Gå til innhold

[Løst]i7 eller i5 +Directx11 ?

Anbefalte innlegg

Skal til å bestille ny PC. Men tenkte jeg måtte ekstrasjekke et par ting først.

Komplett eksempel

PLUSS: I bytte for dette har i5 noen godbiter, som var avgjørende for mitt kjøp. Først og fremst er den mye billigre enn i7, samtidig som den yter like bra ved singlethreading (spill, programmer osv), faktisk så har den raskere ram og mindre delay og yter i somme situasjoner hakket bedre enn i7 tross å være billigre. Denne processoren er også langt kaldere og forbruker mindre strøm enn begge dem andre.

Dette sto på komplettsiden som jeg linket. Sant?

Tenkte at dersom i7 koster kanskje 800 kr mer, men er bedre går jeg like gjerne for den.

"Dersom du ikke holder på med tunge 3d programmer eller spiller 5 spill på en gang, trenger du ikke i7".

Jeg lurer ikke på om jeg trenger i7, men om i5 faktisk er bedre enn i7 til det jeg sannsyneligvis kommer til å ende opp med å bruke den til?

btw. skal ikke overklokke.

Directx11: dersom jeg skal kjøpe nytt bra skjermkort, skal jeg ikke like gjerne satse på et slikt et?

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare kommentere en ting. i5 har ikkje bedre ram enn i7.

Det finnes kanskje ram som er litt raskere til i5, men det er jo snakk om samme ram bare at i5 har 2 minnekanaler og i7 har 3 minnekanaler. Man får mere båndbredde med i7 enn i5 grunnet dette. I de fleste tilfeller er nok båndbredde viktigere enn hastighet på minne. Mengden ram har også litt å si. Dette kommer jo ann på hvor mye ram du trenger da. Så i5 har ikkje noen fordeler når det gjelder ram slik jeg ser det. Siden du ikkje skal overklokke, så er det ikkje noe tema å overklokke ram heller.

Skal du kjøpe ram til 4000kr så er det 5 ganger dårligere investering enn å kjøpe en i5 vs en i7.

Det er riktig som du sier at du kan like greitt kjøpe en i5 og spare noen kroner der og deretter kjøpe desto kraftigere skjermkort.

At du lager 2 identiske tråder hendholdsvis 17.57 og 22:52 er så useriøst at jeg sier bare :thumbdown:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Du trenger verken i7 eller i5 hvis du skal spille, og det er sløs hvis du skal kjøre ATi 5xxx kort, da AMD PHII 965 BE yter bedre med ett ATi 5xxx kort.

AMD PHII 965 BE yter dårligere med så liten margin når det gjelder i7, og i5 ligger den vel på lik linje med, så sløser du vel egentlig en 100 lapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...