toro6 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 men ett eller annet bør du sende penger til..Det gjør alle som betaler skatt. hehe, nei, dette er penger som blir tatt fra deg, da. Veldedighet er noe du gir fra deg frivillig fordi du er snill. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 hehe, nei, dette er penger som blir tatt fra deg, da. Veldedighet er noe du gir fra deg frivillig fordi du er snill. Bra noen har skjønt forskjellen. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Altså, det vil alltid være svinn.. Noe av det jeg gir i veldedighet vil forsvinne i korrupsjon/dårlig planlegging osv, akkurat som noe av skattepengene mine, f.eks vil bli brukt til å tråkke på uskyldige mennesker som røyker hasj. Det betyr ikke at jeg vil slutte med noen av delene! Uten skattesystemet ville Norge aldri ha blitt kåret til verdens beste land, og uten veldedighet ville lidelsene rundt omkring på kloden vært mye værre. Er det så vanskelig å forstå for mange? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 men ett eller annet bør du sende penger til..Det gjør alle som betaler skatt.hehe, nei, dette er penger som blir tatt fra deg, da. Veldedighet er noe du gir fra deg frivillig fordi du er snill.Tatt eller ikke, frivillig eller ikke så er det mine penger som blir sendt dit og jeg har derfor fulgt oppfordringen din slik du formulerte den. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Og nå har du gitt 100mill til! Bra jobba! Lenke til kommentar
wtfftw Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes det er idiotisk at alle plutselig skal begynne å hjelpe de på Haiti nå, siden de vil få oppmerksomhet av media for det. Haiti har trengt hjelp i tjue år - hvorfor har ingen gjort noe før? Forresten; fælt å si det, men det kan faktisk hende at det er bra for Haiti at det ble jordskjelv (sett bort fra ødelagte bygninger osv..) for etter det faktisk har skjedd vil de gjenlevende få bedre levevilkår. Ledige jobber, mer mat ect. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fascismens gode gamle triks: å bruke katastrofer, kriser og unntakstilstand som unnskyldning for å kronisk innskrenke folks rettigheter. Du bryr deg ikke døyten om de som faktisk dør i slike katastrofer og pga av fattigdom. Hvis du virkelig gjorde det ville du vært tilhenger av laissez-faire. Sosialisme og fravær av kapitalisme myrder 25 000 barn hver eneste dag verden over. Din eneste interesse for barn som dør er å kunne kynisk bruke dem som instrument for å innskrenke fred i verden. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fascismens gode gamle triks: å bruke katastrofer, kriser og unntakstilstand som unnskyldning for å kronisk innskrenke folks rettigheter. Det er ikke unikt for fascismen, det å benytte en katastrofe for å fremme sin egen politiske agenda finner du i alle politiske retninger. Bare jamnfør med dine første poster her på forumet, som hevdet at katastrofen aldri hadde skjedd om befolkningen på Haiti hadde vært liberale. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Katastrofen hadde aldri skjedd om de hadde frihandel, og du vet det selv. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Katastrofen hadde aldri skjedd om de hadde frihandel, og du vet det selv. Jeg har dokumentert mine meninger i andre tråder, ta det dit. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du har ikke det, nei. Det er dessverre ikke tilfeldig at det er akkurat Haiti som rammes så hardt og ikke andre jordskjelvutsatte områder slik som Japan eller California. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du har ikke det, nei. Det er dessverre ikke tilfeldig at det er akkurat Haiti som rammes så hardt og ikke andre jordskjelvutsatte områder slik som Japan eller California. Av og til kan en ikke annet enn å lene seg tilbake og le høyt. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Gjør gjerne det, men du trenger ikke spamme tråden. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/01/31/nyheter...90128/#comments «Foreldreløse» Haiti-barn har familie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå