test56185 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Hei! I et par dager nå har jeg ikke hatt tilgang til internett på min pc. Altså det står at det trådløse nettverket jeg har er koblet til pcen, men med begrenset tilgang. Min router er dlink dl-524 og internettleverandøren er nextgentel. Jeg tror det er problemer med de trådløse signalene routern sender ut, fordi jeg har en pc som er koblet til routeren med kabel, og internettet på denne fungerer helt fint. En årsak kan kanskje være at jeg forsøkte å åpne noen porter i routeren, men mislyktes. Da endret jeg på om pcen skulle motta ip-adresser automatisk osv. Takk for alle svar Endret 17. januar 2010 av sjimpanse Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Bak ved siden av strømpluggen finnes det en resetknapp. Bruk en binders for å trykke inn denne knappen i minst 10 sekunder. Da blir routeren resatt tilbake til fabrikkoppsettet slik som du kjøpte den og du kan begynne konfigureringen på nytt. Hvis det er hardwareversjon G du har så finnes det mest sannsynlig en oppdatert firmware som løser dette problemet med at trådløst faller ut. Under tools - firmware så finner du den versjonen som er installert på routeren og her kan du også laste opp ny hvis de har dette lagret lokalt på din maskin. IKKE bruk trådløst nett for å oppdatere firmware. Nyeste firmware 3.13beta for hardware versjon G finner du her: D-LINK www.portforward.com er en fin side som viser hvordan du kan åpne porter. DI-524 finner du her: PORTFORWARD. Lenke til kommentar
test56185 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 takka, nå funker det fett Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Bak ved siden av strømpluggen finnes det en resetknapp. Bruk en binders for å trykke inn denne knappen i minst 10 sekunder. Da blir routeren resatt tilbake til fabrikkoppsettet slik som du kjøpte den og du kan begynne konfigureringen på nytt. Hvis det er hardwareversjon G du har så finnes det mest sannsynlig en oppdatert firmware som løser dette problemet med at trådløst faller ut. Under tools - firmware så finner du den versjonen som er installert på routeren og her kan du også laste opp ny hvis de har dette lagret lokalt på din maskin. IKKE bruk trådløst nett for å oppdatere firmware. Nyeste firmware 3.13beta for hardware versjon G finner du her: D-LINK www.portforward.com er en fin side som viser hvordan du kan åpne porter. DI-524 finner du her: PORTFORWARD. Hvordan vet jeg om jeg har B eller G ? Jeg prøvde å oppdatere til DI-524 Firmware 3.13b02. Fikk til svar at "Upgrade Successfully" Uansett så har jeg fortsatt den gamle firmwaren: Current Firmware Version: V2.07 Firmware Date: Tue, Mar 18 2008 Endret 21. mars 2010 av Mikaelft Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Bør stå H/W: B eller noe tilsvarende på etiketten under på routeren. Firmware v2.07 er siste til hardware versjon B. Du prøver å oppgradere en B med firmware for G, noe som ikke fungerer. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Bør stå H/W: B eller noe tilsvarende på etiketten under på routeren. Firmware v2.07 er siste til hardware versjon B. Du prøver å oppgradere en B med firmware for G, noe som ikke fungerer. Trodde jeg hadde en G siden det står 801.11g på adminsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå