GRIM87 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei, kan dere som eier dette dele litt erfaringer med meg? jeg tenker mye på å kjøpe det men koster sykt mye å vil først forhøre meg litt.... Er dem gode til alt slags bruk? fest, film, tv ? http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,198&id=724 Jeg vil egentlig bare ha svar av dere som har det eller som kjenner noen som har det.... takk, mvh Grim Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis du er ute etter noe som ikke er synlig/tar plass er Bose denomenalt og det spiller helt vannvittig. Har du derimot plass til større komponenter/høyttalere kan du få totalt sett bedre lyd/muligheter for den prisen. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei, kan dere som eier dette dele litt erfaringer med meg? jeg tenker mye på å kjøpe det men koster sykt mye å vil først forhøre meg litt.... Er dem gode til alt slags bruk? fest, film, tv ? http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,198&id=724 Jeg vil egentlig bare ha svar av dere som har det eller som kjenner noen som har det.... takk, mvh Grim Har installert et Bose 28 tror jeg det var, for noen i familien og de er fornøyd. Jeg synes personlig at selv om det låter ubegripelig storartet i forhold til størrelse og design, så gir det ikke på langt nær så mye lyd for pengene som separate komponenter og full-size høyttalere. Et annet problem er at de er veldig lite standardiserte og litt gammeldagse i grenesnittene, hvis man vil kombinere med andre komponenter. Dette er noen man merker hvis man vil koble til en Bluray-spiller, projektor, multimedia-PC, etc. Da er man rimelig låst med Bose. Men som sagt, hvis design og WAF teller mye, og man ikke kaster seg på det siste nye, og heller ikke har planer om en full-size hjemmekino, så er det lekkert og brukervennlig. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Hei, kan dere som eier dette dele litt erfaringer med meg? jeg tenker mye på å kjøpe det men koster sykt mye å vil først forhøre meg litt.... Er dem gode til alt slags bruk? fest, film, tv ? http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,198&id=724 Jeg vil egentlig bare ha svar av dere som har det eller som kjenner noen som har det.... takk, mvh Grim Har installert et Bose 28 tror jeg det var, for noen i familien og de er fornøyd. Jeg synes personlig at selv om det låter ubegripelig storartet i forhold til størrelse og design, så gir det ikke på langt nær så mye lyd for pengene som separate komponenter og full-size høyttalere. Et annet problem er at de er veldig lite standardiserte og litt gammeldagse i grenesnittene, hvis man vil kombinere med andre komponenter. Dette er noen man merker hvis man vil koble til en Bluray-spiller, projektor, multimedia-PC, etc. Da er man rimelig låst med Bose. Men som sagt, hvis design og WAF teller mye, og man ikke kaster seg på det siste nye, og heller ikke har planer om en full-size hjemmekino, så er det lekkert og brukervennlig. Har man egentlig ikke en "full" hjemmekino om man har lifestyle 48? Og hva mente du med blueray spiller? Går det ikke ann å koble til ? :S Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei, kan dere som eier dette dele litt erfaringer med meg? jeg tenker mye på å kjøpe det men koster sykt mye å vil først forhøre meg litt.... Er dem gode til alt slags bruk? fest, film, tv ? http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,198&id=724 Jeg vil egentlig bare ha svar av dere som har det eller som kjenner noen som har det.... takk, mvh Grim Har installert et Bose 28 tror jeg det var, for noen i familien og de er fornøyd. Jeg synes personlig at selv om det låter ubegripelig storartet i forhold til størrelse og design, så gir det ikke på langt nær så mye lyd for pengene som separate komponenter og full-size høyttalere. Et annet problem er at de er veldig lite standardiserte og litt gammeldagse i grenesnittene, hvis man vil kombinere med andre komponenter. Dette er noen man merker hvis man vil koble til en Bluray-spiller, projektor, multimedia-PC, etc. Da er man rimelig låst med Bose. Men som sagt, hvis design og WAF teller mye, og man ikke kaster seg på det siste nye, og heller ikke har planer om en full-size hjemmekino, så er det lekkert og brukervennlig. Har man egentlig ikke en "full" hjemmekino om man har lifestyle 48? Og hva mente du med blueray spiller? Går det ikke ann å koble til ? :S Med "full-size hjemmekino" mener jeg projektor og lerret. Jeg oppdaget at dette ville vært problematisk med Bose 28 (ta typenr. med en klype salt, dette er over ett år siden) fordi den faktisk manglet HDMI utgang, noe jeg ble litt sjokkert over. Den hadde også en begrensning i forhold til å formidle lyd fra eksterne kilder. Disse problemene er som sagt ikke relevante om man benytter intern spiller, og ikke har noen behov for oppgraderinger av komponenter i fremtiden. Begrensingene i forhold til lyd fra bluray er for alt jeg vet rettet opp på nyere Bose modeller. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Tviler på jeg kjøper noe som helst annlegg etterpå hvis jeg kjøper lifestyle 48. Da har man jo alt egentlig. er jokke vits å " oppgradere " da. Isåfall er det ikke vits å kjøpe lifestyle 48 hvis man har planer om å "oppgradere" anyways, takk for dine svar, de var nyttige Hvis det er noen andre der ute som vet eller har erfaring med lifestyle 48, så blås ut. La dette bli en lifestyle 48 tråd Endret 18. januar 2010 av GRIM87 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Et alternativ til LS48 er V30. V30 har de samme "juvelkubene" som LS48, så du får samme lyden, men istedenfor en dvd-spiller har den isteden kun forsterker, et display som viser volum, inngang etc. + mange tilkoplingsmuligheter. Hvis jeg ikke husker feil har du 3 HDMI inn på den + mye annet og den er det kampanje på nå, så den koster nå kun 24.000 kr. Det er 18.000 kr. mindre og da kan du kjøpe en veldig god blu-ray-spiller og allikevel spare masse kroner. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Ja det er "samme" cubene, men jeg har hørt begge to spille opp mot hverandre og jeg vet ikke hvorfor men man kan høre mye forskjell på LS 48 og LS 30 .... Mens noen sier man betaler rundt 15k ekstra på LS 48 kun pga hardisk opptak ( noe jeg egentlig ikke trenger ). Men som sagt, jeg kunne høre forskjell på LS 30 og LS 48.... Noen som har kilde til at dette " fysisk " stemmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå