Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PS3 + UIO studentbolig internett = ?

Anbefalte innlegg

Det var det jeg så nå, faen for en idiot jeg er. Kosta flesk også... Men 1)hvorfor har den funket fint til nå? 2) Greia nå er at hver gang jeg forsøker å opprette en nettverksbro - uansett - så kobler nettet seg ut, og jeg får beskjeden: "Nettverkskabel ikke koblet til" (noe den er).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du sitter på samme opplegget som meg (Universitetet i Tromsø), hvor du må autentisere deg gjennom 802.1x protokollen. Det jeg gjør er simpelt:

Vegg - switch (viktig at det er en switch, første ip som deles ut må autentiseres for at du skal få nett. Routere får ofte sin egen ipadresse) - kabel pc + xbox + laptop.

Skrur på den stasjonære og venter til jeg er autentisert på den. Etter dette kan du fyre igang ps3'en og du vil ha nett.

PS: Dette er kun hvis UiO bruker samme autentiseringssystemet som UiT. Begge er tilkoblet uninett, så tipper det er samme.

EDIT - Legger ved "guiden" til UiT for å koble flere enheter til forbindelsen. http://www2.uit.no/ikbViewer/Content/161675/2%20maskiner%20p%E5%20nett%20samtidig.pdf

Endret av Judgement
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...