gamerman Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei Kjøpte meg en Samsung B535 40 tommer til jul. Jeg vet at de fleste xbox 360 spill har en native oppløsning på 720p. Men jeg har også hørt at om man setter 720p på en Full-HD tv som har native oppløsning på 1080p så vil man kunne få mer input lagg. Stemmer dette? Har testet ut begge to og jeg merker ikke så stor forskjell. Det eneste jeg ser er at jeg så vidt kan se litt flere alasing linjer ved 1080p enn det jeg gjør på 720p, men 1080p ser litt klarere ut. Spillflyten virker ganske lik, selv om jeg har hørt at noen mener spillene flyter bedre i 720p noe som jeg har troen på da det er native xbox 360 oppløsning kjører på. Kan jeg få noen tips fra dere:)? Lenke til kommentar
Patney Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at å øke oppløsningen til 1080p ikke burde ha noen spesiell impakt på spillytelsen (om det er dette du vil frem til), ettersom det kun er oppskalering som skjer her. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at å øke oppløsningen til 1080p ikke burde ha noen spesiell impakt på spillytelsen (om det er dette du vil frem til), ettersom det kun er oppskalering som skjer her. Jeg var interessert i å vite om; Spillytelse, alasing og input lag. Du har besvart et av mine spørsmål og det takker jeg for Vil ha minst mulig alasing i spill og helst minst mulig input lag, men har lest et sted at 1080p på en full hd skal gjøre at det er mindre input lag men det kan forekomme alasing (jaggies) siden den oppskalerer et 720p native spill opptil 1080p. Men om man bruker 720p på en 1080p native skjerm så vil man få input lag, stemmer dette? Igjen, takk for svar Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hos meg ser 1080p (fra Xboxen) best ut. Bildet blir vel uansett oppskalert; om TV'en eller Xboxen gjør best jobb ut av det varierer nok litt fra situasjon til situasjon. Jeg har ikke hørt at lag skal være noe problem uansett hvilken metode man velger. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 med en ny tv ville jeg jo tro at det er best at tven gjør oppskaleringen siden xboxen begynner å dra på årene... oppskaleres må det jo uansett. Om man får input lag eller ikke er jo avhengig av komponentene, mange har hatt input lag om en lar en receiver med dårlige oppskaleringsegenskaper ta seg av oppskaleringen. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 prøv 480p vs 1080p og se om du ser forskjell Artig med slike tester da det viser seg at 50% av proffene tar feil (i blindtester da) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 akkurat mellom 480p og 1080p er det ikke vanskelig å se forksjell på en xbox eller ps3 da Jeg besøkte en kompis som hadde hatt ps3en på 480p siden han fikk den.. såg det med en gang og spurte om det var noe gale, han skjønte ingenting men såg god forskjell når jeg justerte det opp Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 akkurat mellom 480p og 1080p er det ikke vanskelig å se forksjell på en xbox eller ps3 da Jeg besøkte en kompis som hadde hatt ps3en på 480p siden han fikk den.. såg det med en gang og spurte om det var noe gale, han skjønte ingenting men såg god forskjell når jeg justerte det opp dette varierer fra tv til tv hvordan de takler signalet inn. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 sant nok.. i spill kan det vel kanksje i enkelte tilfeller være vanskelig å skille.. men menyene på ps3/xbox360en vil uansett avsløre oppløsningen. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 prøv 480p vs 1080p og se om du ser forskjell Artig med slike tester da det viser seg at 50% av proffene tar feil (i blindtester da) Mener du input lag? Fordi det å se input lag er ganske vanskelig. Om det er forskjell på bilde kvalitet fra 480p til 1080p er det ingen tvil om. Jeg har alltid trodd at 720p har vært best og forstod ikke hvorfor 1080p så bedre ut. Jeg leste at input lag skjer når man bruker en ikke native oppløsning på en tv med "native" oppløsning om dere forstår. id0l said... Youre HDMI2/DVI + PC Mode testing is flawed. You need to feed the TV a 1920x1080x60hz signal for PC Mode to work. Any other resolution or frequency will cause game mode to not function. Research has proven that HDMI2/DVI + PC Mode has proven the best results (least input lag) of all, even better than game mode. The only thing that is virtually lagless is VGA at near 0ms, followed by HDMI2/DVI + PC Mode at 6-15ms, then Game Mode at 25-35ms. Any mode besides "HDMI2/DVI + PC mode" or VGA will introduce some sort of image processing, done by the TV, and that is why you get lag. Game mode has the least processing, but still uses edge enhancement, sharpness, and a range of other settings to give it that "Pop" (I think it's way ugly, and not at all true to the source), but less enhancements than other modes. Hence a balance of around 15-25 ms lag. If you use you XBOX360 or PS3 in HDMI2/DVI + PC Mode, make sure you make the following changes: XBOX 360 - HDMI Black Level: Extended, Source: RGB PS3: - Video Settings: RGB Full In PC Mode, the TV is now looking for and displaying the PC color range, which is 0-255 as opposed to TV standard of 16-235. The black level is forced to "normal" in PC mode and you must make the appropriate black level and color changes to your XBOX360 and PS3 for it to look correct. http://blog.arogan.com/2008/09/lcd-hdtv-input-lag-tests.html Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg må spørre: Mener du at tven oppskalerer til 1080p bilde om jeg setter xboxen til 720p? Står klart 720p på skjerm infoen her da Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg må spørre: Mener du at tven oppskalerer til 1080p bilde om jeg setter xboxen til 720p? Står klart 720p på skjerm infoen her da Det er vel inn-signalet den viser statusen til. Alle skjermer resizer så vidt jeg vet til panelets oppløsning før bildet havner på skjermen. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Blir mindre input lag dersom du har bildemodus på dynamisk, men det går utover bildekvaliteten. Men er greit bilde uansett. Har det på dynamisk selv når jeg spiller. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg må spørre: Mener du at tven oppskalerer til 1080p bilde om jeg setter xboxen til 720p? Står klart 720p på skjerm infoen her da Selvsagt oppskalerer tven, skjerminfoen viser innsignalet. En TV med 1900x1080 i oppløsning, har ja du vet.. 1900x1080 pixler, den vil aldri kunne vise noe mindre enn dette, en kan ikke trylle vekk pixlene, derfor må selvsagt tven oppskalere alt som kommer inn som har et lavere antall pixler enn det skjermen har. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Å ja det visste jeg ikke. Så da viser den egentlig 720p på 1900x1090 pixler selv om det står 1280x (noe rundt den oppløsning som 720p er på) Takker alle for svar Har slått av alt av bildebehandling som er mulig da Lenke til kommentar
HD Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Blir mindre input lag dersom du har bildemodus på dynamisk, men det går utover bildekvaliteten. Men er greit bilde uansett. Har det på dynamisk selv når jeg spiller. Hvorfor skulle input lag la seg affisere av bildemodus??? På min samsung-tv innebærer i alle fall dynamic mode at flere bildebehandlingsfunksjoner slås på. Skulle ikke dette heller bety økt input lag? Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Blir mindre input lag dersom du har bildemodus på dynamisk, men det går utover bildekvaliteten. Men er greit bilde uansett. Har det på dynamisk selv når jeg spiller. Hvorfor skulle input lag la seg affisere av bildemodus??? På min samsung-tv innebærer i alle fall dynamic mode at flere bildebehandlingsfunksjoner slås på. Skulle ikke dette heller bety økt input lag? Nei, hvertfall ikke hos meg. Flere bildebehandlinsfunksjoner? Ja det kan kanskje stemme, men fargene blir hvertfall ikke bedre på min TV. Vet ikke om vi har samme tv, men jeg har en Samsung UE46B6050. Har lest litt rundt om der andre som har samme tv også kan bekrefte at det hjelper. Bildet blir hvertfall dårligere her, men det reagerer raskere. Da jeg leste om det for en stund siden så var det noen som sa at det hjalp så mye som å gå ifra 100 til 40 på input lag, altså input laggen halveres. Men det stemmer kanskje bare for min TV. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det kan jo tenkes at heftig bildebearbeiding (dynamisk kontrast/støyfjerning o.l.) i TV'en faktisk sinker prosessen med 1/10 sekund eller noe fra signalet mottas og til det vises. Dette er noe man ikke merker når man ser film o.l. siden lyden sannsynligvis automatisk forsinkes like mye. For spilling derimot kan det være en faktor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå