Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Angående Copyright© & All Rights Reserved.

SaitekQ

Anbefalte innlegg

Kan jeg saksøke noen som kopierer feks en tekst jeg har skrevet, der jeg har skrevet, "Copyright© 2010 Thomas ****** ®. All Rights Reserved" på?

Jeg mener man må søke om patent for det, mens en kompis mener at det holder å skrive Copyright.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... "Copyright© 2010 Thomas ****** ®. All Rights Reserved" ...
Jeg tviler på om du bruker ® symbolet rett. Det står for "Registered Trademark". Hvis du ikke har registrert varemerket noe sted skal ikke det symbolet brukes. Du kan bruke ™ hvis du mener ordet er et (uregistrert) varemerke.

http://www.patentstyret.no/no/Varemerke/Of...lte_spoersmaal/

Endret av StaaleNordlie
Lenke til kommentar

Så visst jeg finner en tekst på internett, der det ikke står noe navn eller noe.. Så kopierer jeg den og bruker den som innlevering på skolen, kan vedkommende plutselig si at det var hans å saksøke meg?

Edit: Dette var et eksempel!

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Du kan godt bruke teksten med mindre den person har spesifisert at den ikke skal brukes, siden den person har "gitt" den til offentligheten gjennom internett, men det er fremdeles den persons verk, så navnet til opphavs personen skal stå der med mindre den person har gitt utrykk for at det ikke er ønsket : )

Lykke til for og si det sånn.

Vis du virkerlig er interessert i dette burde du bare lese hele loven som ble linket tidligere.

Lenke til kommentar

Kan man unngå å bryte copyright hvis man tar en tekst der det ikke er spessifisert om copyright etc. hvis man legger til kilde og at det er en annens arbeid? Forøvrig ikke smart å levere en stil der du skriver på slutten at det ikke er ditt arbeid :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...