johhes94 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Hei E og vænnan mine krangla om ka som e best av PS3 og X-box360. Da går vi bort fra pris. Ka får man mest ut av? (e veit at x-box360 e billiar enn ps3) Endret 17. januar 2010 av johhes94 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 vel, de fleste spill er jo på begge konsoller. men det fins noen eksklusiver, så du får sjekke de om hva du liker av spill. (forza3 vs Gt5 osv) Xbox live er totalt overlegent, men koster ca 280kr i året om man handler på rett plass. Med mange brukere som betaler for gold medlemskap så sier det seg selv at microsoft kan ha en suverent bedre tjeneste. Holder man seg til silver medlemskap så koster dette nada, men man kan ikke spille mot andre over live. Xbox kontrolleren er også totalt overlegen i brukervennlighet. Bluray spelleren i ps3 er jo greit, selv om ikke denne er av beste kvalitet så duger det sikkert. Ps3 har innebygd wireless, men xbox360 har jo likevel muligheten til å kobles til en pc i nærheten hvis man ikke vil kjøpe et wireless adapter til 500 spenn. Xboxen er ganske lydløs når man innstallerer spella til harddisk. Spill til xbox360 er generellt billigere, brukte spill kan være ekstremt billige. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 As he sai ^ Viktigste er å se hvem konsoll de fleste av vennene dine har så du får spilt online med de og hvilke beste eksklusive spill du vil ha! :-) Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hva som er best kommer helt ann på personen du spør. Totalt sett blir vell fordelinga av svare du får sånn circka 50/50 og det finnes ingen fasitsvar på hva som er best. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis én konsoll var best ville vel ikke folk kjøpt konkurrentene? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Som sagt mange ganger tidligere, dette kommer ann på dine behov og ønsker. F.eks. har du lyst på ett kjøkken apparat som kan lage toast så fungerer xbox 360 og ps3 meget dårlig. Mine kriterier for å kjøpe/eie Ps3 er som følger: * Sony's 1.party spill * Sony's 2.party spill * Blu-ray * God byggekvalitet * Relativt stillegående * Media streaming * Trådløs * Gratis PSN, multiplayer * Sonefrie spill(har spart noen 1000 lapper der ja.) Så om du og kompisen din setter opp en slik liste så kan det godt hende at dere begge har rett. For noe fasitsvar finner du ikke. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 en annen ting er at en typisk ps3fanboy er en gutt mellom 8-15. en xbox fanboy fins vel i teorien ikke. Men en typisk xbox bruker er kanskje mellom 13-50. Dette er mine tanker, fasiten kan være annerledes Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 en annen ting er at en typisk ps3fanboy er en gutt mellom 8-15.en xbox fanboy fins vel i teorien ikke. Men en typisk xbox bruker er kanskje mellom 13-50. Dette er mine tanker, fasiten kan være annerledes lol Nå er vel snitt alderen noe høyere for ps3 eiere enn xbox 360 eiere, men det har en del med prisen å gjøre. Når det kommer til fanboys så er vel de mest hysteriske på begge sider små drittunger, altså rundt 13-14-15 år. Og hvorfor tro du at xbox fanboys i teorien ikke finnes? Ikke praksis blir vel dette motbevist ca hver time her på forumet. Sony America’s Eric Lempel has revealed that the average PlayStation Network user in the U.S. is roughly 28 years old and falls into the "middle- to higher-income range". A new study released by the Experian Group compares the consumers of the PlayStation 3 and Xbox 360. The findings cover age breakdowns, leisurely activities, and personal philosophies about recycling (seriously). Most interesting amongst the somewhat sparse research points was the age breakdown of console owners. Experian pegs Xbox 360 owners at being within the average age range of 35-44, while placing PS3 users as being over 44 on average. Fasiten er vel ganske så vanskelig å finne ut av, siden dette varierer fra rapport til rapport, men at gjennomsnittet for ps3 og xbox 360 ligger rundt 25-30 ser jeg på som sannsynlig. Noe lavere for xbox 360 på grunn av en lavere pris. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) PS3 har spilla med best lyd, grafikk, og mest spillere samtidig, dette er hovedsaklig exklusiver. Sony eier også minst 10 ganger flere egne ansatte spill-utviklere enn Microsoft, men en noen av disse lager også PS2/PSP-spill. Så det reelle nummeret blir bare 4-5 ganger flere utviklere, iforhold til MS-utviklere. Noen multiplatforms-spill er derimot bedre på 360. Alle PS3 spill kommer med gratis online-del, mens denne delen er deaktivert på 360, helt til du betaler for dette. 360 har derimot bedre online 'party-funksjon', det vil si at du kan lettere følge vennene dine rundtomkring når man spiller online. Flere snakker også på 360, fordi det følger med mikrofon, mens på PS3 kan du bruke hvilket som helst Bluetooth-headset. 360 er billigere første dag i butikken, men om du vil oppgradere noenting, så kan du hovedsaklig bare bruke Microsoft-utstyr, eller spessielt lisenserte produkter og det øker prisene med minst 5 ganger reell verdi på det åpne marked, og det senker utvalget. Sony bruker mye industri-standarder, og er ingen problem å oppgradere. Og du leier bare tilgang til din online-spilling på 360, så etter en stund, så vil du uansett ha betalt mere for 360'en enn PS3, medmindre du skal bare spille offline. Endret 18. januar 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) "PS3 har spilla med best lyd, grafikk, og mest spillere samtidig, dette er hovedsaklig exklusiver" Det du sier der, Kongrudi, er direkte SPRØYT, fra ende til annen. Majoriteten av multiplatform spill ser, er , og flyter bedre til 360en, enn hva de gjør til PS3 (Dette har dog jevnet seg kraftig ut, siden 2007). De 2 siste spillene, som ligger jevnt over bedre på 360en, er 2 Januar 2010 spill- Darksiders og Bayonetta (Hvor sistnevnte skal være relativt dårligere hos sin PS3-motpart) Ja, PS3 har et par fantastiske eksklusive (Killzone 2, Uncharted 2 etc++), men ingen av disse har en NEVNEVERDIG høy WOW!!!! faktor, i henhold til 360 eksklusive Gears of War 2, og det i bunn og grunn faller mye ned på subjektivitet. Hvordan du i alle dager får deg selv til å si at "PS3 har de spilla med mest spillere samtidig" er inget annet enn fullstendig latterlig. Samtlige multiplatform spill selger nesten dobbelt så mye til 360, som hos PS3 (Noe som er normalt, da det er langt flere 360er der ute, enn PS3er.) De fleste multiplatform spill har nesten DOBBELT så mange 360 spillere online, i forhold til PS3éns motpart. (Trenger ikke å gå lengre enn til store spill som COD, MW2 etc, som i snitt har 2-3 ganger så mange spillere online, på 360-utgaven.) Og når det kommer til ekslusive spill, så har 360 ekslusive Halo 3, solgt LANGT mer enn ALLE PS3's eksklusive spill, og har vel nesten like mange spillere online, i snitt, som alle PS3's eksklusive spill har til sammen. Endret 18. januar 2010 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, PS3 har et par fantastiske eksklusive (Killzone 2, Uncharted 2 etc++), men ingen av disse har en NEVNEVERDIG høy WOW!!!! faktor, i henhold til 360 eksklusive Gears of War 2, og det i bunn og grunn faller mye ned på subjektivitet. Du quoter for å kritisere en for å si egne meninger, så kommer du selv med denne? Det er jo helt og fult opp til hver enkelt person hva han synes er helt utrolige spill. Selv synes jeg gears of war er noe dritt, mens uncharted er noe jeg har sittet med i times vis. Hvis du skal kjøre over noen andre, passer det seg dårlig å komme med samme dritten selv. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 det han mente med mest spillere samtidig var vel på 1 stk "match" PS3 har vel støtte da for 32 spillere, mens xbox har 16. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har den minste peiling på slike spill på ps3. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 NinjaGarden er i hvert fall en fanboy Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 NinjaGarden er i hvert fall en fanboy nei, hvis du leser posten hans nøye så ser du at det er faktisk mye fakta idet han sier. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Den beste konsollen er den flest av dine venner har. Sitter du med Xbox mens resten har PS3, da har du den dårligste konsollen. Og motsatt. Selv sitter jeg med begge deler, og irriterer meg mest over at jeg kjøpte FIFA 10 til Xbox, mens resten av gjengen valgte PS3. Nå har jeg ikke stabilt nok nett til å spille online uansett, så jeg har ikke gjort opp blunderen min. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) NinjaGarden er i hvert fall en fanboy nei, hvis du leser posten hans nøye så ser du at det er faktisk mye fakta idet han sier. My bad, leste ikke ordentlig. Endret 18. januar 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, PS3 har et par fantastiske eksklusive (Killzone 2, Uncharted 2 etc++), men ingen av disse har en NEVNEVERDIG høy WOW!!!! faktor, i henhold til 360 eksklusive Gears of War 2, og det i bunn og grunn faller mye ned på subjektivitet. Du quoter for å kritisere en for å si egne meninger, så kommer du selv med denne? Det er jo helt og fult opp til hver enkelt person hva han synes er helt utrolige spill. Selv synes jeg gears of war er noe dritt, mens uncharted er noe jeg har sittet med i times vis. Hvis du skal kjøre over noen andre, passer det seg dårlig å komme med samme dritten selv. Du bør lære deg å lese grundig i gjennom hva du ytrer deg om. KongRudi presenterer hva han sier, som fakta... Ikke en subjektiv mening. PS3 har bedre grafikk, lyd samt flere spillere samtidig (Hva han nå enn måtte mene med det). Jeg påpekte at dette ikke er korrekt, da majoriteten av multiplatform spillene pr. Dags dato fremdeles er bedre på 360en, enn PS3en. (Alt fra at de holder en stabilt høyere FPS, til høyere oppløsning eller mindre synlig screen tearing.. Variasjonene er stor) Dette er et faktum (Uansett hvor mye en måtte like det, eller ei), selv om det har jevnet seg bra utover, siden 2007 (Noe som er positivt for folk som bare er i besittelse av en av konsollene) Ja, det er også et faktum at PS3en har et par fantastiske, eksklusive spill, som jeg personlig finner langt bedre enn mange av Xbox360'ens eksklusve spill ( Killzone 2/ Uncharted 2 > Halo 3/Gears of War 1 og 2).. Men dette er min, og andres subjektive oppfattning, og telles ikke som et faktum, og bør ei heller presenteres som det.. Så da er vi tilbake til kjernen av saken, som ofte eskaleres til store fanboy dueller: "Xbox 360 har bedre grafikk... PS3 har bedre grafikk... PS3 gruser Xbox360en.. PS3 suger så sykt.. etc." Begge konsollene har sin styrker og svakheter.. Å komme med en så bastant ytring som at "PS3 har bedre grafikk, lyd og flere spillere samtidig", er bare tåpelig.. De har begge to bra grafikk, hver på sine områder. -Xbox 360en ligger hakket over, når det kommer til de fleste multiplatform spill (Som faktisk er de spillene det selges mest av) -PS3ens eksklusive blir ofte sett på som hakket over 360'ens eksklusive, når det det kommer til kvalitet (Grafikk/fysikk) -Xbox 360en har flere spillere online, samtidig.. Og et større community, med en jevnt over bedre online tjeneste (Støtte for party chat, cross-game-chat, private chat, hurtig innvitasjons muligheter, direkte fra spillet/xboxen's guide funksjon etc.), men for å få maksimal utteling av dette, må en belage seg på å være en betalende kunde. -PS3en har integret Blu-Ray spiller (Noe som rettferdigjør den noe høyere prisen en betaler for konsollen) Og slik fortsetter listen, med +/-, for begge konsoller. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 "PS3 har spilla med best lyd, grafikk, og mest spillere samtidig, dette er hovedsaklig exklusiver" Det du sier der, Kongrudi, er direkte SPRØYT, fra ende til annen. .. Ja, PS3 har et par fantastiske eksklusive (Killzone 2, Uncharted 2 etc++), men ingen av disse har en NEVNEVERDIG høy WOW!!!! faktor, i henhold til 360 eksklusive Gears of War 2, og det i bunn og grunn faller mye ned på subjektivitet. Herregud, kommer du å sammenligner gamle Gears of War 2 grafisk med Killzone 2, Uncharted 2, eller MLB: The Show-franchisen? Er du tullete? Killzone 2 ser sikkert bedre ut i 32-player online-modus enn Gears 2 singleplayer.. Hvordan du i alle dager får deg selv til å si at "PS3 har de spilla med mest spillere samtidig" er inget annet enn fullstendig latterlig. Det er fordi nesten ingen spill prøver å ha masse spillere samtidig. De populære PS3-eksklusivene som Warhawk har 32 spillere, Resistance har 40 spiller online/4 player offline splitscreen campaign, Resistance 2 har 60 spillere, med 8 spiller online coop campaign. Killzone 2 - 32 spillere. MAG som kommer neste måned har 256 spillere. - Og alle skalerer nedover, med untntak av MAG som har minimum 64 spillere. Til gjengjeld så har 360-eksklusivene, Halo 3 maksimum 16 spillere samtidig, Gears 2 maksimum 10 spillere samtidig. I tillegg så støtter nesten alle de PS3-spillene. De fleste multiplatform spill har nesten DOBBELT så mange 360 spillere online, i forhold til PS3éns motpart. (Trenger ikke å gå lengre enn til store spill som COD, MW2 etc, som i snitt har 2-3 ganger så mange spillere online, på 360-utgaven.) Hadde inntrykk av at både PS3, PC og 360-versjonen av Modern Warfare 2 f.eks. har 9 vs. 9-spillere. Dette var jo en av kontroversene, at de nerfet PC-versjonen, for å være lik konsoll-versjonene. Det har null å si at en versjon har solgt 1 million ekstra, så lenge du ikke har problemer med å finne kamper. Noe ingen av disse spillene har hatt når jeg har prøvd dem. Og når det kommer til ekslusive spill, så har 360 ekslusive Halo 3, solgt LANGT mer enn ALLE PS3's eksklusive spill, og har vel nesten like mange spillere online, i snitt, som alle PS3's eksklusive spill har til sammen. Hovedfaktoren som gjør dette er at 360 har vært lenger på markedet og er billigere og har derfor solgt mere, og større potensiell brukermasse. Halo er også ett mye bedre merke enn de Killzone o.l. Halo 3 har også mye høyere marketing-budsjett enn alle PS3's eksklusive spill. Microsoft trenger bare markedsføre to-tre spill i året, mens Sony som har flere studioer i sving, bruker naturligvis mye mere penger på spillutvikling og mindre på markedsføring. Før MW2 kom, så var det Halo 3 som hadde markedsførings-rekorden, 70 millioner dollar til markedsføring, usikker på hva kostnadene på spillet var, sikkert lite, siden det ser såpass dårlig ut på en så god konsoll. Til sammenligning hadde SCEE ett total-budsjett på 20 millioner euro, på Killzone 2. Er ikke kjengt med hvor mye SCEA og SCEJ brukte i markedsføring. Modern Warfare 2 derimot kostet 50 millioner og lage, og 200 millioner dollar i markedsføring. Så dersom du aldri hadde sett noe reklame for det, så kunne i teorien Activision lagd 4 nye spill av MW2 sitt kaliber. Men det er usannsynlig. Sannsynligvis kunne Sony også restrukturert og endt opp med 3-4 studior, og markedsført spillene deres helt enormt, og økt salgstallene og merkevaren på navnene, slik som Microsoft har gjort. Men tror de aller fleste PS3-kunder liker at Sony innvesterer i studioer som lager masse egne spill. For Sony blir det det samme.. Insomniac har f.eks. solgt ca. 8 millioner spill, forskjellen er at dette er 5 titler. Hvis Insomniac hadde lagd ett Resistance og solgt 9 millioner av det, så ville alle fanboys gått i bakken over salgstallet, slik det er nå, så ser jeg ofte fanboys som sier at Insomniac-spill selger dårlig. :-/ Sier ikke det at Halo 3 og Modern Warfare er dårlig, sier bare det att det blir for enkelt å bare se hvor mye ett spill selger, og derfor er dem superbra i forhold til spill som selger færre eksemplar. :-/ Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Ja, PS3 har et par fantastiske eksklusive (Killzone 2, Uncharted 2 etc++), men ingen av disse har en NEVNEVERDIG høy WOW!!!! faktor, i henhold til 360 eksklusive Gears of War 2, og det i bunn og grunn faller mye ned på subjektivitet. Du quoter for å kritisere en for å si egne meninger, så kommer du selv med denne? Det er jo helt og fult opp til hver enkelt person hva han synes er helt utrolige spill. Selv synes jeg gears of war er noe dritt, mens uncharted er noe jeg har sittet med i times vis. Hvis du skal kjøre over noen andre, passer det seg dårlig å komme med samme dritten selv. Du bør lære deg å lese grundig i gjennom hva du ytrer deg om. KongRudi presenterer hva han sier, som fakta... Ikke en subjektiv mening. PS3 har bedre grafikk, lyd samt flere spillere samtidig (Hva han nå enn måtte mene med det). Jeg påpekte at dette ikke er korrekt, da majoriteten av multiplatform spillene pr. Dags dato fremdeles er bedre på 360en, enn PS3en. Du har jo sagt det samme som jeg sa i mitt opprinnelige innlegg senere i diskusjonen, angående multiplatform-spill, og exclusiver, så skjønner ikke hva du klager på andre sine lesekunnskaper etter. :-/ Jeg prøvde å hjelpe trådstarter med å nevne hovedforskjellene uten å gå i alt for stor detalj. Eneste forskjell på det vi sier, er at jeg har fremdeles tilgode å se noen som ikke har blitt sjokkert/fått hakeslepp når dem ser Killzone 2 for første gang. Som du mener ikke har 'wow-faktor'. Og du har kanskje heller ikke forstått at når jeg sier at PS3-spillene har flere spillere samtidig, så mener jeg selvsagt de andre spillere som spiller mot deg samtidig i samme kamp, og ikke alle andre som har kjøpt spillet i butikken, som kan spille mot andre eller ikke spille spillet i det hele tatt. Endret 19. januar 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Xboxen er ganske lydløs når man innstallerer spella til harddisk. Og poenget er? PS3 er også mer eller mindre lydløs. Konklusjonen er altså at begge er mer eller mindre lydløse. Spill til xbox360 er generellt billigere, brukte spill kan være ekstremt billige. Vil nødig være den som pirker og er vanskelig, men hva er det du baserer den uttalelsen på egentlig? Så vidt jeg kan se, etter diverse research, så koster X360 og PS3-spill stort sett akkurat det samme. Brukte spill kan (eller kan ikke) være ekstremt billige, uavhengig av plattform. Vil man ha generelt billigere spill, så velger man heller PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg