valentino Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg ønsker også en forklaring av hvilken bug det er snakk om. Jeg har notert meg at det er lvl 1 spamboter på hell og lurer forferdelig på hvordan det er mulig. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Vel, jeg gjorde uber tristram med Paladinen min, og følte meg skikkelig tøff siden jeg kunne ta Baal uten problemer ( uten å miste liv ), men tror du faen ikke Diablo og Mephisto kom på meg samtidig, så døde jeg. Jeg kom tilbake til spawn, og prøvde å hente corpset mitt, dævva, tilbake i spawn, hente corps, dævva. Så tok jeg på Enigma jeg hadde i backpacken og teleporterte meg bort for å ta opp corpset, noe jeg klarte. Men da oppdaget jeg at jeg ikke hadde noen av itemsa mine på characteren min, jeg prøvde å re-joine gamen, men den fantes ikke lenger, noe som gjorde at jeg hadde mista enda et organ sett, ( hadde mistet et til føre denne gamen pga connection times out ) så når jeg endelig hadde kommet inn på gamen, hadde jeg fortsatt ikke noen av tingene mine på meg. Så jeg prøvde å logge ut og inn på accounten min, og hadde fortsatt ikke itemsa. Så jeg kontaktet Blizzard og spurte om det var mulig å få tilbake items som jeg hadde mista fordi Blizzard har lagt inn en idiotisk bug, men det var ikke mulig. Så jeg kom til en side hvor det stod forklart buggen: Hvis man har en item på seg, samme om det er cap, eller belt eller hva som helst når du tar opp et corps, så får man ikke noen av de orginale items du hadde på gubben din tilbake, ikke noen andre deler av armoren du har på deg, eller på de andre weapon slotsa engang. Så hvis du klikker på corpset ditt, men ved et uhell klikker en hjelm, for eksempel, og så corpset, så mister du alt du har på gubben din. Så hvis du kontakter Blizzard kommer de bare til å sende en automatisk melding der det står at de ikke kommer til å hjelpe deg, selv om det er en bug i gamen som de har forårsaket. De driter totalt i spillerene, selv om jeg hadde brukt måneder for å få tak i noen av de beste itemsa i spillet, vi snakker HoT perf, Crown of Ages perf, Guardian Angel perf, etc. Masse bra items. Det eneste jeg fikk beholde var ting i stashen min, og ting som var i backpacken min. Men det var bare noen 5% resist charms ( vel, 20 stykker ) og noen defence aura charms. Så hvis du noen gang har tenkt til å dø, ikke våg å ta på enigma, for å teleportere og plukke opp corpset ditt. Endret 5. februar 2010 av Romis Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ahhh den buggen ja. Tror noen forklarte den litt feil til deg. Det det går ut på er at når du dør blir et corpse med items lagret på bakken, og hvis du dør flere ganger ligger det som du vet flere corpse. Problemet er at når du leaver et game blir kun 1 av de corpsa tatt vare på, og hvilket corpse som blir tatt vare på blir bestemt med tanke på hvor mye itemsa dine er verdt i gold skulle du solgt de til merchant. Og siden runewords og uniques som oftest ikke blir solgt for stort, mens normale items kan lett selge for 35k, er det som oftest corpse med et normalt item på som blir lagret. På den annen side har vi en annen interesant bug som har med strenght å gjøre. Hvis du har noen charms som gir +str eller +all stats, så kan du bruke de til å equipe et våpen eller armor du ellers ikke kunne bruke pga stats requirement. Om da dette itemet også gir +stats, så kan du fjærna charmen mens itemet fortsatt er på det, siden det itemet gir deg nok stats til å equipe det. Men om du da dør og prøve å plukke opp corpset vil du ikke kunne equipe det itemet. Dermed blir det enten lagt i inventory, eller blir værende på corpset skulle du ikke ha plass i inventory. Og når du har flere items som øker stats, kan du i teroien bruke noe charms, til å få på et item, som igjen gjør at du kan equipe neste osv, for dermed å ta vekk charmen. Men siden D2 prøve å equipe items i en spesiell rekkefølge (tror det er fra toppen og ned), så kan man ikke alltid equipe alle itemsa igjen. Så ut ifra din forklaring vil jeg tro at noe lignende skjedde med deg. Selv om det høres litt rart ut med tanke på at du hadde på deg enigma. Så eneste jeg kan tenke meg er at du må ha hatt 2 corpse på bakken med items på, og dermed var det corpset med minst items på, men som var mest verdt i gold som ble tatt vare på. Uansett en veldig irriterende bug. Dermed jeg har sluttet å prøve på og få igjen corpset mitt, med mindre jeg er 100% sikker på at jeg kan enten løpe rundt fiendene, eller drepe de. Så hvis jeg dør i Uber tristram, er det som regel rejoining for min del. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Uansett er det en utrolig irriterende bug, og det er noe Blizzard bør gjøre noe med. Det er sikkert ikke bare meg som har tapt items som de har brukt lang tid på å skaffe. Det gjorde at jeg mistet all formuen min, og all mulighet for å farme for nye items. Noe som nesten fikk meg til å slutte å spille Diablo 2, hadde det ikke vært for venner som gav meg items som eg kunne bruke til å lage en mf sorc. Det går ikke så veldig bra med sorcen akkurat nå, fordi jeg spiller det nesten ikke lenger, så den er kun i lvl 71. Jeg har nesten ikke noe mf, og jeg klarer kun noen bosser på nightmare, og det er jo litt langt i fra å kunne ta uber tristram alene uten hjelp på hell. Så jeg er litt irritert på akkurat det. Så det har endt opp med at jeg har begynt å spille en mod til Diablo 2 som heter Median XL, som forøvrig er en utrolig bra forbedret versjon av Diablo 2, og jeg kan anbefale den til alle som har lyst til å spille Diablo 2, men som ikke har tid / som ikke vil starte om igjen å skulle gjøre endeløse baal/diablo runs, og måtte bli rusha gjennom spillet, osv. Det er veldig lett å innstallere, men jeg vet ikke om jeg kan oppgi en link på forumet, i hvertfall, for de som har lyst til å prøve noe litt annerledes så kan jeg virkelig anbefale denne modde, sammen med plugY mod, som gjør at du har en stash som du deler med alle chars'a dine, og som har noen par tusen sider med stash som er dobbelt, eller trippelt så mye plass som vanlig. Median har også helt nye spells til alle klassene, og masse flere uniques, runes, steder, uberquests, summons, osv. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er helt enig at det er en bug som burde vært fikset! Og det kan da ikke være så vanskelig. Bare ordne så du får lov til å lagre 5 corpse eller no i stedet. Da har du et par forsøk på å recovre corpse, samtidig som sjangsen til å miste items er MYE mindre >_> Men kan også vouche for Median XL. Veldig artig, selv om jeg gikk fort lei, men det var nok mer av at jeg hadde mer lyst til å spille andre spill akkurat da. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvordan blir det å starte chr nå med patch 1.13 på vei? Vil man måtte starte ny chr når patchen blir gitt ut? Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Du kan fortsette å spille med alle items du har samlet opp. Eneste forskjell er at det blir på non-ladder og ikke ladder (forutsatt at det er ladder du spiller på). Spiller du på non-ladder fra starten blir kun forandringen som patchen fører med annerledes. Alt annet blir som det var. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det høres jo greit ut. Har aldri hatt interesse av at jeg må ligge på ladder, så da blir det et gjensyn med D2! Forutsatt at universitets-nettet her ikke har sperret det... Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Diablo 2 har jeg spilt helt siden det kom ut. Var digg da, og er digg nå. Spesielt Druiden. Han er dritkul. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg er helt enig at det er en bug som burde vært fikset! Og det kan da ikke være så vanskelig. Bare ordne så du får lov til å lagre 5 corpse eller no i stedet. Da har du et par forsøk på å recovre corpse, samtidig som sjangsen til å miste items er MYE mindre >_> Men kan også vouche for Median XL. Veldig artig, selv om jeg gikk fort lei, men det var nok mer av at jeg hadde mer lyst til å spille andre spill akkurat da. Det er ikke en bug og den trenger ikke å bli fikset. Slik har det, to some extent, vært i d2 så lenge jeg kan huske. Før patch 1.10 eller 1.11 (husker ikke helt hvilken) så droppet man dog ikke mer enn et corpse uansett, men det har ladri vært noe problem for min del. Grunnen til at det dropper flere corpse hvis du dør flere ganger etterhverandre var at det var veldig lett å exploite intetanende folk i f.eks patch 1.09. Det gikk ut på at en spiller skulle lære deg å dupe eller gi deg noe free shit eller noe annet som hørtes for godt ut for å være sant. Exploiten går som folger: 1. Han ber deg legge alle itemsa på kroppen din i stasjen din. 2. Han ber om å få drepe deg på utsiden av town 3. Han ber deg putte på alle itemsa på body igjen. 4. Han ber om å få drepe deg på nytt. I patch 1.09 ville da alle de itemsa du hadde satt på kroppen igjen magisk sprette av deg når du døde. Det høres kanskje for dumt ut til at folk tror på dette, men klarte selv å falle for trikset i et svakt øyeblikk for gud veit hvor mange år siden Denne exploiten var da umulig å bruke lenger etter 1.10/1.11 fordi hvis du døde og så satt flere items på kroppen før du fikk hentet det første corpset så ble det bare laget et nytt corpse som kun inneholdt de itemsa du satt på i ettertid. Forresten så har jeg tenket litt på å starte opp litt igjen nå, kanskje prøve å spille litt untwinked. Hadde vært kult om det er noen fler her som spiller online noenlunde regelmessig. Legg meg gjerne til på *Akebrett Endret 16. februar 2010 av Feh Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg er helt enig at det er en bug som burde vært fikset! Og det kan da ikke være så vanskelig. Bare ordne så du får lov til å lagre 5 corpse eller no i stedet. Da har du et par forsøk på å recovre corpse, samtidig som sjangsen til å miste items er MYE mindre >_> Men kan også vouche for Median XL. Veldig artig, selv om jeg gikk fort lei, men det var nok mer av at jeg hadde mer lyst til å spille andre spill akkurat da. Det er ikke en bug og den trenger ikke å bli fikset. Slik har det, to some extent, vært i d2 så lenge jeg kan huske. Før patch 1.10 eller 1.11 (husker ikke helt hvilken) så droppet man dog ikke mer enn et corpse uansett, men det har ladri vært noe problem for min del. Grunnen til at det dropper flere corpse hvis du dør flere ganger etterhverandre var at det var veldig lett å exploite intetanende folk i f.eks patch 1.09. Det gikk ut på at en spiller skulle lære deg å dupe eller gi deg noe free shit eller noe annet som hørtes for godt ut for å være sant. Exploiten går som folger: 1. Han ber deg legge alle itemsa på kroppen din i stasjen din. 2. Han ber om å få drepe deg på utsiden av town 3. Han ber deg putte på alle itemsa på body igjen. 4. Han ber om å få drepe deg på nytt. I patch 1.09 ville da alle de itemsa du hadde satt på kroppen igjen magisk sprette av deg når du døde. Det høres kanskje for dumt ut til at folk tror på dette, men klarte selv å falle for trikset i et svakt øyeblikk for gud veit hvor mange år siden Denne exploiten var da umulig å bruke lenger etter 1.10/1.11 fordi hvis du døde og så satt flere items på kroppen før du fikk hentet det første corpset så ble det bare laget et nytt corpse som kun inneholdt de itemsa du satt på i ettertid. Forresten så har jeg tenket litt på å starte opp litt igjen nå, kanskje prøve å spille litt untwinked. Hadde vært kult om det er noen fler her som spiller online noenlunde regelmessig. Legg meg gjerne til på *Akebrett Du har rett, det er i grunn ikke en bug, men en VELDIG stor svakhet. Men det er vel sånne svakheter som veldig mange elsker med D2. Folk har vent seg til at sånn er det bare, og jeg har sett på mange forum hvor folk forsvarer en svakhet i spillet, fordi det er en del av sjarmen med D2. I stedet burde Blizzard ha fikset det. Btw den exploiten du snakker om virker fortsatt. Noen ber deg om å bli drept en gang med alle itemsene på deg, så skal de drepe deg 17 ganger til. Siden spillet kun lagrer 17 corpse på bakken, vil da det corpset du har med items på bli borte og alle itemse spretter ut over hele bakken. Så den er ikke blitt fikset helt enda. Men det jeg mente var at spillet kunne lagret mer enn 1 corpse med items på når du saver og exiter. Dermed kan du equipe noen items for å prøve og recovere det første corpset ditt, og hvis ikke det funker, kunne du save og exite uten å miste items. Det kan da ikke være så vanskelig og fikse. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Du har rett, det er i grunn ikke en bug, men en VELDIG stor svakhet. Men det er vel sånne svakheter som veldig mange elsker med D2. Folk har vent seg til at sånn er det bare, og jeg har sett på mange forum hvor folk forsvarer en svakhet i spillet, fordi det er en del av sjarmen med D2. I stedet burde Blizzard ha fikset det. Btw den exploiten du snakker om virker fortsatt. Noen ber deg om å bli drept en gang med alle itemsene på deg, så skal de drepe deg 17 ganger til. Siden spillet kun lagrer 17 corpse på bakken, vil da det corpset du har med items på bli borte og alle itemse spretter ut over hele bakken. Så den er ikke blitt fikset helt enda. Men det jeg mente var at spillet kunne lagret mer enn 1 corpse med items på når du saver og exiter. Dermed kan du equipe noen items for å prøve og recovere det første corpset ditt, og hvis ikke det funker, kunne du save og exite uten å miste items. Det kan da ikke være så vanskelig og fikse. Ja jeg er enig i det, men det er fortsatt noe man bare gjør én gang og aldri mer. Jeg har dog spillt siden patch 1.08 så jeg leaver alltid eller rejoiner hvis jeg har et corpse bakken uansett hvis jeg spiller aleine for å ikke risikere å tape mer xp hvis jeg dør. @Romis spiller du ladder eller NL? Hvis du spiller NL kan du sikkert få en del items av meg, jeg har tonnevis. Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Driver å spiller Median XL for øyeblikket, er litt lei vanlig D2. Så dette var noe nytt og fresh, også er det en del vanskeligere føler eg Send meg en PM om noen har lyst å ta et game ikveld. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Driver å spiller Median XL for øyeblikket, er litt lei vanlig D2. Så dette var noe nytt og fresh, også er det en del vanskeligere føler eg Send meg en PM om noen har lyst å ta et game ikveld. Jeg vil gjerne spille, hvis du har Skype, add meg: Bigtone09 Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Du har rett, det er i grunn ikke en bug, men en VELDIG stor svakhet. Men det er vel sånne svakheter som veldig mange elsker med D2. Folk har vent seg til at sånn er det bare, og jeg har sett på mange forum hvor folk forsvarer en svakhet i spillet, fordi det er en del av sjarmen med D2. I stedet burde Blizzard ha fikset det. Btw den exploiten du snakker om virker fortsatt. Noen ber deg om å bli drept en gang med alle itemsene på deg, så skal de drepe deg 17 ganger til. Siden spillet kun lagrer 17 corpse på bakken, vil da det corpset du har med items på bli borte og alle itemse spretter ut over hele bakken. Så den er ikke blitt fikset helt enda. Men det jeg mente var at spillet kunne lagret mer enn 1 corpse med items på når du saver og exiter. Dermed kan du equipe noen items for å prøve og recovere det første corpset ditt, og hvis ikke det funker, kunne du save og exite uten å miste items. Det kan da ikke være så vanskelig og fikse. Ja jeg er enig i det, men det er fortsatt noe man bare gjør én gang og aldri mer. Jeg har dog spillt siden patch 1.08 så jeg leaver alltid eller rejoiner hvis jeg har et corpse bakken uansett hvis jeg spiller aleine for å ikke risikere å tape mer xp hvis jeg dør. @Romis spiller du ladder eller NL? Hvis du spiller NL kan du sikkert få en del items av meg, jeg har tonnevis. Sant man pleier som regel kun å gjøre det en gang, men en slik svakhet burde da vært patchet. Er ingen som liker å miste items pga en sånn tabbe fra utviklerne. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Du har rett, det er i grunn ikke en bug, men en VELDIG stor svakhet. Men det er vel sånne svakheter som veldig mange elsker med D2. Folk har vent seg til at sånn er det bare, og jeg har sett på mange forum hvor folk forsvarer en svakhet i spillet, fordi det er en del av sjarmen med D2. I stedet burde Blizzard ha fikset det. Btw den exploiten du snakker om virker fortsatt. Noen ber deg om å bli drept en gang med alle itemsene på deg, så skal de drepe deg 17 ganger til. Siden spillet kun lagrer 17 corpse på bakken, vil da det corpset du har med items på bli borte og alle itemse spretter ut over hele bakken. Så den er ikke blitt fikset helt enda. Men det jeg mente var at spillet kunne lagret mer enn 1 corpse med items på når du saver og exiter. Dermed kan du equipe noen items for å prøve og recovere det første corpset ditt, og hvis ikke det funker, kunne du save og exite uten å miste items. Det kan da ikke være så vanskelig og fikse. Ja jeg er enig i det, men det er fortsatt noe man bare gjør én gang og aldri mer. Jeg har dog spillt siden patch 1.08 så jeg leaver alltid eller rejoiner hvis jeg har et corpse bakken uansett hvis jeg spiller aleine for å ikke risikere å tape mer xp hvis jeg dør. @Romis spiller du ladder eller NL? Hvis du spiller NL kan du sikkert få en del items av meg, jeg har tonnevis. Spiller NL, selfølgelig. Hva slags items har du, holder på med en MF sorc atm. Lenke til kommentar
Spontan Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg tok D2 opp igjen idag, MANGE år siden jeg spilte det sist. Så kjenner jeg sliter litt med å huske hurtigtaster o.l. Hvis noen her har lyst vil jeg veldig gjerne levle kjapt slim som roomis gjorde på noen timer med en barbarian. Hadde vært drit fett om noen gadd det slik at jeg kan kjøre litt baalruns osv på egen hånd ^^ Lenke til kommentar
Romis Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Kunne gjerne spilt med deg, hadde det ikke vært for at pc'en ikke funker optimalt akkurat nå. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg tok D2 opp igjen idag, MANGE år siden jeg spilte det sist. Så kjenner jeg sliter litt med å huske hurtigtaster o.l. Hvis noen her har lyst vil jeg veldig gjerne levle kjapt slim som roomis gjorde på noen timer med en barbarian. Hadde vært drit fett om noen gadd det slik at jeg kan kjøre litt baalruns osv på egen hånd ^^ Jeg kan godt hjelpe deg, men det må bli i ettermiddag/kveld, forutsatt at du spiller non ladder. Legg meg til som venn på spillet (/f add Valentino) så ser du når jeg logger meg på. Gi meg navnet på kontoen din så legger jeg deg også til min venneliste. Kan ta med flere om det er noen som ønsker å være med. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 @roomis Jeg har ikke så grusomt mye MF items, men jeg har et fullt tals set på sorcen min om det er av interesse. Er borte i helga, men kommer hjem igjen i morra så kan sende deg en PM i morra kveld en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå