Gå til innhold

HTPC - Bygge eller kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i det siste sett litt på slike HTPC'er, og ser virkerlig nytten i å ha en sak til alt mulig, i stedet for mange dingser til hvert sitt bruk. Jeg lurer derfor på å skaffe meg en slik, men er veldig usikker på hvordan. Det er vel muligheter både å få kjøpt og bygge selv, men jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Først og fremst tenker jeg på å bygge selv siden eg har veldig mange deler (gamle PC'er, DVD spillere o.l.) liggende, men jeg har veldig liten erfaring med å bygge slike ting. Er det derfor lurt å satse på å kjøpe, eller går det greit å begi seg ut med bygging? Jeg vet ikke om jeg har noe mer info å gi, men bare spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to gamle MSI stasjonære PC'er, en XBox (førstegenerasjons, men er usikker på om jeg vil bruke denne), to DVD-spillere (en multifunksjon men VHS avspilling) og kanskje en Dell Inspiron 1501 (ikke helt sikker på om jeg ønsker å bruke denne heller). Jeg aner ikke hva jeg vil kjøre, jeg vet ikke hva som er best, men jeg tenkte kanskje Windows 7 (mediesentergreia der)

Lenke til kommentar
Beklager - trenger nook litt mer info enn det ;)

Kjør Everest, SIW el.l. for å finne specs

Jeg skjønner det var litt tynt, men jeg skal prøve å finne mer info. Foreløpig er ikke noen av PC'ene jeg vurderer å bruke oppe å går, så det kan nok ta sin tid. Men jeg skal prøve så fort jeg kan, forhåpentligvis ferdig før uken er slutt :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må bare beklage at jeg ikke har svart før nå. Jeg glemte helt av det, og nå har det jo gått flere uker. Det er jo egentlig jeg selv som taper på det. Men jeg håper du fremdeles er interessert i å hjelpe, men i nåværende øyeblikk finner jeg ikke strømkabelen til dataene, men jeg kan jo gi deg litt info om det jeg har. For å gi deg litt av det jeg har (har info på XBox, produkttype så jeg kan finne det ut på DVD-spilleren og tror jeg kan finne for Dell'en) må jeg vite hva du ønsker at jeg gir deg. Det er helt syykt mye info å gi, så jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...