QBab Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jeg har to spørsmål til dere som jobber med IT, utdanner dere innen feltet eller bare er interesserte generelt. 1.Hva tror du (personlig) er det kjekkeste å jobbe med innen IT og som i tillegg er litt realistisk å få til? 2.Hva ville vert drømmejobben din innen IT om du kunne velge hva som helst? Håper på mange spennende forslag! Fyr løst! Endret 17. januar 2010 av QBab Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 1. Starte egen supportbedrift 2. Hmm... Spilltester Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 1. Starte egen supportbedrift2. Hmm... Spilltester Starte egen supportbedrift var virkelig ikke dumt. Godt marked samt spennende, utfordrende og selvrealiserende. Spilltester er vel mer journalistikk, men hadde absolutt vert kult ja. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Egen support bedrift høres kjedelig ut. Greit nok, Support kan være greit, men om hele dagen går vekk til support er ihvertfal ikke det drømmejobben. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 den perfekte jobben finnes vel ikke. support kan være spennende og utfordrende i starten, men når du har hørt alt før, sett alle problemene før og vet løsningen før kunden er ferdig med å forklare problemet så blir support dritt kjedelig. man blir lei alle jobber etterhvert, selv om ting er kult i starten så blir det kjedelig etter en stund. jeg har funnet ut at jeg aldri kommer til å syntes en jobb er artig mer enn ca 2 år... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 den perfekte jobben finnes vel ikke.support kan være spennende og utfordrende i starten, men når du har hørt alt før, sett alle problemene før og vet løsningen før kunden er ferdig med å forklare problemet så blir support dritt kjedelig. man blir lei alle jobber etterhvert, selv om ting er kult i starten så blir det kjedelig etter en stund. jeg har funnet ut at jeg aldri kommer til å syntes en jobb er artig mer enn ca 2 år... Ganske enig i dette. Jeg har jobbet siden jeg var 18 og har så langt hatt 3 forskjellige type jobber innen bygg, it, og kjemikk, og alle jobbene begynner å bli morsomme etter ca ett halvt år når man føler man behersker det meste, men støter på utfordringer av og til, når det er gått ca 2 år og jobben begynner å bli mer og mer en helt vanlig rutine er det kjedelig. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Playfish leter etter spillutviklere! Gogo datagutter! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Spilltester er vel mer journalistikk, men hadde absolutt vert kult ja. Kommer ann på hva man legger i spilltester. For en journalist som jobber med spill og kritikk vil 'Spillkritiker' være en bedre tittel. En spilltester sitter å spiller gjennom spill for utviklerne 1000 ganger, med alle mulige tastetrykk og kombinasjoner, for å lete etter og eliminere bugs Det høres gøy ut, men kanskje ikke som yrke? Å jobbe innen webdesign og slikt er veldig skøy, og noe jeg kunne tenkt meg. Ellers er jo det jo godt marked for supportbedrifter, og jeg har mange ganger tenkt at å sette igang et prosjekt hvor man holder kurs og foredrag om IT og sikkerhet generelt, da spesielt for grunnskolen og kanskje også eldre. Mye gøy man kan få til, men intill videre sitter man vel limt fast på skolebenken Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 1. Drive eget It firma 2. Spill Designer Lenke til kommentar
___ Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ganske enig i dette. Jeg har jobbet siden jeg var 18 og har så langt hatt 3 forskjellige type jobber innen bygg, it, og kjemikk, og alle jobbene begynner å bli morsomme etter ca ett halvt år når man føler man behersker det meste, men støter på utfordringer av og til, når det er gått ca 2 år og jobben begynner å bli mer og mer en helt vanlig rutine er det kjedelig. Kanskje du kunne være så elskverdig å utdype hva kjemikk-faget går ut på? Werner Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Min drømmejobb må vel være utvikler i Google (ved et av de store kontorene med egne restauranter og spa). Her i Norge kunne nok NorCERT eller Kripos vært interessant, men ikke resten av livet... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) 1. En eller annen jobb der man må kunne 5< programmeringssråk utenat og har 6 PC-skjermer foran deg å jobbe på. Gjerne hjemmejobb, type å programmere noe for så å sende resultat til arbeidsgiver, eller kanskje til og med egen bedrift av noe slag. Hvis hjemme kan man jo drive å spille diverse spill i eyefinity utenfor arbeidstiden i tillegg. 2. Se over. Edit: Hmm, realistisk å få til.. Det var noe annet. Endret 17. januar 2010 av Benny Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 1. Utvikle og jobbe med fri programvare er ganske fornøyelig som programmerer. Mye gratis funksjonalitet, og andre utviklere setter pris på ditt arbeid om du bidrar tilbake. Det man lager blir ikke nødvendigvis bare brukt innenfor selskapet man jobber med, men vil kanskje bli tatt i bruk av andre utviklere om koden er interessant nok. 2. *nix server drift, eller programmeringsjobb relatert til 1. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville aldri hatt en IT-jobb hvor jeg jobbet hjemmefra. Det hadde ødelagt meg. Hadde jeg hatt IT-jobb, selv i et 1manns-firma, ville jeg skaffet meg et kontor utenfor hjemmet. Skulle såklart fikset tilgang til filene på kontoret hjemmefra, men hadde jeg jobber hjemme ville jeg aldri kommet meg ut av huset Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Du sier noe der, Pedersen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå