dette er nok at mange kjendiser har puddler som de pynter med sløyfer, bærer i vesken også selvfølgelig det "klassiske" puddel utseende.

En puddel er en av de smarteste, mest lekne og lydige hundene du kan finne! Samt at de røyter ikke slik at du må støvsuge pels hver andre dag samt at det er nesten umulig å være allergisk mot dem. Puddelen er opprinnelig en fuglehund som før i tiden ble brukt som både jakthund og jeterhund.

Det som er bra med rasen er at de ikke trenger så mye mosjon som andre raser og derfor har det fått det sofapreget på seg, men de elsker turer like mye som andre hunder. Rasen er også en av de beste turhundene i verden! De kommer seg opp overalt samt at de blir sjeldent sliten.

Det som også er bra med puddler er at de kommer i forskjellige størrelser, vi har en toy og dregpuddel noe som er de minste du får tak i. Grunnen til dette er at det er familiehunder!

Du kan selv søke opp mer informasjon om dem på nettet, men vill virkelig anbefale deg en.

De er alltid glade, lekne, lojale og lydige samt at de er de flinkeste hundene i verden til å gå på 2 ben :wee:

Her har du en normal puddel som ikke er frisert med den stygge puddel stilen! Akkurat lik en vanlig hund bare 100 ganger søtere? :) BTW: de blir også brukt som hunder av politiet i norge, tro det eller ei!2442965097_4d122cc004.jpg?v=0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...