Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Får klager fra naboen om bråk

Krissern_

Anbefalte innlegg

du finner folk som klager på støy de utroligst plasser, var noen i nabo byen som kjøpte leilighet over et utested får så og klage over støy osv, de prøvde og få stede stengt.... en god kompis av meg bodde i en leilighet på en gård, der han leide den ene delen mens noen bodde i resten, han hadde ofte fester men de han delte hus med klagde aldri, naboen som bodde langt av gårde på motsatt side av et gigantisk jorde klagde som bare rakkeren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og dama satt å film i min forrige hybel, rundt 22:00 tiden en lørdagskveld, har ikke råd til anlegg så va lyden fra en billig Hannspree tv :)

satt å koste oss og ante fred å all fare, da husverten kom ned å ba oss skru av vrælet..

haha, selv brukte han å stå opp i 6 tia på morran å klippe plenen, når jeg skulle på skole 2 timer etteerpå :)

jeg flyttet ut :p

Lenke til kommentar

Jeg er selv av den tolmodige typen som ikke bryr meg stort om naboen har en fest i ny og ne. Bor med folk over, under og på sidene av meg, så merker jo om dem har fest. Litt lyd må en tåle når en bor i blokk/boretslag osv. Jeg tenker at om jeg lar andre ta seg en fest, kan jeg også ta meg en fest uten at dem klager. Og det har fungert veldig bra så langt. Har hatt nok av fester og høy musikk på dagtid. Spiller gitar osv, ingen problemer.

Dessverre finnes det folk som skal klage og reagere på alt, spesielt lyd. Du har uheldigvis havnet i nærheten av en av disse. Beste løsning er å overse denne personen, men ikke spille høyere eller bråk mer for å ta igjen. Det fører ingenting godt med seg.

Sålenge du holder deg innenfor det som er akseptert lydnivå til normale tider, vil hun aldri komme noen vei i å klage. Og siden hun klager når du også spiller kassegitar, som ikke lager veldig mye lyd(klart om du hamrer løs med plekter så..) antar jeg at det ikke er du som er problemet her.

Du kan jo kanskje legge noe snikreklame om lydisolering i postkassen hennes?

Endret av Zeonid
Lenke til kommentar

En god del gamle folk er veldig glade i å klage og mope, og vil aldri gjøre noe selv for å bedre situasjonen. Det virker som de på en måte liker å finne på unnskyldninger for å klage på noe hele tia.

Så lenge man holder et lavt støynivå mellom 23 og 7 har de ikke så mye de skulle ha sagt.

Lenke til kommentar

Spør om du kan få være i leiligheten hennes mens du har på musikken nede hos deg, slik at du får hørt hvordan det er oventil. Skulle det vise seg at hun er ei grinekjerring som ikke har noen grunn til å klage så får du bare si det. Det er ganske enkelt å motbevise henne slik jeg ser det :)

Litt off-topic: Da jeg bodde i Hamar måtte det lokale skateanlegget nesten fjernes fordi folk som bodde rundt 100 meter unna syns det kom for mye støy fra dette skateanlegget om kveldene, til tross for at det var trær og andre ting imellom huset og anlegget som skapte en form for støyvegg. Dette anlegget lå ikke langt unna Hamar sentrum, nærmest på grensen til det man kan anse som "kjernen".

Det som var pussig å notere seg var at rundt 10 meter fra huset der klagene kom fra gikk det ei togskinnelinje inn til Hamar Stasjon der alle tog kjørte forbi til alle døgnets tider.

Huseierne var altså ikke brydd med den absurde lyden av et tog som kjørte forbi, men lyden av et skateboard som traff bakken i det fjerne var uutholdelig.

Poenget er, folk vil klage på noe fordi de ikke kan klage på noe annet. Motbevis dem, og de holder fred etterhvert da de skjønner at de ikke har noe å klage for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...