Gå til innhold

Kobler PC til LG LCD skjerm, kommer ingen lyd

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg har koblet opp en litt eldre HP laptop til min nye LG LCD 42". Brukte VGA kabel, og bildet fungerer som det skal. Til lyden har jeg en kabel jeg kobler rett inn i minjackutgangen på pc-en, så deler kabelen seg i to - svart og rød (men alle andre steder jeg har lest ser det ut som den egentlig skal være hvit og rød, men men). Det er 2 steder på TV-en der jeg finner slike lydutganger, og har prøvd begge... det ene stedet er til venstre bakpå skjermen der det står L/Mono under den hvite inngangen, og Audio-R under den røde.

Så er det ca midt på tv-en bakpå, der hvor jeg plugget inn VGA-kabelen. Der er det også en hvit og en rød inngang hvor det står AUDIO L og R.

Vet at kabelen er i orden, og også TV-høyttalerne... prøvde for moro skyld å koble lydkabelen på en sånn scart-adapter og plugge inn i AV1, da fikk jeg lyd på TV-en men da manglet selvfølgelig bilde, siden jeg ikke har noen bildekabel til scarten.

Så det virker rett og slett som at TV-en ikke vil la meg bruke de vanlige lydutgangene på TV-en? Hva skyldes dette? Gjorde dette før på min eldre TV uten problem...

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, bruker å være lyd utganger de bak på tven, for å koble til forsterker eller surroundannlegg.

De på siden er muligens innganger, men da vil de være koblet til en egen bildeinngang, enten en gul lk som de rød/svarte eller en s-video inngang.

Så, det enkleste hadde vært om du hadde mulighet til å overføre bildet via en s-video kablel.

Ellers skal det nok finnes vga -> rgb omformere siden det er tilnærmet samme standard burde det gå fint.

Eventuelt hadde du hatt mulighet til å koble lyden vis et stereoanlegg el lign vil du nok få en bedre opplevelse.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Lyd innganger på TV vil være assosiert med en bildeinngang. Så det er vanlig at det er tegnet streker rundt området med innganger som hører sammen.

Kan det være en minijack inngang ved siden av VGA kontakten?

PS: innlegget ditt ble litt forvirrende siden du bruker inngang og utgang om hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Vet, kom på det nå. :p

Anyway, jeg fant ut at det eneste som funket var å bruke en enkel aux-kabel med minijack i begge ender, det var kun et lite hull bak på tv-en der det sto Audio in, like over VGA-kabelen.... men dette kan vel neppe være det optimale? Trodde det skulle være minst 2 kabler for stereolyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...