CitroenCx Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei Jeg er en gutt på 19 som kjører en 85 modell Ford Granada 2,3 GL. Bilen er fin og velholdt, 100% original, og har rullet kun 170.000km! Men, jeg synes kanskje at den bruker litt mye, eller er disse motorene så tørste? Den går 35 mil på 50 liter, og jeg kjører ganske pent. Har kjørt Granada 2,8 før, og jeg synes ikke den brukte så mye... Noen som har en ide, dersom det er et eller annet som ikke stemmer helt? Bilen bruker jo mer enn min Citroën Xm 3,0 V6 24v... og der er det jo langt over 200hester i motsetning til Granadan's 112... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 er 1,4 liter så ille på en sånnen bil da? Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 1.4 høres litt mye ut. Men må tenke på kjørestil også. Er jo en tung bil og en forholdsvis stor motor med lite kraft uttak det der. Fort gjort og ikke kjøre helt økonomisk med den der så kanskje kjørestilen din tilsier ett sånt forbruk på akkurat den bilen. At 2.8 og Citroën ikke bruker så mye har nok med disse forholdene og gjøre også. Mere effekt og tilnermet lik vekt enn 2.3 literen tilsier ett lavere forbruk på disse om man kjører pent. Mange forhold som teller inn her. Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 at 2,3 til ford bruker mye bensin kom ikke akkurat som en bombe! Det er en motor med lite HK men bensinsluker til de grader! Lenke til kommentar
Castman Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Helt vanlig med det forbruket der.. latterlig dårlig de bilene går og skyhøyt forbrukt.. kjør den på hoggern å kjøp heller en bil med injection motor Lenke til kommentar
CitroenCx Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Takk for svar Er veldig fornøyd med bilen utenom forbruket, går veldig pent, komfortabel og fin å trekke campingvogna med Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Opplevde både 2,8 forgasser og 2,8 injection som billigere i drift enn 2,3-literen da jeg drev med Granada for noen år siden (den første bilen glemmer man aldri ). Hadde en 2,3-liter som vi byttet til 2,8. Forbruket gikk ned og bilen opplevdes merkbart sprekere. Klart, med campingvogn vil en Granada være direkte slankende på lommeboka, men kjører du stil så kjører du stil ! Morfaren min hadde også 2,3-literen, den slurpa i seg bensinen raskere enn du klarte helle den ut fra kanne.. Så har du mulighet vil jeg anbefale å skifte den ut med en 2,8-liters motor. Behold 2,3-literen i tilfelle noen skulle ville sette den i original stand om noen år. En original Ford Granada er en klassiker av rang. Fikk se en tysk artikkel oversatt til norsk fra 1982 (det ble gjort en del modifiseringer det året), der ble bilen rost opp i skyene, en skikkelig direktørvogn hvor man kunne sitte og prate uforstyrret i 200 km/t! Med andre ord, Granada var ikke en billig bil for hver mann i gata på den tiden. Ypperlig komfort og lekre linjer, det er Granada det . Endret 17. januar 2010 av hakkannen Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Den vil vel også gjerne bruke litt mer nå på vinteren, med glatte veier og ujevn kjørestil. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Pirkepirke men er det ikke samme motor i Granada 2.3 som Sierra 2.3 (begge med V6er)? Isåfall har den vel 114 hk (trekk ifra slitasjen) Synest forsåvidt 1.4l pr mil hørest litt mye ut. Tror ikke sierraen jeg hadde brukte mer enn 1~1.2l, kanskje mindre på langkjøring. Mener jeg greide Ålesund -> Oslo på en tank (pr vei ofcourse). Savner forsåvidt Sierraen. Skikkelig koselig bil. Endret 23. januar 2010 av PantZman Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Pirkepirke men er det ikke samme motor i Granada 2.3 som Sierra 2.3 (begge med V6er)? Isåfall har den vel 114 hk (trekk ifra slitasjen) Synest forsåvidt 1.4l pr mil hørest litt mye ut. Tror ikke sierraen jeg hadde brukte mer enn 1~1.2l, kanskje mindre på langkjøring. Mener jeg greide Ålesund -> Oslo på en tank (pr vei ofcourse). Savner forsåvidt Sierraen. Skikkelig koselig bil. Men så veier vel Sierra mindre enn Granada? Granada veier ca 1300kg mens sierra veier rundt 1100kg. Endret 24. januar 2010 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå