Gå til innhold

exe er ikke et gyldig win32-program

Anbefalte innlegg

hei eg har intalert dataen min på nytt men eg får berre op "exe er ikke et gyldig win32-program" og npr eg kjeka ka bit eg har så har eg vis klart å laste in 32-bit istedet for 64-bit. og eg har altids hatt 64 bit då eg kjøpte den for 4 år sidan. da e vista eg har på min stasjonær. så kan det vera på grun av eg hadde lasta den inn som 32-bit som gjer at eg får opp "exe er ikke et gyldig win32-program"? eller e da noe annet som gjer da?

eg håper eg får lit hjelp her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det er snakk om når du laster ned en .exe fil fra internett da? Isåfall så ville jeg tro at du har lastet ned 64 bit versjoner istedefor 32 bit versjoner av programmet av gammel vane?

Dersom det ikke er det, så vet jeg ikke hvorfor dette skulle komme opp når du laster ned filer.

Edit:

Løsningen som ser ut til å være på google er at filene har blitt korrupte under nedlasting, men dersom dette skjer med alle filer selv om du laster ned på nytt er det mulig at det er et virus som forårsaker dette. Dersom det er en helt ny windows installasjon ville dette være litt merkelig tho.

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

vell eg har scanet etter virus og eg har worms, spyware, trojan, backdoor and rogue. som står under type kan det vera noen av dei som kan gjera da?

det eg meinar e att, kan det verra ein tå dei tybane som fårutsetar at eg får "exe er ikke et gyldig win32-program"? for eg e berre ikkje flink med dataer. liker kun å kjatte pluss spela noe spill :p

Endret av forcekick
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vell eg har scanet etter virus og eg har worms, spyware, trojan, backdoor and rogue.
Det høres ikke bra ut i det hele tatt  :dontgetit:

Siden du har en ganske ny installasjon, er nok det raskeste for deg å installere operativsystemet på nytt, som knutsen92 sier. I framtiden tror jeg at du skal være litt mer forsiktig med å "laste ned exe-filer fra internett". Kjør iallefall en virusscan av filene FØR du prøver å kjøre dem.

EDIT: Hm, hva har nå denne i overklokkingskategorien å gjøre? Kanskje en mod kunne være så vennlig å flytte den.

Endret av H80
Lenke til kommentar
Legg inn Windows på nytt du. Og pass på om du laster ned 64bit eller 32bit. Egentlig der den feilmeldingen burde kommet, når du åpnet en fil som f.eks er for 32bit og du har et 64bits operativsystem.

32-bit programmer fungerer fint under 64-bit Windows, og andre veien kommer det en feilmelding som sier "This program is valid, but is not designed for the version of windows you are running" eller noe i den duren.

For mange år siden var det et virus som forårsaket at programmer ble korrupte når de ble lastet ned fra nettet.

Steam er etter det jeg vet et 32-bit program, og burde fungert uansett.

Så hvis du har malware på maskinen din, er det en sterk indikasjon på at det er det som er problemet.

Reinstaller. Dette er den eneste idiotsikre måten å kvitte seg med virus på hvis du har en legitim Windows versjon.

Vær svært forsiktig med å laste ned programmer fra nettet. KUN fra kilder du stoler på.

Legg inn anti-virus, dette kan redde deg fra lokale farer også. Det finnes en rekke fullgode gratis alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...