del_diablo Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Etter litt her og der installerte jeg Fedora 12 KDE, og alt har gått bra siden. Vel bortsett fra at kpackagemanager liker å krasje for mye, og har gtk2 avhengigheter(wtf?). Og at det ikke finnes noen ordtellig oversikt over yum frontends selvsagt da.... Så saken er at jeg trenger en frontend som kan brukes til noe, og bruker QT eller en veldig liten widget. Kyum ser ut til å være QT3 og datert, så den anbefaler vi ikke. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva med Yum Extender (yumex)? usikker på hva den benytter seg av. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Mener yumex brukte noe tk eller noe rart noe, men den krasja systemet mitt sist gang jeg brukt så jeg holder meg unna en uke til xD Vel, blir stadig bedre på CLI Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det må være noe feil med dette systemet ditt hvis slike enkle programmer raserer det, installerer du noe sært eller surrer du inn noe egenkompilerte ting? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Neida, men i tøvet med å installere inn hva jeg ville ble xorg og kde fjernet Så ikke noen stor "Will get removed" thing poppende opp, men det ble fjernet. Men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Så ikke noen stor "Will get removed" thing poppende opp, men det ble fjernet. Aldri hatt noen problemer med yumex (men har for det meste brukt Gnome), og du få klar beskjed om hva som blir fjernet, men det er noen ganger hvor jeg har klikket litt raskt og fjernet ting jeg ikke ønsket (og man bør nok være litt forsiktig med yum remove -y .... ). Hvis det er mange oppdateringer så er ikke vinduet med hva som blir gjort alt for stort, så når det blir installert nye ting, noe blir oppdatert og noe fjernet så er det greit å ta en liten titt nedover lista før man bekrefter Lista kan f. eks se slik ut yum-plugin-protect-packages kan muligens være til hjelp. Ut i fra beskrivelsen så ser det ikke ut som den beskytter så alt for mye, men mulig den kan konfigureres til ta beskytte flere pakker. yum-plugin-protect-packages-1.1.24.2.fc12.noarch (6.2 k) - @anaconda-InstallationRepo-200911081904.x86_64 :this plugin prevents Yum from removing itself and other protected packages. By default, yum is the only package protected, but by extension this automatically protects everything on which yum depends (rpm, python, glibc, and so on).Therefore, the plugin functions well even without compiling careful lists of all important packages. Edit: Etter ett lite google søk så ser det ut til å være noe som heter kyum, en kde yum front end: http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=22185 Har ikke testet den, og den ser ikke ut til å være oppdatert på en stund .... Så ikke at dette var nevt i første posten. Edit2: Oppdatert bildet, en bedre visning av en reell oppdatering. Alt er standard åpnet, så update kan ta en del plass, har lukket den her for å få med alt i standard vindu størrelse. Endret 22. januar 2010 av Crowly Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 En stund er snart 5 år <.< " Jul 24 2005" Tja, Yumex burde fungere til det som det brukes til da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå