Badjoker Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Hei godt folk, Jeg sliter som satan med nettverket mitt etter installasjon av Windows 7. Det fungerte 100% optimalt på alle områder når jeg hadde Vista med samme maskinvare og oppsett. Nettlinjen er fra GET via en router fra Dlink som igjen fordeler nett til henholdsvis 2 stasjonære maskiner med kabel og en PS3 med kabel. Maskin 2 er en vistamaskin som brukes som nettverkslagringsstasjon og TV-pc. Denne fungerer optimalt også med PS3 media server, bruker dette for å streame all min media. Så har vi maskin 1, som nå har windows 7. Den mister nett i tide og utide, stort sett alltid når jeg IKKE er ved maskinen. Det kan være tilfeldig for, ja, før du spør; jeg har skrudd av alt av sleepmodes og strømsparingsmoduser osv osv. Når maskinen mister nett står det "limited connectivity", hvorpå jeg må diagonize nettverkskoblingen, som igjen fører til at den blir resatt også er alt tilbake til normalt. Så kommer vi til det jeg plages mest med, fart i lokalnettet. Jeg klarer ikke streame 720p media fra windows 7 maskinen til PS3en, mens med Vistamaskinen som står i samme nettverk går dette HELT fint. Kopierer jeg filer mellom Windows 7 maskinen og Vista maskinen får jeg den latterlige farten av et sted mellom 6mb/sec og 12-13mb/sec. Dette er jo et Gigabit-LAN, med S-ata disker som burde klart EKSTREMT mye mer fart enn som så. OG når begge maskinene kjørte vista hadde jeg MYE MYE høyere fart i samme nettverk, mellom samme maskinvare.. Så jeg spør, hvorfor mister jeg nett med ugjevne mellomrom, og hvor er proppen i intern-nettet?! Edit, trykkleif (ja, det er sikkert fler av de igjen) Edit 2, jeg kan legge til at det er et onboard nettverkskort av typen Atheros L1 Gigabit, og jeg har forsøkt de nest nyeste og de aller nyeste driverne. Endret 16. januar 2010 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hva slags kabling har du? Hjemmelaget? Nyeste BIOS? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Har nyeste bios, ja. Kablingen er cat6 kabler som er kjøpt ferdig. 3 meter kabel fra router til maskin. men kablingen var jo også den samme med forrige OS. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Problemet med Win7-maskinen er trolig ethernetdriver. På min maskin blir maskinen helt syk hvis jeg bruker driver som kommer automatisk med OS eller Win Update. Maskinen frøs helt eller mistet forbindelsen til LAN. Jeg bruker derfor en driver fra 2007 som jeg fant på nettet. Den fungerer helt uten trøbbel. Routeren din, er det en DIR-655? Den har crappy firmware som ødelegger LAN->LAN. Endret 17. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Får prøve å finne en eldre driver da. Ja, det er en DIR-655. Men den har fungert helt fint frem til jeg la inn win7 :s Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg byttet nettopp hovedkort, CPU og RAM. Tydligvis var det enten håpløse nettverkskort drivere, eller så var nettverkskortet sporadisk defekt. For med nytt nettverkkort på det nye hovedkortet så fungerer alt 100% Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Bra du fant ut av det. Det er jo ikke noe problem å bruke annet nettverkskort, så lenge du har ledig slot til det. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Bra du fant ut av det. Det er jo ikke noe problem å bruke annet nettverkskort, så lenge du har ledig slot til det. Ja, jeg hadde tenkt å kjøpe ett tillegskort å teste med det, men fristelsen til å oppgradere ble for stor og problemene ble borte - heldigvis Takk for hjelpen til de som har prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå