Gå til innhold

[Løst]Ka e best: ps3, eller x-box 360

johhes94

Anbefalte innlegg

Xboxen er ganske lydløs når man innstallerer spella til harddisk.

Og poenget er?

PS3 er også mer eller mindre lydløs. Konklusjonen er altså at begge er mer eller mindre lydløse.

Hvis man ikke innstallerer spilla på harddisken så bråker dvd drevet noe helt forferdelig, så jeg mener personlig at dette er et veldig viktig poeng.

Dette er jo en debatt om hvilken konsoll som passer trådstarter best. Og da er det viktige å få med de små forskjellene.

Så da ville det jo vært helt talentløst å ha en xbox uten hdd, da kunne man heller gått for PS3 hvis den bråker mindre.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xboxen er ganske lydløs når man innstallerer spella til harddisk.

Og poenget er?

PS3 er også mer eller mindre lydløs. Konklusjonen er altså at begge er mer eller mindre lydløse.

Hvis man ikke innstallerer spilla på harddisken så bråker dvd drevet noe helt forferdelig, så jeg mener personlig at dette er et veldig viktig poeng.

Dette er jo en debatt om hvilken konsoll som passer trådstarter best. Og da er det viktige å få med de små forskjellene.

Ja, jeg lurte bare, siden du ikke påpekte forskjellen før nå. Du sa bare at X360 var ganske lydløs når man installerte spillene.

Lenke til kommentar
en annen ting er at en typisk ps3fanboy er en gutt mellom 8-15.

en xbox fanboy fins vel i teorien ikke. Men en typisk xbox bruker er kanskje mellom 13-50.

Dette er mine tanker, fasiten kan være annerledes :)

Takk. Dine tanker er vel ganske urealistiske, men heldigvis er det bare dine tanker, og har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar
PS3 har spilla med best lyd, grafikk, og mest spillere samtidig, dette er hovedsaklig exklusiver.

Sony eier også minst 10 ganger flere egne ansatte spill-utviklere enn Microsoft, men en noen av disse lager også PS2/PSP-spill.

Så det reelle nummeret blir bare 4-5 ganger flere utviklere, iforhold til MS-utviklere.

Noen multiplatforms-spill er derimot bedre på 360.

Hehe ikke vanskelig å skjønne at dette ikke er en objektiv bedømming du har. At _noen_ multiplatform spill er bedre på x360 er vel en sterk underdrivelse, de fleste multiplatform ser bedre ut på x360 er vel mer riktig.

Er vel ikke veldig mange spill som har kommet eksklusiv til ps3 som har bedre grafikk enn xbox spillene heller?

Du sier sony eier minst 10 ganger flere ansatte spill utviklere, snakker du om at de eier 10 ganger flere studioer, eller at de har 10 ganger flere ansatte? eller begge deler?

Sånn for nysgjerrighetens sin skyld skulle jeg gjerne likt å vist hvor du tok disse talla fra.

Endret av warelf
Lenke til kommentar

Jeg har også lurt på hva som er best av xbox 360 og ps3. Tror egentlig det ligger veldig mye i hva man liker. I huset har vi begge konsollene. Xbox360 er min konsoll. Har ikke spilt så mye ps3. Jeg synes at ps3 ser mer solid ut og finere ut. Kontrollen til ps3 liker jeg ikke, den passer ikke så bra i handa som kontrollen til xbox360. :D

Hva som er best har jeg ikke peiling på, men det er vel kanskje ingen som har fasit svaret heller.

ps3 er bråker ikke så mye som xbox360. Selvom jeg har innstalert spilla på Harddisken hører jeg viftene, men det gjør jeg ikke når jeg spiller ps3. Jeg klager ikke på xboxen :p Er kjempe fornøyd jeg. ;)

Lenke til kommentar
"PS3 har spilla med best lyd, grafikk, og mest spillere samtidig, dette er hovedsaklig exklusiver"

Det du sier der, Kongrudi, er direkte SPRØYT, fra ende til annen.

..

Ja, PS3 har et par fantastiske eksklusive (Killzone 2, Uncharted 2 etc++), men ingen av disse har en NEVNEVERDIG høy WOW!!!! faktor, i henhold til 360 eksklusive Gears of War 2, og det i bunn og grunn faller mye ned på subjektivitet.

Herregud, kommer du å sammenligner gamle Gears of War 2 grafisk med Killzone 2, Uncharted 2, eller MLB: The Show-franchisen? Er du tullete?

Killzone 2 ser sikkert bedre ut i 32-player online-modus enn Gears 2 singleplayer.. :p

Hvordan du i alle dager får deg selv til å si at "PS3 har de spilla med mest spillere samtidig" er inget annet enn fullstendig latterlig.

Det er fordi nesten ingen spill prøver å ha masse spillere samtidig.

De populære PS3-eksklusivene som Warhawk har 32 spillere, Resistance har 40 spiller online/4 player offline splitscreen campaign, Resistance 2 har 60 spillere, med 8 spiller online coop campaign. Killzone 2 - 32 spillere.

MAG som kommer neste måned har 256 spillere.

- Og alle skalerer nedover, med untntak av MAG som har minimum 64 spillere.

Til gjengjeld så har 360-eksklusivene, Halo 3 maksimum 16 spillere samtidig, Gears 2 maksimum 10 spillere samtidig.

I tillegg så støtter nesten alle de PS3-spillene.

De fleste multiplatform spill har nesten DOBBELT så mange 360 spillere online, i forhold til PS3éns motpart. (Trenger ikke å gå lengre enn til store spill som COD, MW2 etc, som i snitt har 2-3 ganger så mange spillere online, på 360-utgaven.)

Hadde inntrykk av at både PS3, PC og 360-versjonen av Modern Warfare 2 f.eks. har 9 vs. 9-spillere. Dette var jo en av kontroversene, at de nerfet PC-versjonen, for å være lik konsoll-versjonene.

Det har null å si at en versjon har solgt 1 million ekstra, så lenge du ikke har problemer med å finne kamper.

Noe ingen av disse spillene har hatt når jeg har prøvd dem.

Og når det kommer til ekslusive spill, så har 360 ekslusive Halo 3, solgt LANGT mer enn ALLE PS3's eksklusive spill, og har vel nesten like mange spillere online, i snitt, som alle PS3's eksklusive spill har til sammen.

Hovedfaktoren som gjør dette er at 360 har vært lenger på markedet og er billigere og har derfor solgt mere, og større potensiell brukermasse.

Halo er også ett mye bedre merke enn de Killzone o.l.

Halo 3 har også mye høyere marketing-budsjett enn alle PS3's eksklusive spill.

Microsoft trenger bare markedsføre to-tre spill i året, mens Sony som har flere studioer i sving, bruker naturligvis mye mere penger på spillutvikling og mindre på markedsføring.

Før MW2 kom, så var det Halo 3 som hadde markedsførings-rekorden, 70 millioner dollar til markedsføring, usikker på hva kostnadene på spillet var, sikkert lite, siden det ser såpass dårlig ut på en så god konsoll.

Til sammenligning hadde SCEE ett total-budsjett på 20 millioner euro, på Killzone 2. Er ikke kjengt med hvor mye SCEA og SCEJ brukte i markedsføring.

Modern Warfare 2 derimot kostet 50 millioner og lage, og 200 millioner dollar i markedsføring. Så dersom du aldri hadde sett noe reklame for det, så kunne i teorien Activision lagd 4 nye spill av MW2 sitt kaliber. Men det er usannsynlig.

Sannsynligvis kunne Sony også restrukturert og endt opp med 3-4 studior, og markedsført spillene deres helt enormt, og økt salgstallene og merkevaren på navnene, slik som Microsoft har gjort. Men tror de aller fleste PS3-kunder liker at Sony innvesterer i studioer som lager masse egne spill.

For Sony blir det det samme.. Insomniac har f.eks. solgt ca. 8 millioner spill, forskjellen er at dette er 5 titler.

Hvis Insomniac hadde lagd ett Resistance og solgt 9 millioner av det, så ville alle fanboys gått i bakken over salgstallet, slik det er nå, så ser jeg ofte fanboys som sier at Insomniac-spill selger dårlig. :-/

Sier ikke det at Halo 3 og Modern Warfare er dårlig, sier bare det att det blir for enkelt å bare se hvor mye ett spill selger, og derfor er dem superbra i forhold til spill som selger færre eksemplar. :-/

Dette er på grensen til å være direkte underholdene, tragisk sett.

Med uttalelser som at "Jeg kjenner ingen som ikke har fått hakeslepp av Killzone2/Uncharted 2, eller et hvilket som helst eksklusivt spill, uavhengig av konsoll", er inget annet en en subjektiv oppfattning.

"Alle mine venner synst Killzone 2 er det peneste spillet.. Hele min familie synest Super Mario Bros 3 har best grafikk.. Alle mine tanter og onkler synest Turning Point: Fall of Liberty har noe av det råeste de har sett, rent grafikk messig.. Så derfor er dette et faktum.. Ikke subjektive oppfatninger"

Allvorlig talt... Er det noen det skinner fanboyisme av i denne tråden, så er det deg.

Faktum er, pr. Dags dato:

-Majoriteten av multiplatform spill ser, er eller flyter bedre til 360en, enn hva de gjør hos PS3en.. Ja, som sagt tidligere.. Dette har jevnet seg mer ut, og ja.. Det finnest unntak, hvor PS3utgaven trekker det lengste strået, men jevnt over, så ligger 360 utgaven bedre, rent kvalitetsmessig, enn PS3 utgaven.

-Hvilke spill som har best grafikk, er mer eller mindre subjektivt.. Noen oppfatter Gears of War 2 som penere enn Killzone 2.. Andre gjør det motsatte.

Og for å synke til ditt nivå, så synest jeg , og ALLE mine venner at Killzone 2 hadde en flott grafikk, men ingen WOW faktor.

Faktum er også pr. Dags dato, at eksklusive spill bare finnest til deres respektive, eklsklusive konsoller (Derav navnet EKSKLUSIV).

Killzone 2 finnest bare til PS3.. Ikke PC eller Xbox 360.

Så hvordan spillet ville fungert på PC, eller 360en, har vi med ingen sikkert, muligheten til å uttale oss om, siden det da ikke EKSISTERER en head-to-head comparison.

Nå venter jeg nesten at du skal komme trekkene med tåpelige uttaleser fra utviklere (Alla Naughty Dog's = På Uncharted 5 brukte vi bare 10% av PS3ens kraft.. På Uncharted 6 derimot, bruker vi oppimot 100%... Noe som gjær at Uncharted 6 vil bli 10*Ganger så bra som Uncharted 5, og GRUSE alt som finnest av PC/Xbox360, eller hva pokker annet som måtte finnest.

"Eller PS3en har 278 kjerner... Xbox360en har bare 239.. Muhahahah... PS3en er kraftigere og knuser 360en.. Eneste grunnen til at de fleste spill som slippes, pr. Dags dato faktisk er/ser eller flyter bedre til 360én, er at utviklerene har problemer med å programere/utnytte kraften i PS3en, siden PS3en bare har vært på markedet i 2-3 år, og er helt ny, og dermed vanskeligere å utvikle til."

Igjen, så står det faktum ved like:

Xbox 360 har, pr. Dags dato bedre multiplatform spill (grafikk/ytelse/FPS/Screen tearing etc+) enn PS3en, selv om dette (Som jeg til det kjedsomelige har gjentatt) har gjevnet seg mer utover, de siste årene.

Så påstanden din om at "PS3 har bedre grafikk" fordi alle dine venner, hele din familie, hele din landsby, hele ditt fylke eller distriktsområde ble frelst av Killzone2/Uncharted 2,og følte dette som en åpenbaring på Jesus atterkomst, er INGET annet enn en subjektiv oppfattning (I beste tilfelle, en lokal-objektiv oppfattning), som LANGT i fra deles av alle.

Så en så bastant påstand som at "PS3 har bedre grafikk", er ikke bare feil, men det er direkte missvisende for folk som ikke vet bedre, og starter en slik tråd for å få kunnskap.

Begge konzollene har bra grafikk. Begge har sine styrker og svakheter. Så til syvende og sist faller det ned på prefferanser..

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

en xbox fanboy fins vel i teorien ikke. Men en typisk xbox bruker er kanskje mellom 13-50.

Takk. Dine tanker er vel ganske urealistiske, men heldigvis er det bare dine tanker, og har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Veldig snilt av deg å kommentere det. jeg skal holde mine tanker for meg selv heretter.

Lenke til kommentar

Veldig snilt av deg å kommentere det. jeg skal holde mine tanker for meg selv heretter.

Vet du hva? Jeg er enig med deg 530XD. Jeg tror du sier noe der.:p Det med fanboy greiene.

Endret av -Smash-
Lenke til kommentar
Dette er på grensen til å være direkte underholdene, tragisk sett.

Med uttalelser som at "Jeg kjenner ingen som ikke har fått hakeslepp av Killzone2/Uncharted 2, eller et hvilket som helst eksklusivt spill, uavhengig av konsoll", er inget annet en en subjektiv oppfattning.

"Alle mine venner synst Killzone 2 er det peneste spillet.. Hele min familie synest Super Mario Bros 3 har best grafikk.. Alle mine tanter og onkler synest Turning Point: Fall of Liberty har noe av det råeste de har sett, rent grafikk messig.. Så derfor er dette et faktum.. Ikke subjektive oppfatninger"

Allvorlig talt... Er det noen det skinner fanboyisme av i denne tråden, så er det deg.

Faktum er, pr. Dags dato:

-Majoriteten av multiplatform spill ser, er eller flyter bedre til 360en, enn hva de gjør hos PS3en.. Ja, som sagt tidligere.. Dette har jevnet seg mer ut, og ja.. Det finnest unntak, hvor PS3utgaven trekker det lengste strået, men jevnt over, så ligger 360 utgaven bedre, rent kvalitetsmessig, enn PS3 utgaven.

-Hvilke spill som har best grafikk, er mer eller mindre subjektivt.. Noen oppfatter Gears of War 2 som penere enn Killzone 2.. Andre gjør det motsatte.

Og for å synke til ditt nivå, så synest jeg , og ALLE mine venner at Killzone 2 hadde en flott grafikk, men ingen WOW faktor.

Faktum er også pr. Dags dato, at eksklusive spill bare finnest til deres respektive, eklsklusive konsoller (Derav navnet EKSKLUSIV).

Killzone 2 finnest bare til PS3.. Ikke PC eller Xbox 360.

Så hvordan spillet ville fungert på PC, eller 360en, har vi med ingen sikkert, muligheten til å uttale oss om, siden det da ikke EKSISTERER en head-to-head comparison.

Nå venter jeg nesten at du skal komme trekkene med tåpelige uttaleser fra utviklere (Alla Naughty Dog's = På Uncharted 5 brukte vi bare 10% av PS3ens kraft.. På Uncharted 6 derimot, bruker vi oppimot 100%... Noe som gjær at Uncharted 6 vil bli 10*Ganger så bra som Uncharted 5, og GRUSE alt som finnest av PC/Xbox360, eller hva pokker annet som måtte finnest.

"Eller PS3en har 278 kjerner... Xbox360en har bare 239.. Muhahahah... PS3en er kraftigere og knuser 360en.. Eneste grunnen til at de fleste spill som slippes, pr. Dags dato faktisk er/ser eller flyter bedre til 360én, er at utviklerene har problemer med å programere/utnytte kraften i PS3en, siden PS3en bare har vært på markedet i 2-3 år, og er helt ny, og dermed vanskeligere å utvikle til."

Igjen, så står det faktum ved like:

Xbox 360 har, pr. Dags dato bedre multiplatform spill (grafikk/ytelse/FPS/Screen tearing etc+) enn PS3en, selv om dette (Som jeg til det kjedsomelige har gjentatt) har gjevnet seg mer utover, de siste årene.

Så påstanden din om at "PS3 har bedre grafikk" fordi alle dine venner, hele din familie, hele din landsby, hele ditt fylke eller distriktsområde ble frelst av Killzone2/Uncharted 2,og følte dette som en åpenbaring på Jesus atterkomst, er INGET annet enn en subjektiv oppfattning (I beste tilfelle, en lokal-objektiv oppfattning), som LANGT i fra deles av alle.

Så en så bastant påstand som at "PS3 har bedre grafikk", er ikke bare feil, men det er direkte missvisende for folk som ikke vet bedre, og starter en slik tråd for å få kunnskap.

Begge konzollene har bra grafikk. Begge har sine styrker og svakheter. Så til syvende og sist faller det ned på prefferanser..

Hvis du skal sitere noen, så bruk orda de sa, istedenfor å dikte opp din egen versjon.

Jeg sa næmlig:

"Eneste forskjell på det vi sier, er at jeg har fremdeles tilgode å se noen som ikke har blitt sjokkert/fått hakeslepp når dem ser Killzone 2 for første gang. Som du mener ikke har 'wow-faktor'.

Altså driver du å klager over at jeg har oppgitt min PÅSTAND om at jeg HAR TILGODE å se noen som ikke har blitt sjokkert/fått hakeslepp av Killzone 2.

Fordi jeg fremstiller dette som fakta istedenfor en subjektiv mening, etter din mening.

Selv hadde jeg ikke problem med å oppfatte hva jeg skrev..

Istedenfor velger du å påstå at jeg skriver noe helt annet enn jeg gjorde, og lot være å quote meg ordrett - for å fremstille meg mere negativt kanskje?

I tillegg klager du deg over andre folk sine lesekunnskaper i tråden.

Når du klager over at jeg påstår ting og tang, og sier at jeg ikke må gjøre dette, fordi det bare er min subjektiv mening, som ikke har noenting med fakta og gjøre -

så bør du vell kanskje også vurdere om Killzone 2 sin manglende 'wow-faktor', kanskje også kan være en subjektiv oppfatning som ikke har noenting med fakta og gjøre.

Men det gjelds vell ikke; siden det tross alt er mr. NinjaGaiden som kommer med en såpass bastant påstand, skal være andre regler for han enn mr. KongRudi, eller?

Angående resten av meldingen din, så tviler jeg på at det er noen som er intressert i din håpløse tipping om hva jeg skal skrive etterpå.

Hvis jeg liksom skal komme med uttalser, så skal jeg fint klare å gjøre det selv, da sparer vi tid og serverspace.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

KongRudi, KongRudi, KongRudi... Dette blir bare mer og mer morsomt, jo mer du skriver.

Jeg skal gjøre det veldig enkelt for deg, så kanskje du også skjønner hvorfor du oser svada-fanboyimse, fremfor informativ informasjon.

KongRudi sitat:

"PS3 har spilla med BEST LYD, GRAFIKK, og mest spillere samtidig, dette er hovedsaklig exklusiver.

Sony eier også minst 10 ganger flere egne ansatte spill-utviklere enn Microsoft, men en noen av disse lager også PS2/PSP-spill.

Så det reelle nummeret blir bare 4-5 ganger flere utviklere, iforhold til MS-utviklere.

NOEN multiplatforms-spill er derimot bedre på 360"

For det første.. Dette er direkte tull, og sprøyt, fra ende til annen... Det du sier er ikke bare feil, men det er tullprat, bassert på din egen subjektive oppfattning om at PS3 har de spilla med best grafikk.

Når en påpeker dine åpenbare fanboyimse-vrøvler, og påpeker det faktum at mange folk IKKE oppfatter den WOW faktoren i dine grafikk innspirerte spill til PS3en, samt det faktum at MANGE oppfatter grafikken i spill som f.eks Gears of War 2 til å være på høyde med Killzone 2, så svarer du bastant med :"

"Herregud, kommer du å sammenligner gamle Gears of War 2 grafisk med Killzone 2, Uncharted 2, eller MLB: The Show-franchisen? Er du tullete?

Killzone 2 ser sikkert bedre ut i 32-player online-modus enn Gears 2 singleplayer.. "

Igjen, så vil jeg belære deg om viktigheten til å lese gjennom det du faktisk uttaler deg om.. Ellers stiller du deg selv i svært dårlig lys, når du kommer med direkte usannheter, samt ikke klarer å lese hva andre skriver..

Jeg har ALDRI sagt at/sammenlignet grafikken i Gears of War 2, som at den er på høyde med den I Killzone 2, som min personlige, subjektive mening... Jeg sa FOLK strides om grafikken i spill.. MANGE mener grafikken i Killzone 2 er helt fantastisk.. MANGE mener at grafikken i GEARS OF WAR 2 er helt fantastisk.. DETTE er IKKE min subjektive oppfattning.. Dette er et faktum (At folk er splittet i synet, og at ikke alle deler dine fanboy-oppfattninger)

Så hva, summa sumarum er, så kommer du med et bastant, feiaktig svar, som hverken er informativt, eller korrekt, når du svarer slik du svarer i tråden, med uttalelser som at :

"PS3 er best på Grafikk"

"NOEN multiplatform spill er DERIMOT bedre på Xbox 360en"

DETTE er FEIL, KongRudi.. Skjønner du virkelig ikke dette.. At du må skille mellom din subjektive, fanboy-inntatte oppfattning, og fakta?

-XBOX360 er IKKE DERIMOT best på bare NOEN multiplatform spill.. Xbox 360 er derimot best på de FLESTE multiplatform spill, selv om dette har jevnet seg mer og mer utover, siden 2007, og forskjellene begynner å bli så minimale, at det egentlig begynner å dreie seg om prefferase på valget av håndkontrollen i stedet.

- PS3 har IKKE spilla med best grafikk... De har derimot eksklusive spill meg VELDIG god grafikk, som av FLERE OPPFATTES som utrolig bra, og gjerne hakket over Xbox 360's motpart, på lik linje som andre FOLK igjen IKKE oppfatter grafikken i Killzoe 2 som så utrolig, og at spill som Xbox360-eksklusive GEARS OF WAR 2 holder ca. Samme nivå.

Dine uttalelser blir, som å si at Halo 3 er det beste spillet noensinne.. Og Xbox360 er den konsollen me de beste eksklusive. PS3 har derimot NOEN gode eksklusive.

Med andre ord.. Helt subjektiv, feil, missvisede og lite informativ for folk som sitter utenfor og ønsker informasjon og kunnskap om temaet.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar
blablablablabla*jeg er en belærende, ovenpå person som tror jeg er bedre enn alle andre* bla bla bla bla bla

Kunne ikke sagt det bedre!

Disclaimer: Quoten over er ikke en reel quote, men mer det inntrykket jeg får av vår "nye" forumbruker. ".." er med fordi jeg er usikker på om dette er en ny forumbruker, eller kanskje er en tidligere bekjent(troll).

Og Ninjagaiden, ja du sier mye bra, men måte du legger det frem på er pyton.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ohhh, bitch fight...

Sannheten er at forskjellen på Xbox og PS er minimal. PS har blu-ray og funker litt bedre som mediastreamer enn Xbox. Xbox er mer en ren spillemaskin og er litt bedre for online gaming, men alt i alt så er forskjellen svært liten. Kjøp det kompisene har så sparer du noen kroner ved å byttelåne spill.

Lenke til kommentar
blablablablabla*jeg er en belærende, ovenpå person som tror jeg er bedre enn alle andre* bla bla bla bla bla

Kunne ikke sagt det bedre!

Disclaimer: Quoten over er ikke en reel quote, men mer det inntrykket jeg får av vår "nye" forumbruker. ".." er med fordi jeg er usikker på om dette er en ny forumbruker, eller kanskje er en tidligere bekjent(troll).

Og Ninjagaiden, ja du sier mye bra, men måte du legger det frem på er pyton.

Takk Urge, for dine varme og velmenende ord. Det gode med deg,er at en alltid vet hvor en finner deg.. Med engang det er en diskusjon, PS3 Vs. Xbox360, så trekkes du som en magnet til temaet, og surrer rundt, uten mål og mening, som en gjeng med fluer som sirkler rundt drit.

Nå.. Mitt svar til deg, var vel like meningsfylt, og pyton (Som du så elegant sa det), som ditt tåpelige siste innlegg..

Hvis du ønsker å påpeke feil i mine tidligere innlegg, eller ønsker å komme med videre informasjon vedrørende temaet, som støtter oppunder dine synspunkter/eller gennerell informasjon, så ønsker jeg deg mer enn gjerne velkommen til å gjøre så, så lenge du holder deg innenfor forumets regelverk.

Hvis ikke, så spar deg for slike meningsløse, spydige kommentarer, som skriker om "tilsvar", på en like spydig, og meningsløs måte.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

It`s Showtime

Boksekamp mellom xbots og sdf. Hvem vinner tro?

hmmmm etter mange runder så ble det vist uavgjort fordi det finnes ingen som er en klar vinner fordi vinneren er i alle hodene til alle folkene og hva de mener personlig av hva som er best.

Foreslår att tråden stenges da det ikke kommer annet en vrøvl fra begge kanter.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg bare snakke for meg selv og mine erfaringer, men jeg har kun eid PS`er siden den første kom og trives med det. Prøvde den første Xboxen, men likte ikke kontrolleren på den. Har aldri vurdert å kjøpe Xbox uansett.

Det er som tidligere sagt, viktig å ha den samme konsollene som de fleste kompisene dine har dersom du vil spille online. Hvis man kun skal spille enspiller, så kommer stort sett de samme spillene ut på begge +/- eksklusivene.

Fordeler med PS3 er gratis online, og blu-ray spiller(som faktisk ikke skårer dårlig i tester). Sony er vel en av de beste på blu-ray uansett og bruker samme teknologi på konsoll og dedikerte spillere. Jeg har flere ganger lagt inn filmer og musikk på min PS3 og kan derfor utmerket godt bruke den som en mediaspiller. Kan også surfe på nett selvom dette ikke er helt 100%. Jeg synes også at PS3 har ett tøffere design enn Xbox, og den fete PS`n er kulere enn den tynne :)

Kjenner mange som har Xbox og er fornøyd med det, så du blir ikke skuffet uansett hva du velger :)

Lenke til kommentar
Sannheten er at forskjellen på Xbox og PS er minimal. PS har blu-ray og funker litt bedre som mediastreamer enn Xbox.

Av nysgjerrighet må jeg spørre, har selv både ps3 og x360 selv, og har brukt bedre som mediastreamere. Det jeg lurer på er hva du/dere mener ps3'en gjør bedre her enn xboxen? Jeg klarer nemlig ikke å finne noen merkbar forskjell på 360'n og ps3'n når det kommer til streamingen.

Lenke til kommentar
Hei

E og vænnan mine krangla om ka som e best av PS3 og X-box360.

Da går vi bort fra pris.

Ka får man mest ut av?

(e veit at x-box360 e billiar enn ps3)

Kva du får mest ut av er det berre to personar som kan svare på, du og din mor. Av desse to vil eg anbefale deg å høyre på sistnemnte. Det som er sikkert er at det beste er å bruke dei to konsollane til å spele, evt. andre formar for underhalding dei er tilrettelagt for, på, ikkje som utgangspunkt for å krangle. Krangling tener ingen på.

Det ser ut som tråden vart oppretta med utgangspunkt i nettopp ein krangel. Som den erfarne brukar er kjent med (sjølv om det ikkje ser sånn ut når ein les tråden) er dette eit emne som alt har tatt opp nok trådar. Om trådstartar er ute etter å lese dette er det fritt fram og bla seg tilbake i arkivet.

Skulle trådstartar, eller andre, ha eit ønskje om konkret hjelp til kjøp av ein konsoll kan ein tråd vurderast opprettast for dette (gitt at eksisterande trådar ikkje alt gir svar på spørsmål). I så fall bør brukar informere så spesifikt som mogleg om sine ønskjer. Dette er einaste måten å gi eit (delvis) bra svar.

Ein beskjed til dei erfarne brukarane til slutt. Vi har no hatt denne kranglinga i årevis, kanskje det snart er på tide og lære. Neste generasjons konsollar kjem fort nok. Det hadde vel vore fint å kunne bruke litt tid til å kose seg med denne generasjonen. Det er jo greit å spare litt personangrep og krangling til neste generasjon og.

Denne tråden blir stengt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...