Gå til innhold

Lian Li EX-50, testet?

Panter

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bruke diskene på vanlig måte uten å sette opp raid?

Trenger et kabinett som støtter dette slik at WHS kan ta seg av duplisering av data..

Kunne også tenkt meg å fått svar på dette grunnet bruk av WHS.

Kan en f.eks. begynne med 2 disker uten raid og få de opp i OS som seperate disker, for deretter bare fylle på med en og en disk etterhvert som en trenger det.

Vil jo absolutt tro dette går, men før jeg sender bestilling hadde det vært greit med 100% svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er usikker på hva som skjer hvis man skal flytte diskene/kabinettet til en annen maskin - ligger raid-konfigurasjonen i selve boksen, eller på esata-kontrolleren som fulgte med?

Kan man flytte boksen til en annen esata-kontroller og fortsatt beholde det som ligger på diskene om de er satt opp i f.eks. RAID5?

Lenke til kommentar

Hei,

Er det mulig å bruke diskene på vanlig måte uten å sette opp raid?

Trenger et kabinett som støtter dette slik at WHS kan ta seg av duplisering av data..

Ja, man kan sette de opp i "pass-through" modus og da får man opp hver enkelt disk i windows.

Sweet! Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tok sjansen og kjøpte meg en slik en men sliter litt foreløpig.

Har foreløpig kun satt i to disker for å teste, har ikke konfigurert noe raid via SW og alle jumpere står oppe på chassis. I JMicron finner jeg begge diskene men Windows (bl.a. diskmanager og devicemanager) ser jeg kun den ene disken :(

Får ikke den medfølgende kontroller kort til å fungere så jeg bruker foreløpig den innebygde i Acer H340 WHS serveren min, kan dette være årsaken?

Lenke til kommentar

Hei!

jeg vil tro det er pga disk kontrolleren din ikke støtter "Port Multiplier" dvs den ser ikke flere disker som er koblet sammen,er flere som har hat det problemet der.

så du må nok enten kjøpe deg en kontroller som fungere med "Port Multiplier" eventuelt kanskje FW oppgradere den du har....eller nok det beste og få den som følger med til og fungere....

//svingen

Jeg tok sjansen og kjøpte meg en slik en men sliter litt foreløpig.

Har foreløpig kun satt i to disker for å teste, har ikke konfigurert noe raid via SW og alle jumpere står oppe på chassis. I JMicron finner jeg begge diskene men Windows (bl.a. diskmanager og devicemanager) ser jeg kun den ene disken :(

Får ikke den medfølgende kontroller kort til å fungere så jeg bruker foreløpig den innebygde i Acer H340 WHS serveren min, kan dette være årsaken?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som har problemer med å finne diskene i Windows 7? Har kjøpt EX-30, men hverken når jeg kobler til med USB eller eSATA, finner ikke Windows diskene...

Har prøvd disk-managment og andre partisjons-programmer, men finner den fortsatt ikke.

Noen som har et tips?

Lenke til kommentar

Er det noen som har problemer med å finne diskene i Windows 7? Har kjøpt EX-30, men hverken når jeg kobler til med USB eller eSATA, finner ikke Windows diskene...

Har prøvd disk-managment og andre partisjons-programmer, men finner den fortsatt ikke.

Noen som har et tips?

Bruker du medfølgende eSATA-kontroller? Eller en annen? Flere som har trøbbel med andre kontrollere, mens det virker med den som fulgte med.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...