stonhans Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) For ca. 10 dager siden kjøpte jeg en ny laptop hos Spaceworld i Alta, en Acer Aspire 5738ZG (Windows Vista). Grafikk kortet er et Nvidia GeForce G105M. Problemet mitt begynte lørdag (tekninsk sett i går), og oppstår når jeg f-eks skal spille av en episode av en tv-serie i VLC spilleren min. Når jeg spiller av episoden i fullskjermmodus, skjer det av-og-til at skjermen dekkes av en blåskjerm hvor det står skrevet en tekst at det er noe feil med hardwaren og at jeg burde sende pcen til service, etter den blåe skjermen restarter windows maskinen. Men dette bør ikke være normalt? Er det noen som vet hva problemt kan være? Kanskje det bare er en liten bagatell som Windows fyrer opp til å være verdens ende? Mulig jeg drar innom butikken på mandag. Jeg har bestilt Windows 7 Home Premium og mottar det i løpet av neste uke, kan problemet løses da? Dersom det viser seg og bare være Windows Vista, at problemet oppstår? Takk. Endret 17. januar 2010 av stonhans Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 http://www.resplendence.com/whocrashed Kan fortelle hvilket program som er skyldig, ellers best å prøve å oppdatere alt av drivere. Fortsetter det etter disse oppdateringene er det å anbefale å sende maskinen tilbake med feilbeskrivelse, strengt tatt ikke ditt problem, maskinen skal takle å spille media i fullsjkerm uten å krasje... Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) http://www.resplendence.com/whocrashed Kan fortelle hvilket program som er skyldig, ellers best å prøve å oppdatere alt av drivere. Fortsetter det etter disse oppdateringene er det å anbefale å sende maskinen tilbake med feilbeskrivelse, strengt tatt ikke ditt problem, maskinen skal takle å spille media i fullsjkerm uten å krasje... Takk for hjelpen! Dette er hva programmet kom frem til: On Sat 16.01.2010 17:40:14 your computer crashed This was likely caused by the following module: nvlddmkm.sys Bugcheck code: 0x1000008E (0xC0000005, 0x8E381AB9, 0xA55827F8, 0x0) Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M Dump file: C:\Windows\Minidump\Mini011610-02.dmp file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys product: NVIDIA Compatible Windows Vista Kernel Mode Driver, Version 179.30 company: NVIDIA Corporation description: NVIDIA Compatible Windows Vista Kernel Mode Driver, Version 179.30 On Sat 16.01.2010 16:57:36 your computer crashed This was likely caused by the following module: hardware Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0x87503020, 0xF2000040, 0x800) Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR Dump file: C:\Windows\Minidump\Mini011610-01.dmp Og fra hva jeg ser, så bør jeg reinstallere driveren til Nvidia kortet. Noe som er helt grei. Men den første meldingen bekymrer meg litt.. EDIT: Nå skal det jo også nevnes at dette er en utstillingsmodell fra Spaceworld, men at den bare har vært på butikkhyllen i en måned. Jeg fikk beskjed at dette ikke hadde noen betydning, men at jeg skulle får 300,- i rabatt. EDIT 2: Driveren er re-installert og alt ser ut til å fungere perfekt. Endret 17. januar 2010 av stonhans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå