gfreeman Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei, har kjøpt ny tv, Samsung UE46B7070. Nå føler jeg at jeg trenger bedre lyd for å utnytte tvn`s potensiale, hjemmekino har jeg ikke greie på. Har titta på de fleste av trådene her men blir ikke noe særlig klokere. Rommet jeg har tvn i er ganske lite ca 3,5m langt og 3,5m bredt. Tvn er nødt til å stå i det ene hjørnet vendt tilnærmet 45 grader ut i rommet. Sofaer er plasert helt inn mot veggene og hovedplass for tv titting blir da i motsatt hjørne av tvn altså tvers over rommet. Håper dette var lett og forstå. Hva kan jeg gjøre for å få brukbar lyd . Hva egner seg best her, i utgangspunktet tenkte jeg 5.1 er dette umulig å få til? Hvordan skal eventuelt høytalere plaseres? Jeg (les fruen) synes heller ikke noe om for store høytalere de bør vel også stå i stil med tvn. Rundt tvn er det plass til litt av hvert men langs vegger er det ikke plass da da sofaer og lign står noe i veien, her må eventuelt høyden og de ledige hjørnene tas i bruk. Dvden har tatt kvelden og ønsker også å oppgradere til Blu Ray, forslag på spiller tas i mot med takk. Jeg har sett på 2.1 og såkalte lydbjelker og en del komplette anlegg, men ut i fra tester og ved lesing her inne, så er jeg ikke helt overbevist spesielt anngående tilkoblingsmuligheter osv. Jeg hadde satt pris på litt hjelp her. Jeg er ikke ute etter lyd som en etusiast krever men ett greit anlegg som kan gi oss en god tv opplevelse. Bruksområde blir vanlig tv titting, film, Blu Ray, dvd, endel tegnefilm og animert da jeg har tre barn. Vennlig hilsen Bjørn Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå