Gå til innhold

Kjøpe billig PC fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å være "party killer" men,

Q: Does Newegg.com ship internationally?

A: Newegg.com does not currently ship internationally

Dessuten må man legge til Postens/speditørs avgift for tollbehandling til totalpris.

Da er det vel ikke veldig forskjellig fra hva man kan få samme vare for her hjemme (med bedre batteri)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2758185;c:36159

Lenke til kommentar

Du har helt rett Mekkus, jeg sjekket hva denne ville koste om man brukte JetCarrier, som er eneste muligheten for å få leveranse fra Newegg. Da vil prisen bli ca 2 300 kr levert, mot ca 2 400 kr kjøpt i Norge.

Å kjøpe PC i utlandet er i realiteten lite lønnsomt, om man da ikke gjør det på reise og har med avgiftsfritt hjem. Da kan det lønne seg bra.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det i hvoedsak fra USA at det er noe å hente på pris på datautstyr. Det er fordi at vi her i norge allerede har relativt lave priser på datautstyr, så å importere fra europa gir lite mening for eksempel.

Men om du skal importere på lovlig vis så må du legge på +25% moms i tillegg til frakten naturligvis, og da er det skjeldent så mye å spare. I tillegg til det må du ta med i beregningen at du mister reklamasjonsretten, og muligheten til å bruke garantien på varen i praksis gjerne blir sterkt begrenset.

Totalt sett er det av disse samlede årsakene ikke stort å hente på å kjøpe datautstyr utenlands. Jeg handler normalt bare datautstyr fra utlandet dersom det er ting jeg ikke kan få fatt i lokalt, eller derso jeg er på reise og dermed kan ta det med meg hjem uten momskostnaden (dog det er jo teknisk sett ikke lov vel og merke. Du skal vel egentlig fortolle slikt også selv om fok i praksis aldri gjør det).

-Stigma

Lenke til kommentar
@Stigma: Så lenge det er under 6 000 kr kan du helt lovlig gå på grønt. Gjelder for mer enn 24 timer.

Diskusjonen her går på import, ikke å ta med seg som bagasje (Trådstarter nevner Dealextreme, og andre nevner nettbaserte butikker).

Det trådtster må ta med i betraktning er at han mister 5 års reklamasjonsrett i henhold til norsk forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Ikke for å være "party killer" men,

Q: Does Newegg.com ship internationally?

A: Newegg.com does not currently ship internationally

Dessuten må man legge til Postens/speditørs avgift for tollbehandling til totalpris.

Da er det vel ikke veldig forskjellig fra hva man kan få samme vare for her hjemme (med bedre batteri)

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2758185;c:36159

Ai, så ikke den. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...