djanrune Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 stemmer får japse jeg. Som nevnt før så er Toyota og Mitsubishi og Honda. Men styr unna Nissan da dem har en del drittbiler. F.eks Primera! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Om du bare skal ha en bil for å frakte deg fra a til å ville jeg sett på små japanske biler ja. Sjekk finn og autodb så finner du somregel noen greie i nærheten av deg Lenke til kommentar
CitroenCx Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 chrysler er jo en stor bil. han ville jo ikke ha det. Han sa ikke noe om størrelse, men at den ikke skulle være for dyr. Og det er ikke Chrysleren, der for du mye bil for pengene En bil som trekker godt over en liter på mila er dyr. Generelt så er jappser med lite rust en "sikker" vinner. De har en tendens til å gå til rusta tar dem. Voyager'n gikk på under litern den Lenke til kommentar
Timster Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Kjøp noe lett og lite, da er det mindre sjanser for at slitedeler er i stykker. En som er blitt kjørt av en gamling, som en Toyota Yaris eller noe slikt. Noe slikt som denne: http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20509146 Ikke spesielt morsom å kjøre men den kommer seg fra A til B Endret 19. januar 2010 av Timster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Vel og merke, så må enn behandle en bil kjørt av en gamling med respekt. Med tanke på at bilen kan ha blitt kjørt rolig hele sitt "liv". Er ikke bare bare da for bilen når enn oppgiret ungdom tråkker gassen i bunnen. Eksempel er vist du ikke har trent kondis på flere år og plutselig skal springe 200m full sprint! Men det skal vel sies at trådstartet virket ut som en fornuftig type, så den Yarisen kan være midt i blinken, var egentlig bare som en "side note". Lenke til kommentar
Prey Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg er mer eller mindre i samme situasjon som trådstarter selv, og har sett en del på Honda Civic. Kunne tenke meg å få vite om det er noe å satse på? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 De erkjente for å gå mer eller mindre til rusten tar dem, så pass på rust, ellers er det flotte "billig"-biler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg er mer eller mindre i samme situasjon som trådstarter selv, og har sett en del på Honda Civic. Kunne tenke meg å få vite om det er noe å satse på? Har en kollega som kjøpte en Honda Civic 1.5 Lsi (Sedan) 1992 modell for 2-3 måneder siden, må si han fikk mye bil for 19 000. Bare passe på at oljen har blitt byttet regelsmessig så har du omtrent en evighetsmaskin. Kan vel også nevne at du bør styr unna de som er eid av ungdommer tidligere, i og med disse er i hell kjørt. Uheldigvis så gjelder dette nesten hele brukt markedet med Honda Civic, men med unntak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Kan vel nevne at selv kjenner best til Renault Megane. Har hatt en Renault Megane 2.0 RT i min tid som sjåfør. Har våre god bil det, ruster iallefall ikke (12 års rustgaranti). De er romslige, gode og kjøre og med orginal spoiler ser de ikke så aller verst ut heller(min mening, i know). Er heller ikke en typisk ungdomsbil, så forsikringen er ikke nær så høy som den er på f.eks. Honda Civic. Gidde 25 000 for min for et år siden. Slenger med et bildet av bilen: Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Om du vil ha noe som er billig, så ville jeg ha kjøpt en Audi 80 B2 Type 81 (1980-1986). Vet at bilen er gammel, men fy søren så billige de er. Den billigeste varianten er den med 1.6l diesel motor, ved fornuftig kjøring bruker den 0,4-0,5 på mila. Forsikring er også billig fordi denne typen er ikke så mye brukt som "ungdomsbil". Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har våre god bil det, ruster iallefall ikke (12 års rustgaranti). Det er vel en 12 års garanti mot gjennomrusting? I så fall er jo det ingen garanti mot vanlig rust. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har våre god bil det, ruster iallefall ikke (12 års rustgaranti). Det er vel en 12 års garanti mot gjennomrusting? I så fall er jo det ingen garanti mot vanlig rust. Stemmer vel egentlig det, det er det galvaniserte karosseri som har 12 års garanti som det heter. Kan likevel ikke si at Renault Megane ruster slik som en Vectra B på samme alder gjør. Min har fra veldig lite til ingenting rust på, 1996 modell. Lenke til kommentar
Prey Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Spiller det noen rolle om bilen ikke er noen "typisk ungdomsbil" når det gjelder forsikring da? Er det ikke slik at prisen skyter i været bare du er under 22 år? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ja det spiller noen rolle. Modeller som har blitt krasja ofte = høyere forsikring. Og biler kjørt mye av ungdom blir krasja ofte... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Spiller det noen rolle om bilen ikke er noen "typisk ungdomsbil" når det gjelder forsikring da? Er det ikke slik at prisen skyter i været bare du er under 22 år? Dyrt å forsikre uansett når du er under 22 år, men enn Golf Gti eller en BMW 3-serie (begge av eldre modell) hjelper ikke akkuratt. Kan garantere deg at vist en voksen person som har kjørt skadefritt i 20 år vil forsikre en Renault Megane så måtte han betalt vesentlig mindre enn han måtte for en Golf Gti. Til trådstarter, skal du kjøpe bil som ikke er dyrere enn 30 000 lønner det seg sjeldent med full kasko forsikring. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Det er ikke nødvendigvis noe dyrere dersom man tar i betrakning at man har samme startgrunnlag. Jeg betalte i en alder av 18 år drøyt 5000,- i året med delkasko for min bil. Da var vel 1800,- av dette ungdomstillegg (minker med 200,- per år) som jeg får igjen med renter om 3 år hvis jeg kjører skadefritt. Da var jeg totalkunde ettersom jeg fikk min forsikring sammen med mine foreldre siden vi har samme bostedsadresse (en av grunnene til at man ikke bør bytte folkeregistrert adresse når man bor på hybel), samt bankkunde i samme selskap. Spiller det noen rolle om bilen ikke er noen "typisk ungdomsbil" når det gjelder forsikring da? Er det ikke slik at prisen skyter i været bare du er under 22 år? Forsikringsprisen regnes i hovedsak ut ifra biltype (Statistikk etc. for den enkelte modell. Sprekere motor betyr ikke automatisk høyere forsikringspremie), hvor i landet man holder til og hvilke bonusfordeler man har. Prisen og alderen på bilen har ikke noe å si (med forbehold om visse unntak). Når man er under 23/25 år betaler man hos flere såkalt ungdomstillegg, men dette er noe som noen selskap tilbakebetaler hvis man kjører skadefritt fram til gitt fylte år. Når det kommer til bil kan jo Mazda 323(F) være noe å ta en titt på. En til her. Kan ikke tenke meg at den skal ha veldig høy forsikringspremie, uten å ha sjekka det. Endret 20. januar 2010 av >Jonas< Lenke til kommentar
tNy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har en kamerat som har hatt en eldre Opel Corsa i 4 år nå. Den har holdt helt sinnsykt bra med tanke på hvordan han kjører. Han har dog bytta girkasse/clutch en gang. Men det må man kanskje regne med når man lar vær å clutche. Må si jeg er imponert over hva den bilen har tålt av juling. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Er selv blitt BMW-frelst etter at min første bil tilfeldig ble en BMW.. Men, koster noe å drifte, og noe dyrerer forsikring.. Men jeg anbefaller deg på det sterkeste en japsebil.. Disse går og går, og er slitesterke..! Ville heller kjøpt en bil med lite feil, som kanskje bruker litt mer suppe, eller litt dyrere å forsikre, enn en bil med masse kjente feil, da dette kan fort bli mange ganger dyrere.. :-) Lenke til kommentar
override16 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Opel diesel, bare det ikke er rust på dem. En kompis som har en Astra F 1.7D, den har ikke mer en 57 hest og bruker 3 dager på 0-100, men er drivstoffgjerrig og hvis du kjører fint går de aldri i stykker Jeg er også veldig fornøyd med min Vectra A 1.8, går ganske greit, bare styr unna 1.6 motor hvis du kjøper opel. Klart de ruster, men finner du en med lite rust og som ikke er ungdomskjørt så får du ganske OK bil. Ellers må det bli som sagt tidligere, toyota og mazda. Gode biler Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Må bare takke for alle tipsene. Men selv om ingen foreslo det, ble det en 91 mod. Audi 80. Kanskje ikke det billigste valget, men strøken er den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå